خواص درمانی ارده کنجد برای بدن/ طبع ارده

کنجد

کارشناس گیاهان دارویی گفت: ارده منبع بسیار خوبی برای تأمین کلسیم بدن بوده و سبب استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

به گزارش اول دنت، مرتضی عزیزپور در رابطه با خواص درمانی دانه کنجد، اظهار کرد: کُنجد سرشار از مواد مغذی و معدنی بوده و ارده یکی از محصولات خوراکی است که از کُنجد تفت داده شده به دست می‌آید و طبیعت آن گرم و تر بوده و برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه ارده کنجد بسیار انرژی‌زا بوده به همین دلیل توصیه می‌شود در فصل‌ سرد سال و شهرهای سردسیر که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن نیاز دارد، مصرف شود، افزود:ارده کنجد را می‌توان با عسل و شیره انگور یا خرما به عنوان صبحانه یا عصرانه مصرف کرد.

این مسئول با بیان اینکه در دانه کُنجد و مواد غذایی حاصل از آن، آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی وجود دارد که وجود این آنتی اکسیدان‌ها از سرطان در بدن پیشگیری می‌کند، تصریح کرد: مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه نیز باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL می‌شود.

کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه ارده منبع بسیار خوبی برای تأمین کلسیم بدن بوده وسبب استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود، گفت: ارده کُنجد ضد درد مفاصل، مؤثر در جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به بهبود مشکلات گوارشی و معده و همچنین به لحاظ خاصیت بالا بردن میزان حرارت بدن برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است. در واقع مصرف آن در فصول سرد سال به منزله واکسینه کردن بدن در برابر بیماری‌های چون سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می‌شود.

عزیزپور با بیان اینکه ارده کنجد سرشار از کلسیم و پروتئین گیاهی و اُمگا۳ است، خاطرنشان کرد: گفتنی است در صورت مصرف بیش از حد و عدم تحرک، سبب چاقی و اضافه وزن خواهد شد و استفاده از ارده برای افراد دیابتی مضر است.

منبع : بهداشت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه