تجربه‌ی دانشجویان دندان‌پزشکی آمریکایی از تحصیل در دوران کرونا

تجربه‌ی دانشجویان دندان‌پزشکی آمریکایی از تحصیل در دوران کرونا

پاندمی کووید ۱۹ تغییرات زیادی در تحصیل دانشجویان دندان‌پزشکی در سراسر دنیا ایجاد کرد و سبب شد بسیاری از آن‌ها مجبور به گذراندن دوره‌های آموزشی به شکل مجازی و تشدید پروتکل‌های کنترل عفونت شوند.

انجمن دندان‌پزشکی آمریکا (ADA) در شماره‌ی آگوست ۲۰۲۱ ژورنال خود، با تعدادی از دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان مصاحبه کرده و درباره تأثیر این بیماری بر تحصیل آن‌ها پرسیده است. یکی از دندان‌پزشکان تازه‌ فارغ‌التحصیل دانشگاه کنتاکی می‌گوید: «دانشکده‌ی ما در دوران کرونا این امکان را برای دانشجویان فراهم کرد که با داشتن ابزار لازم، در منزل به آموختن واحدهای بالینی بپردازند.» همچنین یکی از دانشجویانی که به تازگی از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده معتقد است آموزش از راه دور سبب شده دانشجویان این دانشکده از تدریس اساتیدی بهره‌مند شوند که امکان حضور فیزیکی در دانشگاه را نداشتند و خوب است این شیوه ادامه یابد. پاندمی کرونا برای دانشجویان دندان‌پزشکی آمریکایی هم مانند تمام کشورهای دنیا نکات مثبت و منفی داشته که نظرات آن‌ها را در این رابطه در ادامه می‌خوانید.

سباستین سلیس، دانشجوی سال چهارم دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه کلمبیا

من برای اولین بار در دوران پاندمی کرونا پا در کلینیک گذاشتم؛ بنابراین برای دانشجویان دندان‌پزشکی مثل من، افزایش کنترل عفونت جدید نیست و همه ما آن را آموخته‌ایم. آگاهی ما درباره احتمال انتقال کووید ۱۹ و سایر بیماری‌ها بسیار افزایش یافته و من باور دارم این موضوع سبب می‌شود نسل آینده دندان‌پزشکان به گونه‌ای تربیت شوند که کنترل عفونت را در اولویت مدیریت مطب قرار دهند.

آپاراتسیو پگینز، دانشجوی سال سوم دانشکده دندان‌پزشکی کالج پزشکی مِهاری

تأثیر کرونا بر آموزش دانشجویان دندان‌پزشکی بسیار پیچیده است. لزوم آموزش مجازی و پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، مدیریت را با اجبار استفاده از تکنولوژی و منع ارتباط دانشجویان با یکدیگر به چالش کشید. محدودیت استفاده از مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها و مراکز زندگی دانشجویی، شیوه‌ی همزیستی دانشجویان را کاملاً تغییر داد؛ اما سبب شد بیشتر به یکدیگر کمک کنیم و موقعیت‌هایی که برای ارتباط برقرار کردن با دیگران پیدا می‌کنیم را غنیمت بدانیم. با افزایش آموزش از راه دور، دانشجویان آموختند به صورت خودکار بر آموزش تمرکز کنند. علاوه بر این پژوهش‌ها نشان می‌دهند این شیوه‌ی آموزش سبب صرف وقت کمتر و نگهداری بیشتر اطلاعات می‌شود. من معتقدم آموزش مجازی ادامه پیدا خواهد کرد؛ اما مهم است بر مشارکت بیشتر دانشجویان که حلقه‌ی مفقوده‌ی این نوع آموزش بود تأکید بیشتری شود.

کامرون شواب، فارغ‌التحصیل سال ۲۰۲۱ دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه کنتاکی

کووید ۱۹ بر دانشکده‌های دندان‌پزشکی کشور ما تأثیر زیادی گذاشت و ما در دانشگاه کنتاکی مجبور بودیم خودمان را با آموزش مجازی وفق بدهیم. زمانی که دانشکده تعطیل شد، من دانشجوی ترم دوم سال سوم بودم و تمام درس‌های آن ترم و حتی تعدادی از واحدهای ترم چهارم را هم به صورت مجازی گذراندم. من فکر می‌کنم دانشکده‌ی ما و سایر دانشکده‌ها در سراسر کشور به آموزش مجازی ادامه می‌دهند؛ چرا که دیگر راه آن را یاد گرفته‌اند. به اعتقاد من مدیریت دانشکده‌ها از تکنولوژی استفاده خواهد کرد تا تعدادی از واحدهای درسی را برای دانشجویان بیشتری قابل دسترسی کند. علاوه بر این فکر می‌کنم در آینده این احتمال برای دانشجویان وجود داشته باشد که بتوانند مهارت‌های عملی را در منزل فراگیرند؛ چرا که همین حالا هم دانشکده‌های زیادی از جمله دانشکده کنتاکی این امکان را برای دانشجویانشان فراهم کرده‌اند که در منزل ابزاری مانند D1s و D2s داشته باشند؛ بنابراین ما با نسل جدیدی از دانشجویان مواجه هستیم که مهارت‌های عملی را از راه دور فرا می‌گیرند.

سیدنی شاپیرو، فارغ‌التحصیل سال ۲۰۲۱ از دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه کلمبیا

دانشکده‌ی محل تحصیل من بعد از پاندمی کرونا برای اطمینان از ادامه‌ی تحصیل ما در این دوران به سرعت اقدام کرد و درس‌ها را به صورت آنلاین ارائه داد، تله‌دنتیستری را آغاز و سلامت بیمار و دانشجو را در کلینیک تضمین کرد. وقتی مقایسه می‌کنم، می‌بینم کلاس‌های آنلاین به ما کمک کرده از تدریس اساتیدی بهره‌مند شویم که امکان نداشت به شکل حضوری به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. امیدوارم این افزایش دسترسی و همیاری که در کلاس‌های آنلاین حاصل شد بعد از پاندمی کرونا ادامه یابد.

راشل تورنتون دانشجوی سال سوم دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه مارکوئت

در دانشکده‌ی ما تقریباً تمام درس‌های تئوری آنلاین تدریس شد؛ وقت آزمایشگاه هم نصف شد و ۵۰ درصد دانشجویان در کلاس صبح و ۵۰ درصد دیگر در کلاس ظهر شرکت می‌کردند. یکی از معدود نکات مثبت کووید ۱۹ استفاده از فناوری اطلاعات برای دسترسی به نرم‌افزارها از راه دور بود تا افراد بتوانند وظایف اداری خود را بیرون از کلینیک انجام دهند و حضور خود را به دیدن بیمار محدود کنند. در حال حاضر تمام کلاس‌های ما حضوری شده‌اند و دیگر مجبور نیستیم ماسک و شیلد بزنیم. به اعتقاد من تأکید بر کاهش آئروسل‌ها حین درمان‌های دندان‌پزشکی تا مدت‌ها بعد از پاندمی هم باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه