دکتر پارسا: خدمت رسانی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچون روزهای عادی سال در جریان است

خدمت

دکتر مجتبی پارسا پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور در اورژانس سرپایی و بستری مرکز طبی کودکان و اورژانس بیمارستان یاس ضمن گفتگو با بیماران و همراهان آنها، فرآیند بستری و خدمت رسانی به بیماران را در این دو مرکز مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اول دنت، دکتر مجتبی پارسا، مدیر گروه اخلاق پزشکی و پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، یازدهم فروردین 1402 با حضور در اورژانس سرپایی و بستری مرکز طبی کودکان گفت: خوشبختانه در مرکز طبی کودکان، مسئول فنی، مشاور رئیس بیمارستان، کادر پزشکان متخصص، پرستاران و رزیدنت ها همانند روزهای عادی سال حضور داشتند و به خدمت رسانی مشغول بودند.

وی افزود: این مرکز با حجم زیادی از بیماران مواجه بود که بسیاری از آنها از شهرهای دیگر به مرکز طبی ارجاع شده بودند. تعداد زیادی از این بیماران هم امکان سرویس گیری و خدمت رسانی در شهرهای خود را داشتند اما به دلایل نامشخصی، مراکز درمانی آنها را به تهران ارجاع داده بود که این مسئله موجب افزایش حجم  بیماران و به تبع نارضایتی بیماران شده بود. البته عمده بیماران و همراهان آنها از نحوه ارائه خدمت در بیمارستان راضی بودند اما برخی هم به دلیل نبود تخت بستری و مشکلات مالی شکایت داشتند.

دکتر پارسا، خواستار هماهنگی در سطوح کلان به منظور کاهش بار ارجاعات بی مورد به مراکز درمانی تهران شد و گفت: انتظار می رود که وزارت بهداشت در ایام تعطیلات نوروزی با هماهنگی میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به گونه ای عمل نماید که ارجاعات بی مورد به مراکز درمانی تهران کاهش یابد. بیمارستان مرکز طبی، ملجا و آخرین پناه بیماران است و افزایش حجم ارجاعات موجب اختلال در خدمت رسانی به آنها می شود.

وی عملکرد کادر درمان در مرکز طبی کودکان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مجموع کادر درمان مرکز طبی کودکان به خوبی خدمات و سرویس های درمانی را ارائه می کردند و اکثریت همراهان نیز از آن رضایت داشتند اما به دلیل حجم بالای بیماران این خدمت رسانی با قدری تاخیر صورت می گرفت.

بازدید از مجتمع درمانی یاس

دکتر پارسا، ضمن بازدید از اورژانس مجتمع بیمارستانی یاس گفت: در بازدید امروز، پزشک آنکال این مرکز بیماران را ویزیت کرده و پزشک طب اورژانس و فلو مقیم بیمارستان نیز در مرکز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه “تعداد بیمارانی که امروز به این مرکز مراجعه کردند کم بود” خاطر نشان کرد: خرابی سی تی اسکن بیمارستان، موجب کاهش ارجاع بیمار از اورژانس تهران شده بود که این مسئله باید به سرعت حل شود. رادیولوژی این مرکز به صورت آن کال است و رزیدنت مقیم رادیولوژی ندارند و این مسئله موجب تاخیر در خدمت رسانی شده بود.

چند توصیه نوروزی

پزشک مقیم ستاد هدایت، ارائه خدمت به بیماران همچون روزهای عادی سال را موجب کاهش نارضایتی در بیماران خواند و تصریح کرد: از مراکز درمانی انتظار می رود که در روزهای تعطیل سال همانند روزهای عادی خدمت رسانی کنند و پزشکان مقیم حضورداشته باشند که خوشبختانه این مسئله در هر دو بیمارستان رعایت شده بود.

وی عمده شکایت بیماران یا همراهان آنها را به دلیل بی اطلاعی از فرآیند  و روند درمان عنوان کرد و افزود: در اغلب بازدیدها شکایت می شود که پزشکی بیمار ما را ویزیت نکرده در حالی  که در بررسی ها مشخص می شود که توسط چندین متخصص مورد معاینه قرار گرفته اند. این مشکلات مختص ایام عید و تعطیلات هم نیست و به نظر می رسد که پزشکان خود را ملزم به ارائه اطلاعات به بیمار نمی دانند. اطلاع رسانی از فرآیند درمان می تواند تاثیر زیادی در کاهش شکایات داشته باشد.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه