زباله‌های عفونی و پزشکی

زباله‌های عفونی و پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ملک شاهکویی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران گلستان اظهار کرد: در حال حاضر در قالب ۲۳۳ قرارداد زباله‌های حدود ۶۰۰ مرکز درمانی گلستان در قالب زباله‌های عفونی و پزشکی جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان افزود: براساس آمار سازمان نظام پزشکی گلستان حدود چهار هزار مطب، دندانپزشکی و آزمایشگاه در استان فعال هستند که حدود ۱۵ درصد آنها با سازمان پسماند قرارداد داشته و روزانه حدود ۱۰ تن زباله و پسماند عفونی جمع آوری می‌شود و تلاش می کنیم این میزان را با همراهی جامعه پزشکی افزایش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر روزانه هزار تن پسماند عادی و خانگی در استان جمع آوری می‌شود که ناشی از زباله‌های ۳۴ شهر و ۹۲۰ روستای گلستان است.

ملک شاهکویی افزود: در حال حاضر در دو سایت شرق و غرب گلستان در مجموع سه خط پردازش زباله فعال است و روزانه توان پردازش ۷۵۰ تن زباله را دارند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری‌ها و دهیاری‌های گلستان گفت: ساماندهی و عملیاتی کردن طرح تفکیک زباله از مبدا، بروزرسانی و اورهال کردن تجهیزات، احداث عملیات تصفیه خانه سایت آزادشهر و و آغاز مطالعات برای جانمایی سایت شماره چهار پسماند گلستان از جمله برنامه‌های در دست اجرا در این استان است.

گفتنی است؛ با هدف حفظ سلامتی و مدیریت بهینه پسماندهای پزشکی، زباله‌های این مراکز توسط خودروهای ویژه ای جمع آوری و پروسه کم خطر سازی و دفن آن انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه