اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. دندان‌های شیری کودکان و اختلالات روحی
دندان‌های شیری کودکان و اختلالات روحی

دندان‌های شیری کودکان و اختلالات روحی

فهرست مطالب

اختلالات روحی و روانی و دندانپزشکی کودکان

دندان‌های شیری ممکن است روزی به شناسایی کودکان در معرض خطر ابتلا به اختلالات روحی در مراحل بعدی زندگی کمک کنند. مانند حلقه‌های یک درخت، دندان‌ها دارای خطوط رشد هستند که ممکن است سرنخ‌هایی را در مورد تجربیات دوران کودکی نشان دهند. یک تیم 70 دندان شیری جمع‌آوری‌شده از 70 کودک را که در مطالعه کودکان دهه 90 (همچنین به عنوان مطالعه طولی والدین و کودکان آوون شناخته می‌شود) در دانشگاه بریستول ثبت نام کرده بودند را تجزیه و تحلیل کردند.

والدین دندان‌های شیری (مخصوصاً دندان‌های نوک تیز در هر طرف جلوی دهان به نام دندان نیش) را اهدا کردند که به طور طبیعی از دهان کودکان 5 تا ۷ساله می‌افتاد. نتایج این مطالعه می‌تواند منجر به توسعه ابزاری بسیار مورد نیاز برای شناسایی کودکانی شود که در اوایل زندگی در معرض ناملایمات قرار گرفته‌اند، که یک عامل خطر برای مشکلات روان‌شناختی است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تحت نظر و به سمت درمان‌های پیشگیرانه هدایت شوند.

با این حال، دکتر دان شیفته این بود که بداند مردم شناسان مدت‌هاست دندان‌های افراد دوره‌های گذشته را مطالعه کرده‌اند تا در مورد زندگی آنها اطلاعات کسب کنند. او می‌گوید: دندان‌ها یک رکورد دائمی از انواع مختلف تجربیات زندگی ایجاد می‌کنند. قرار گرفتن در معرض منابع استرس فیزیکی، مانند تغذیه نامناسب یا بیماری، می‌تواند بر تشکیل مینای دندان تأثیر بگذارد و منجر به ایجاد خطوط رشد برجسته در داخل دندان شود که به آن خطوط استرس می‌گویند، که شبیه به حلقه‌های درخت است که سن آن را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید