خوراکی‌های روزانه که حاوی فلزات سنگین هستند

فلز

امروزه وجود سطوح بالای غیرعادی قند، نمک و چربی اشباع‌شده در بسیاری از غذاهای صنعتی دیگر راز نیست، اما به نظر می‌رسد هنوز هم باید شگفت‌زده شویم.

به گزارش اول دنت، ،برخی از غذاهای روزمره دارای سطوح باورنکردنی فلزات سنگین هستند که واقعا برای سلامتی خطرناک‌اند.

شناخت علائم آلودگی فلزات سنگین
اما چطور باید متوجه شویم که میزان فلزات سنگین موجود در بدن بیش از حد است؟ علائمی وجود دارد که بر این موضوع صحه می‌گذارد؛ این علائم عبارتند از: خستگی مزمن، درد مفاصل و عضلات، سردرد، اختلالات گوارشی و واکنش های آلرژیک.

علاوه بر این، اختلالات خواب و ریتم قلب و همچنین اختلالات روانی مانند تحریک‌پذیری، بی‌ثباتی عاطفی و افسردگی نیز می‌توانند از علائم هشداردهنده وجود فلزات سنگین در بدن باشند.

در ادامه به ۵ تا از مهم‌ترین خوراکی‌های روزانه اشاره می‌کنیم که حاوی فلزات سنگین هستند.

نان
بر اساس مطالعه‌ای که توسط یک مرکز تحقیقاتی انجام شده، ۸۴ درصد از نان‌های صنعتی موجود در هند دارای رگه‌هایی از برومات پتاسیم است، یک ماده شیمیایی که خطراتی جدی برای سلامتی به همراه دارد. تا به امروز، مطالعات دیگر این مشاهدات نگران کننده را تأیید کرده است؛ این پودر شیمیایی با آردی که بسیاری از نان‌ها با آن پخته می‌شوند، مانند نان یا کلوچه، مخلوط می‌شود. در واقع، برومات پتاسیم برای خمیر شدن آرد و کمک به حفظ شکل آن مفید است.

کره
آیا می‌دانید چه رابطه‌ای بین کره ترش و بوی خاص آن، پارمزان و استفراغ وجود دارد؟ این دقیقا اسید بوتیریک است که هر سه آنها دارند! اسید بوتیریک به دلیل بوی واقعا نامطبوعش، به‌طور طبیعی از طریق فرآیند تخمیر فیبرهای غذایی تولید می‌شود. به گزارش سیناپرس، در حالی که اثبات‌شده است که این اسید برای سلامت روده بزرگ و سیستم ایمنی مفید است، اما دوز بالا آن می‌تواند خطری واقعی برای زنان باردار، کودکان و افراد مبتلا به نارسایی کلیه باشد.

جوجه سوخاری
مرغ سوخاری که معمولاً در فست فودها یافت می‌شود، حاوی دوز معینی از ترت‌بوتیل هیدروکینون (TBHQ)، مشتق‌شده از بنزن است. این ماده یک افزودنی صنعتی که به‌عنوان نگهدارنده برای غذا استفاده می‌شود، TBHQ به‌طور خاص با اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط است. به گزارش سیناپرس، این ماده شیمیایی که در دوزهای پایین مصرف می‌شود، توسط مقامات بهداشتی «ایمن» درنظر گرفته می‌شود. با این حال، هنگامی که TBHQ در دوزهای بیش از حد بالا مصرف شود، با خطر سرطان، ایجاد تومور، بزرگ شدن کبد، تشنج و فلج‌های مختلف مرتبط است.

آبنبات
گفته می‌شود بسیاری از برندهای شیرینی‌پزی دی‌اکسید تیتانیوم را به محصولات خود اضافه می‌کنند؛ ماده‌ای که در رنگ‌ها، پلاستیک‌ها و لاستیک‌ها نیز استفاده می‌شود. دی‌اکسید تیتانیوم باعث می‌شود آب نبات‌ها درخشندگی بیشتر، بافت صاف و رنگ سفیدی که به آن معروف هستند، را داشته باشند.

شکلات
سازمان مستقل آمریکایی Consumer Reports اخیراً یک نظرسنجی در مورد شکلات صنعتی و ترکیب آن انجام داده است. پس از بررسی برچسب‌های تغذیه‌ای ۲۸ برند محبوب، محققان از وجود میزان باورنکردنی سرب و کادمیوم در محصولات شکلاتی نگران شدند. این فلزات سنگین موجود در غذا با نارسایی کلیه، ضعیف شدن استخوان‌ها، از دست دادن حافظه، نوسانات خلقی و درد شکم همراه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه