اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. روکش سرامیکی یا تاج دندان کدام یک گزینه مناسبی برای شما می باشد؟
روکش سرامیکی یا تاج دندان

روکش سرامیکی یا تاج دندان کدام یک گزینه مناسبی برای شما می باشد؟

فهرست مطالب

اگرچه روکش سرامیکی و تاج دندان زیرکونیا توسط دندانپزشک برای بهبود زیبایی لبخند بیماران استفاده می شود ، اما تفاوت های قابل توجهی بین این دو روش درمانی وجود دارد.

به طور کلی ، روکش های سرامیکی یک راه حل منحصر به فرد دندانپزشکی زیبایی می باشند و از طرف دیگر تاج های سرامیکی یا زیرکونیا یک راه حل زیبایی و کاربردی می باشد.

روکش سرامیکی و تاج دندان زیرکونیا

در کلینیک های دندانپزشکی ، روکش سرامیکی فقط برای زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که تاج های زیرکونیا برای زیبایی و ترمیم دندان آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرد. تاج دندان علاوه بر زیبایی ، برای دندان هایی  که تحت درمان عصب کشی  یا درمان های دیگر دندانپزشکی قرار گرفته اند، استفاده می شود.

روکش سرامیکی یا تاج دندان زیرکونیا کدام یک گزینه درمانی بهتری می باشد؟

روکش های سرامیکی اغلب به دلایل زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به شما امکان می دهد دندان های سفید و صافی داشته باشید و طراحی لبخند هالیوودی با استفاده از این روکش ها انجام می شود.

روکش های سرامیکی

روکش دندان برای محافظت از دندان آسیب دیده (شکسته ، فرسوده یا بعد از درمان کانال ریشه) استفاده می شود و تاج ها به صورت پل های سرامیکی ، به منظور بازسازی زیبایی دندان های آسیب دیده ، استفاده می شود.

ویژگی های روکش سرامیکی دندان

روکش دندان سرامیکی یک ورقه نازک از سرامیکی می باشد و به وسیله چسب مخصوص روی سطح خارجی دندان قرار می گیرد.

روکش دندان بدون تراش دندان ، اصلاح شکل ، موقعیت و رنگ دندان ها را اصلاح می کند و زیبایی لبخند را برای بیماران امکان پذیر می کند.

هنگامی که روکش سرامیکی دقیقا در محل مورد نظر قارر می گیرد ، مانند یک دندان سفید زیبا و سالم عمل می کند.

روکش سرامیکی نازک و از مواد سرامیکی ساخته می شوند که روی دندان های قدامی قرار داده می شوند.

هنگام قرار دادن این روکش ها روی دندان نیازی به تراش دادن دندان نیست. مقدار تراش دادن دندان بستگی به بیمار و شکل و ضخامت هر دندان دارد.

روکش سرامیکی

روکش سرامیکی به بهبود شکل ، اندازه ، موقعیت و رنگ دندان ها کمک می کنند ، ولی از دندان هایی که آنها را نگه می دارند محافظت نمی کنند. روکش سرامیکی فقط ظاهری زیبا به دندان ها را می دهد.

کاربرد آن صرفاً در زمینه دندانپزشکی زیبایی می باشد ، اما دارای ویژگی های منحصر به فرد در دندانپزشکی زیبایی می باشد. در این روش ، بیماران می توانند رنگ روکش ها را انتخاب کنند.

روکش سرامیکی به طور دائمی به دندان ها متصل می شود و می تواند سالها دوام بیاورد.

ویژگی های تاج دندان

تاج دندان زیرکونیا و تاج های دندان سرامیکی ، در کلینیک های دندانپزشکی برای برآوردن نیازهای زیبایی بیماران استفاده می شود.

تاج دندان کل دندان را پوشش می دهد که می تواند از جنس فلز ، فلز-سرامیکی یا تماما سرامیکی یا زیرکونیا ساخته شود.

در این روش ، دندانپزشک دندان را حدود 2 میلی متر برش می دهد تا ضخامت آن برای قرار گرفتن روکش زیرکونیا مناسب باشد. می توان گفت که تاج زیرکونیا یک دندان جدید می باشد که به منظور جایگزینی قسمت بالایی و تاج دندان استفاده می شود.

دلیل استفاده از این روکش ها بازسازی بافت از دست رفته دندان و بازگرداندن مجدد زیبایی و عملکرد دندان می باشد.

می توان آنها را ابتدا با چسب موقت محکم کرد تا میزان عملکرد آنها برای یک دوره مشخص بررسی شود.

چه موقع از تاج به جای روکش سرامیکی استفاده می شود؟

معایب تاج دندان نسبت به روکش های سرامیکی این است که همیشه نیاز به آماده سازی و ساییدن دندان دارند.

هنگامی که ساختار دندان به شدت آسیب می بیند ، باید تاج دندان را انتخاب کنید. به عنوان مثال در دندان های هایی که تحت درمان عصب کشی قرار می گیرند، تقویت آنها ضروری می باشد.

بریج دندانی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهیم دندان های از دست رفته را جایگزین کنیم. در این حالت امکان قرار دادن روکش سرامیکی وجود ندارد.

اگر می خواهید در مورد تاج دندان بیشتر بدانید ، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان می باشیم.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید