خمیر دندان گیاهی برای کودکان و بزرگسالان چه مزایا و معایبی دارد؟

دندان

ما در مورد بسیاری از محصولات گیاهی شنیده‌ایم اما بندرت از آنها استفاده می‌کنیم. خمیر دندان گیاهی نیز یکی از محصولاتی است که در بازار موجود است و ما از مزایای آن اطلاعی نداریم. یا اینکه به مارک‌های قدیمی خود پایبند هستیم و بدون دانستن ارزش واقعی محصول به خرید هر چیزی ادامه می‌دهیم. بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. خمیر دندان‌های گیاهی بسیاری از گیاهانی هستند که قادر به از بین بردن پلاک، خوشبویی دهان و همچنین جلوگیری از بیماری‌های مختلف لثه هستند. محصولات بی‌شماری در بازار موجود است و ما نمی دانیم کدام یک اصل هستند. بنابراین شناختن محصول واقعی که برای خانواده ما مفید است بسیار مهم است.

محصولات گیاهی زیادی در بازار موجود است و خمیر دندان‌های گیاهی نیز یکی از این محصولات است. خمیر دندان محصول رایج در خانواده‌های ما است و ما اصولا در مورد محصولی که استفاده می کنیم اطلاعاتی کسب نمی‌کنیم. خمیردندان‌های گیاهی نسبت به سایر محصولات تجاری دارای مزایایی هستند. این مقاله شامل جزئیات مربوط به خمیردندان‌های گیاهی و مزایا و معایب آن است.

فواید خمیر دندان طبیعی 


به نظر می رسد این روزها چیزهای زیادی در مورد غذاهای ارگانیک شنیده‌اید، اما در واقع به غیر از غذاهای ارگانیک، محصولات ارگانیک دیگر نیز بسیار متنوع هستند. بسیاری از افراد معتقدند که غذای ارگانیک و محصولات ارگانیک برای شما بسیار سالم‌تر و بهتر از غذای غیر ارگانیک است و بحث‌های زیادی درمورد صحت یا عدم صحت این موضوع وجود دارد. در میان بسیاری از محصولات ارگانیک که در بازار موجود است، خمیر دندان ارگانیک و گیاهی یکی از آنهاست. استفاده از خمیردندان‌های گیاهی برای همه افراد به ویژه برای کسانی که از دندان درد، خونریزی لثه و بوی بد دهان رنج می‌برند انتخاب خوبی است.

  • هنگام مسواک زدن، قطعا مقداری از خمیر دندان قورت داده یا جذب می‌شود. با استفاده از یک گزینه طبیعی، دیگر نگران این نخواهید بود که مواد به بدن شما وارد شوند.
  • خمیر دندان طبیعی فاقد رنگ است که می‌تواند باعث مشکلات رفتاری شود. این امر به ویژه برای کودکان با علائم حساس عصبی بسیار مهم است.
  • این ماده نسبت به خمیر دندان‌های اصلی که می‌توانند باعث عقب افتادگی زودرس لثه شوند، سایندگی کمتری دارد.
  • با محیط زیست مهربان‌تر است. خمیر دندان اضافی که از دهان خارج می‌شود در نهایت به اقیانوس راه می‌یابد. با استفاده از مواد سازگار با زمین می‌توانید به محافظت از محیط زیست کمک کنید.
  • تولید آن پایدارتر است. با انتخاب مواد طبیعی و تجدیدپذیر، شما محصولاتی که بیشتر دوستدار مردم و زمین هستند را انتخاب می‌کنید.

تفاوت بین خمیر دندان ارگانیک و خمیر دندان معمولی؟


تفاوت بین خمیر دندان ارگانیک و خمیر دندان معمولی؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که خمیر دندانهای طبیعی، دندانها را به اندازه‌ی خمیر دندان‌های معمولی تمیز نمی‌کنند. با این حال، بسیاری از خمیر دندان‌های ارگانیک به معنای واقعی کل فواید تمیز کنندگی خمیر دندان‌های معمولی را بدون هیچ گونه مواد افزودنی و یا ناخالصی برای شما فراهم می‌کنند.

اصولا چگونگی تمیز کردن دندان بر تمیزی دندان‌ها تاثیر دارد نه خمیر دندان. مسواک به تنهایی ذرات باقیمانده مواد غذایی را از بین می‌برد، حتی اگر دندان‌های خود را فقط با آب مسواک بزنید و از خمیر دندان استفاده نکنید. خمیر دندان برای از بین بردن باکتری مورد نیاز است. باکتری‌هایی که در دهان هستند باعث ایجاد بوی بد دهان و التهاب لثه می‌شوند. بنابراین، شما باید از یک خمیر دندان استفاده کنید که می‌تواند به طور موثر باکتری‌ها را از بین ببرد.

خمیر دندان‌های معمولی پر از موادی است که در واقع می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد، به خصوص اگر در دوزهای بیشتری مصرف شود. این مواد می‌توانند شامل موراد زیر باشند:

  • فلوراید– با حفره‌ها مبارزه می‌کند، اما در دوزهای زیاد سمی است و همچنین می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های دندان شود. معمولاً بیش از مقدار کافی فلوراید به منبع تأمین آب محلی اضافه می‌شود و افراد بزرگسال در واقع هیچ نیازی به فلوراید در خمیردندان ندارند.
  • سدیم لوریل سولفات– (که \”SLS\” نیز نامیده می‌شود) برای تهیه کف معمولی خمیر دندان استفاده می‌شود. این ماده در اصل پاک کننده‌ای است که در بسیاری از شامپوها نیز یافت می‌شود. همچنین در بسیاری از افراد باعث تحریک پوست می‌شود.
  • ساکارین– این برای شیرین کردن طعم بسیاری از دهان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها استفاده می‌شود. همچنین ثابت شده است که باعث ایجاد سرطان کلیه در موش‌های آزمایشگاهی می‌شود. به همین دلیل، این روزها به ندرت به عنوان شیرین کننده در غذاها استفاده می‌شود.

خمیر دندان ارگانیک با استفاده از تمام مواد طبیعی مانند نعناع و سایر گیاهان مشابه که خوشبو کننده‌های طبیعی دهان نیز هستند، ساخته شده است. فرمولاسیون آنها مانند خمیر دندانهای معمولی صابونی نیست. خمیردندان‌های ارگانیک حاوی تمام عناصر مورد نیاز بدون مواد شیمیایی مضر هستند.

خمیر دندان ارگانیک برای کسانی که می‌خواهند مقدار مواد شیمیایی را که می‌تواند سلامت عمومی را به خطر بیندازد و احتمالاً سلامت دهان و دندان را تضعیف کند، کاهش دهند، انتخاب عاقلانه و سالم‌تری است. تمام محلول‌های طبیعی موجود در خمیردندان‌های ارگانیک حاوی مواد ضد باکتری طبیعی مانند روغن نعناع و نعناع تند هستند. این موارد به از بین بردن باکتری‌ها و سلامت دهان کمک می‌کنند.

خمیر دندان ارگانیک می تواند جایگزین سالم تری برای خمیر دندان معمولی باشد. اکنون که از این موضوع آگاهی دارید، می‌توانید به منظور ارتقا سلامت دهان و دندان انتخاب‌های بهتری انجام دهید.

خواص انواع خمیر دندان گیاهی 


خواص انواع خمیر دندان گیاهی

خمیر دندان گیاهی حاوی نعناع، چریش، ریحان، دارچین، گل میخک و بسیاری از گیاهان دیگر است. میخک غنی از کلسیم و ویتامین C و تسکین دهنده درد دهان است. برگ ریحان به عنوان ضد عفونی کننده عمل کرده و میکروب‌های موجود در دهان را از بین می‌برد. نعناع یک ماده ویژه دیگر است که بوی بد دهان را به طور موثری کنترل می‌کند و باکتری‌های مضر را نیز از بین می‌برد. روغن نعناع در واقع موثرترین ماده برای از بین بردن میکروب‌های دهان است.

این مواد به طور منظم با باکتری‌ها مبارزه می‌کنند و از پوسیدگی بیشتر دندان‌ها محافظت می‌کنند. یکی دیگر از مزایای آن این است که دندان‌ها را سفید می‌کند. مواد دیگر عبارتند از:

عصاره آلوئه ورا 

  • غنی شده با ویتامین K
  • خواص ضد میکروبی و ضد التهابی
  • موثر در برابر آفت دهان
  • زخم‌های دهان را بهبود می‌بخشد

عصاره بابونه 

  • حاوی اسید سالیسیلیک و زردینه‌ها است
  • خونریزی لثه را درمان می‌کند
  • التهاب لثه را کاهش می‌دهد

عصاره اکالیپتوس 

  • خواص ضد میکروبی
  • دهان را خوشبو و تازه می‌کند.

عصاره زنجبیل 

  • حاوی ماده طبیعی مانند جینجرول و شوگال است
  • اثرات ضد قارچی و ضد التهابی دارد
  • موثر در برابر آفت دهان و ورم دهان ناشی از دندان مصنوعی

نحوه استفاده از خمیردندان گیاهی 


میزان خمیر دندان به سن شما بستگی دارد. استفاده از خمیر دندانهای حاوی فلوراید برای افراد زیر 3 سال توصیه نمی‌شود. این به این دلیل است که دندان‌های کوچک آنها از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنند، مقدار کافی فلوراید دریافت می‌کنند. اگر بین 3 تا 6 سال هستید به اندازه 1 برنج از خمیر دندان استفاده کنید. اگر 7 سال یا بیشتر دارید باید از خمیر دندان به اندازه یک نخود استفاده کنید. درست است نیازی نیست که یک عالمه خمیر دندان روی موهای مسواک خود بریزید. حتماً هر روز صبح و شب به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، در طول مسواک زدن خمیر دندان را روی قسمت‌هایی قرار دهید که با نخ دندان تمیز نمی‌شوند. اگر خمیر دندان 30 دقیقه روی دندان بماند فلوراید مینا را تقویت می‌کند.

 

منبع : دانیال روژ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه