سلامت دهان و دندان از سبد خانوار حذف شده است.

سلامت دهان و دندان از سبد خانوار حذف شده است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی؛
سلامت دهان و دندان از سبد خانوار حذف شده است.

سلامت دهان و دندان از سبد خانوار حذف شده است.عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه امروزه سلامت دهان و دندان دغدغه تمامی دولتمردان است، گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی، سلامت دهان و دندان از سبد خانوار خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام عباسیان، با عنوان این مطلب که عموم مردم برای رفع دندان درد خود اقدام به کشیدن آن می‌کنند، افزود: چرا نمی‌خواهیم باور کنیم به دلیل مشکلات اقتصادی سوداگران عرصه سلامت همواره سلامتی آحاد مردم را مورد تاخت و تاز خود قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه احیا طرح شکست خورده نیروهای حد واسط عرصه فعالیت را برای غیر دندانپزشکان قانونمند می‌کند، ادامه داد: امروزه بالغ بر ۴۳ هزار کارت نظام پزشکی برای دندانپزشکان صادر شده که در این میان با احتساب بازنشستگان و از کارافتادگان حدود ۳۸ هزار نفر هنوز مشغول فعالیت در این عرصه هستند.

سلامت دهان و دندان از سبد خانوار حذف شده است. – عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه با یک مدیریت مناسب در قالب خرید خدمت و دادن حق و حقوق مکفی می‌توانیم فعالیت همکاران دندانپزشک در مناطق محروم را پویا نگه داریم، اذعان کرد: در غیر این صورت با این نوع سیاست‌های اشتباه بر طبل پدیده مهاجرت دندانپزشکان جوان می‌کوبیم و آیا با ازدیاد تعداد دانشجوی دندانپزشکی و پذیرش نیروهای حد واسط مشکلات سلامتی دهان و دندان مردم را می‌توان ساماندهی کرد.

عباسیان اضافه کرد: شاید ما جواب خود را از مدیران ارشد وزارت بهداشت جویا باشیم که اذعان دارند نبود یک ساختار مناسب آموزشی عرصه را برای خدمت رسانی سلامت دهان و دندان تنگ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه دندانپزشکی کشور در وزارت بهداشت جایگاه قدرتمند و مناسبی داشت، دیگر ما شاهد عملکرد جزیره‌ای نبودیم و تمام نهادهای تأثیر گذار همسو با هم حرکت می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه