حضور گروه‌های جهادی سلامت‌محور در کوثر

سلامت

اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بعد از ماه مبارک رمضان، گروه‌های جهادی سلامت‌محور با حضور در روستاها و مناطق محروم شهرستان کوثر به بیماران ارائه خدمات رایگان خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اول دنت، علی محمدیان عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند خدمات‌رسانی به بیماران در شهر گیوی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات، امکانات و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان کوثر هزینه شده و امسال نیز سعی می‌کنیم بخش دیگری از تعهدات خودمان را به ویژه برای بیمارستان امام این شهرستان انجام دهیم.

وی از استقرار مؤسسه «نورآوران سلامت» در قالب مؤسسه خیریه برای ارائه خدمات رایگان به نیازمندان خبر داد و تصریح کرد: این مؤسسه خدمات درمانی رایگان در حوزه چشم پزشکی و دندان‌پزشکی به گروه‌های نیازمند ارائه می‌کند که در قالب این مؤسسه پزشکان به عنوان گروه‌های جهادی حاضر شده و با محوریت بیمارستان امام خمینی کوثر ارائه خدمات را آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت تجهیز بیمارستان امام خمینی گیوی را به امکانات دیالیز و همچنین اتوکلاو یادآور شد و گفت: در کنار خرید آمبولانس، آی. سی.یوی متحرک نیز در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود.

محمدیان از حضور متخصصان داخلی، کودکان و زنان در بیمارستان کوثر برای ارائه خدمات به مراجعین خبر داد و افزود: در اکثر روزها پزشکان متخصص در این بیمارستان حاضر شده و به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

وی از افزایش ساعات کاری رادیولوژی و سایر بخش‌های فنی و تخصصی بیمارستان امام خمینی کوثر خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در مناطق محروم تجهیزات و امکانات خود را گسترش داده و به‌روزرسانی و تأمین نیروهای مجرب و متخصص را نیز انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد کمبود پزشک در شهرستان‌ها نیز اضافه کرد: با استخدام و جذب نیرو در سال آینده تلاش ما بر این است تا بیشترین توزیع نیروی انسانی به ویژه پزشکان متخصص و فوق تخصص را در شهرستان‌های مختلف استان با نگاه محرومیت‌زدایی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه