ترمیم دندان کودکان

ترمیم

ترمیم دندان کودک یا به اصطلاح پر کردن دندان پوسیده کودکان اصل بسیار مهمی در پیشگیری از درگیری بیشتر دندان و دندان درد و پیشگیری از نیاز به عصب کشی دندان می باشد.

 

اصولا علت پوسیدگی دندان یک عامل میکروبی می باشد و لازم است هر چه سریعتر این میکروب ها از دندان حذف شوند تا به تمیزی, بهداشت و سلامت بیشتر محیط دهان و دندان ها منجر شود.

در این روش درمانی قسمت پوسیده و خراب دندان حذف شده و سپس دندان بسته به شرایط و وضعیت موجود با مواد همرنگ دندان مانند کامپوزیت, گلس آینومر, کامپومر و یا با مواد غیر همرنگ دندان مانند آمالگام ترمیم خواهد شد.

ترمیم و پر کردن دندان در مراحل اولیه پوسیدگی هم مانع هزینه بیشتر جهت درمان های پیشرفته تری مانند عصب کشی شده و هم میزان میکروب های دهان و احتمال انتقال میکروب ها از دندان پوسیده به سایر دندان های سالم را نیز کاهش خواهد داد. پس بهتر است در صورت مشاهده پوسیدگی و یا احساس درد سریعا به دندانپزشکی مراجعه کنید.

چنانچه دندان های شیری بچه ها به موقع و توسط یک دندانپزشک متخصص اطفال چکاپ بشود باعث می شود تا پوسیدگی دندانی کودک یا سایر مشکلات مربوط به دندان های کودک به موقع تشخیص داده شده و در اسرع وقت به درمان آن پرداخته بشود. نتیجه این تشخیص و درمان به موقع پیشگیری از خراب شدن و پوسیدگی بیش از حد دندان های کودک و بروز مشکلات بزرگ تر برای کودک خواهد بود. توجه داشته باشید که این تشخیص به موقع مشکلات دندانی کودکان می  توان تا سنین بزرگسالی تاثیرگذار باشد، به این دلیل که پایه سلامت دندان های افراد در سنین کودکی شان شکل گرفته و اگر مشکلات دندانی کودک، در سنین کودکی تشخیص و درمان بشود، باعث می شود تا مشکلات جدی تر در سنین بزرگسالی برای دهان و دندان های وی پیش نیاید.

گفته می شود بهتر است بعد از سن 1 سالگی فرزندتان شب ها قبل از به خواب رفتنش دندان هایش را مسواک بزنید, همچنین زمانی که فرزندتان شیر دهانش است به خواب نرود, بهتر است در زمان بیدار شدن فرزندتان از خواب به آب بدهید بنوشد و اگر مجبور به دادن شیر به کودک شدید حتما بعد از نوشیدن شیر مقداری آب به فرزندتان بدهید.

منبع : princedental

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه