خداحافظی با مسواک با استفاده از میکرو ربات ها

مسواک

گروهی از افراد به دلیل تنبلی و یا کودکان یا افرادی که مبتلا به بیماری های خاصی هستند، مسواک زدن مقداری برایشان سخت است. از این رو، دانشمندان به ساخت رباتی دست یافته اند که این مشکلات را برطرف می کند.
مهندسان دانشگاه پنسیلوانیا مجموعه ای از میکروربات هایی را با قابلیت تغییر شکل توسعه داده اند که میتوانند همزمان دندان‌های شما را مسواک بزنند، شستشو دهند و نخ دندان بکشند.  و داده هایی را ارائه کردند که نشان می دهد، سیستم hands-free می‌تواند نه تنها پلاک های دندانی بلکه با آزاد کردن ترکیبات ضد میکروبی، باعث از بین رفتن باکتری های مضر  شوند.
این ربات های کوچک از نانوذرات اکسید آهن تشکیل شده اند که هم فعالیت کاتالیزوری و هم فعالیت مغناطیسی دارند. به همین دلیل می توان آن ها را به شکل های مختلفی درآورد و با استفاده از میدان های مغناطیسی کنترل کرد.
آزمایش‌هایی که با استفاده از این سیستم روی دندان‌های ساختگی و واقعی انسان انجام شد، نشان داد که این میکرو ربات ها می‌توانند با اشکال مختلف مطابقت داشته باشند تا تقریباً بیوفیلم‌های چسبنده‌ای را که منجر به پوسیدگی ها و بیماری‌های لثه می‌شوند، از بین ببرند.

ربات مسواک دندان   دندان

نکاتی که توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا بیان شده است عبارت اند از:
1-    مراقبت‌های معمول از دهان دشوار است و می‌تواند برای بسیاری از افراد، به‌ویژه افرادی که به سختی دندان‌های خود را تمیز می‌کنند، چالش‌هایی ایجاد کند. شما باید دندان‌های خود را مسواک بزنید، سپس نخ دندان بکشید، بعد دهان خود را بشویید؛ این فرآیند دستی و چند مرحله‌ای است. نوآوری بزرگ در اینجا این است که سیستم رباتیک می‌تواند هر سه مورد را به صورت یکپارچه، بدون دخالت دست و به شکل خودکار انجام دهد.
2-    نانوذرات را می‌توان با میدان‌های مغناطیسی به روش‌های شگفت‌آوری شکل داد و کنترل کرد. با ایجاد موهایی که می‌توانند امتداد پیدا کنند، جارو شوند و حتی مانند نخ دندان کشیدن در یک فضا به جلو و عقب منتقل شوند.
3-    فرقی نمی‌کند که دندان‌ها صاف یا نامرتب باشند، این فناوری با سطوح مختلف سازگار شده و  می‌تواند با تمام گوشه‌ها و حفره‌های دهان تنظیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه