اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. دندانپزشکی با آرامبخش
دندانپزشکی با آرامبخش

دندانپزشکی با آرامبخش

درمان دندانپزشکی با آرام‌بخش یک حالت نیمه‌خواب کنترل‌شده است که در آن متخصصان بیهوشی داروها را به صورت داخل وریدی برای بیمار تجویز می‌کنند.

آرامبخش اغلب در دندانپزشکی برای بیماران مضطرب، کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی ذهنی استفاده می شود. به خصوص در کودکان مبتلا به پوسیدگی های متعدد، نشستن مدت روی صندلی دندانپزشکی باعث ایجاد احساس کسالت در بیماران می شود و باعث قطع روند درمان می شود. درمان هم برای کودک و هم برای پزشک دشوار می شود.

درمان دندانپزشکی با آرامبخش چیست؟

درمان دندانپزشکی با آرامبخش به داروهایی اطلاق می شود که برای دندان استفاده می شود. گاهی اوقات به آن “دندانپزشکی با خواب” نیز گفته می شود، به جز کسانی که تحت بیهوشی عمومی هستند، بیماران معمولاً بیدار هستند. آیا فکر مراجعه به دندانپزشک تمام بدن شما را دچار لرزه می کند؟ آیا ترجیح می دهید دندان درد را تحمل کنید تا اینکه وارد مطب دندانپزشکی شوید؟  شما تنها نیستید. بسیاری از افراد از مراجعه به دندانپزشک می ترسند و ترجیح می دهند تحت هیچ درمانی قرار نگیرند.

برای افرادی که با ترس شدید از دندانپزشک اجتناب می کنند، آرام بخش می تواند برخی از مشکلات دندانپزشکی آنها را برطرف کند. آرام بخشی را می توان برای تمام روش های دندانپزشکی استفاده کرد. نحوه استفاده از دندانپزشکی با آرامبخش به شدت ترس بستگی دارد.

کاربردهای دندانپزشکی با آرامبخش چیست؟

درمان دندانپزشکی با کاربردهای آرام بخش خواب عمیق را خواب عمیق می نامند. در نتیجه اعمال آرامبخش در کودکان، بیمار تمام دستورات داده شده را درک کرده و انجام می دهد. مثلاً وقتی دندانپزشک به بیمار می گوید دهانش را باز کند، بیمار به راحتی می تواند این کار را انجام دهد، بعد از استفاده از آرامبخش، تمام مداخلات دندانپزشکی انجام می شود.

قیمت درمان دندانپزشکی با آرامبخش در 1400

قیمت درمان‌های دندان‌پزشکی با توجه به نوع درمان و نوع آرام‌بخشی که باید استفاده شود تعیین می‌شود.

چه نوع آرامبخشی در دندانپزشکی استفاده می شود؟

دندانپزشکی با آرامبخش متوسط ​​(که «آرام‌بخشی آگاهانه» نامیده می‌شد) ، ممکن است مقدار زیادی از روند درمان را به یاد نیاورید. آرام بخش عمیق ، شما در آستانه هوشیاری هستید اما هنوز می توانید بیدار شوید. بیهوشی عمومی، شما کاملا بیهوش هستید.

3 2

چه نوع آرامبخشی در دندانپزشکی استفاده می شود؟

در دندانپزشکی از انواع آرامبخش زیر استفاده می شود: آرامبخش استنشاقی حداقل شما در اکسید نیتروژن که به نام «گاز خنده» نیز شناخته می شود، همراه با اکسیژن تنفس می کنید. گاز به آرامش شما کمک می کند. می توانید میزان آرام بخشی دریافتی خود را توسط متخصص بیهوشی عمومی بررسی کنید و گاز به سرعت از بین می رود.

آرام بخش خوراکی

نسبت به دوز تجویز شده، آرام بخش خوراکی می تواند ​​متغیر باشد. برای حداقل آرامبخشی باید یک قرص مصرف کنید.

این نوع بیهوشی است که بیشتر در آرامبخشی دندانپزشکی استفاده می شود. برخی از افراد از آرام‌بخشی متوسط ​​خوراکی استفاده می کنند. با این حال، آنها معمولاً می توانند با یک تکان خفیف بیدار شوند. آرامبخش داخل وریدی متوسط به صورت داخل وریدی دریافت می شود تا سریعتر عمل کند.

آرامبخشی عمیق و بیهوشی عمومی

بورسا با درمان دندانپزشکی با آرامبخش در طول عمل، داروهایی دریافت خواهید کرد که تقریباً یا به طور کامل شما را در خواب عمیق بیهوش می کند. در حالی که تحت بیهوشی عمومی هستید، تا زمانی که اثرات بیهوشی از بین نرود یا با دارو دوباره نتوانید به راحتی از خواب بیدار شوید.

صرف نظر از نوع آرامبخشی که دریافت می کنید، اگر این روش باعث ناراحتی شما شود، معمولاً به یک بی حس کننده موضعی نیاز خواهید داشت.

4 1

گروه بیمارانی که می توانند از آرام بخشی استفاده کنند.

آرامبخشی در دندانپزشکی برا مقابله با فوبای دندانپزشک و امکان انجام همزمان بیش از یک درمان دندانپزشکی وجود دارد.

کودکان و بزرگسالان با مشکلات رشد، بیماران مبتلا به فوبیای دندانپزشکی، افرادی که ترومای شدید داخل دهانی دارند و نمی توانند درمان های دندانپزشکی را در یک جلسه انجام دهند.

آرام بخشی برای کودکان

در حالی که درمان آرام بخش برای بیماران اطفال اعمال می شود، متخصص دندانپزشکی اطفال باید این درمان ها را در مراکزی که متخصص بیهوشی دارند انجام دهند. برخلاف بیهوشی عمومی در آرامبخشی، تنفس بیمار بدون اتصال به دستگاه به طور طبیعی ادامه می یابد. بنابراین، آرام بخش تقریبا هیچ خطری ندارد. آزمایش‌ها فقط برای بیمارانی که شرایط سلامت خاصی دارند، مانند بیماری قلبی انجام می‌شوند.

2 2

مزایای آرام بخش

  1. درمان های متعدد در زمان کوتاه ارائه می شود.
  2. با بالا بردن آستانه درد، احساس درد از بین می رود.
  3. از رفلکس های ناگهانی جلوگیری می شود و محیط کاری راحت برای پزشک فراهم می شود.
  4. پیشگیری از ترس از دندانپزشک در کودکان این یک روند درمانی بدون دردسر برای بیمارانی که از حالت تهوع رنج می برند فراهم می کند.
  5. درمان های دندانپزشکی با آرامبخش بسیار آسان است.
  6. حتی زمانی که بیمار هوشیار است می تواند برای مدت طولانی روی صندلی دندانپزشک بماند زیرا کوچکترین دردی را احساس نمی کند
  7. با استفاده از آرام بخش، درمان دندانپزشکی بسیار آسان شده است.
  8. با این وجود، هر بیمار برای بیهوشی مناسب نیست، در این مرحله مشاوره دندانپزشک بسیار اهمیت دارد.
  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید