تحصیل 136 دانشجو خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام

دانشجو

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری اول دنت در ایلام از تحصیل 136 نفر از اتباع سایر کشورها در دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد و گفت: ۹۷ نفر آنها پاکستانی، ۳۶ نفر عراقی و سه نفر نیز از کشور سودان در استان حضور دارند.

وی افزود: بیشتر این افراد در مقطع دکترای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  یکی از برنامه‌های دانشگاه را فراهم کردن امکان تحصیل در شهرستان‌های استان عنوان و اضافه کرد: شهرستان‌های دهلران، آبدانان و دره‌شهر از بهمن ماه جاری شرایط تحصیل برخی رشته‌ها را در قالب آموزشگاه دریافت کرده‌اند که پس از سپری کردن چند ترم تحصیلی این مراکز به دانشکده ارتقا می‌یابد.

محمدی گفت:  ۲ هزار و ۹۳۰ دانشجو هم اکنون در قالب ۴۲ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تحصیل می‌کنند

وی از راه‌اندازی رشته‌های دستیاری کودکان و داخلی در استان خبر داد و یادآور شد: امکان تحصیل در مقطع دکترا رشته‌های میکروب‌شناسی و پژوهش نیز در این دانشگاه فراهم شده است، ضمن اینکه ۱۲ رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد در ایلام دایر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این رویکرد ضمن اینکه فضای فرهنگی و آموزشی شهرستان‌های استان را متحول خواهد کرد، چرخه اقتصادی و بازار کار این نقاط را نیز بهبود می‌بخشد.

محمدی رویکرد این مجموعه را توسعه رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی برشمرد و تاکید کرد: پیش از این تنها در مقطع کاردانی رشته‌های مرتبط با پزشکی امکان تحصیل در استان میسر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه