تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کامپوزیت دندان به معنی قرار گرفتن ماده‌ای مخصوص بر روی سطح دندان‌ها است که سبب تغییر شکل و رنگ دندان‌ها می‌شوند. کامپوزیت سبب تغییر طرح لبخند انسان‌ها شده و در زیباسازی دندان بسیار تأثیرگذار است. در کامپوزیت لایه سفید رنگی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد که سبب سفید شدن رنگ دندان‌ها می‌شود.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

کامپوزیت دندان در صورتی که توسط دندانپزشک با تجربه و متخصص انجام شود عمر طولانی‌تری خواهد داشت. بعد از انجام کامپوزیت توسط دندانپزشک با تجربه باید به نکات بسیار مهمی توجه کرد. اما تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟ این سوالی است که به ذهن بسیاری از افراد خطور می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا با جواب این سوال که تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین درمان‌های بی دندانی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

ایمپلنت دندان

افزایش طول عمر کامپوزیت

برای افزایش طول عمر کامپوزیت باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که یکی از این نکات، نحوه غذا خوردن است. کامپوزیت‌ها دارای یک عمر مشخص شده هستند، اما عدم رعایت نکات مهم می‌تواند عمر کامپوزیت را کاهش دهد. پس بهتر است برای حفظ دوام کامپوزیت و افزایش طول عمر آن به توصیه‌های دندانپزشک خود پس از کامپوزیت توجه فرمائید و آن‌ها را رعایت کنید.

دقت کنید هنگامی که کامپوزیت بر روی دندان شما قرار می‌گیرد به زودی زبان، دهان، لثه و دندان‌ها به آنها عادت نمی‌کنند و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا اجزای دهان شما به کامپوزیت عادت کنند. رعایت این نکات کوچک سبب حفظ دوام کامپوزیت‌های شما می‌شود و نتیجه‌ای بسیار مطلوب برای شما به همراه خواهد داشت.

نکات مهم بعد از کامپوزیت دندان

بعد از کامپوزیت دندان باید به یک سری نکات توجه داشته باشید چرا که رعایت این نکات برای افزایش طول عمر کامپوزیت بسیار اهمیت دارد. در بعضی از مواقع بعد از کامپوزیت دندان‌ها، اجزای دهان کمی حساس می‌شوند.در این زمان بهتر است بعد از انجام کامپوزیت از مصرف غذاهای بسیار سرد یا بسیار داغ خودداری کنید. همچنین تا زمان از بین رفتن بی‌حسی لثه بهتر است از هرگونه فشار به کامپوزیت‌ها و خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

روش‌های زیادی برای از بین بردن یا کاهش تورم بعد از کامپوزیت دندان وجود دارد. برای این کار می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید. تمیز کردن دندان بعد از مصرف مواد غذایی بسیار مهم است، بنابراین هرگز مسواک زدن را ترک نکنید. بعد از مصرف هر وعده غذایی به طور کامل با استفاده از مسواک دندان‌های خود را تمیز کنید. تا چند روز بعد از کامپوزیت دندان، از غذاهای نرم و نوشیدنی‌های مناسب استفاده کنید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

عادات غذایی بعد از کامپوزیت دندان

مصرف نوشیدنی‌های رنگی مانند نوشابه‌های رنگی یا سایر آبمیوه‌ها سبب خراب شدن کامپوزیت و لمینت دندان می‌شوند. به همین دلیل بهتر است بعد از کامپوزیت از خوردن مواد غذایی رنگی خودداری کنید. تغییر عادات غذایی به معنی عدم مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها نیست، بلکه باید نوشیدنی‌های دارای رنگ و خوراکی‌های سفت را در برنامه غذایی خود به حداقل برسانید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

برخورداری از رژیم غذایی مناسب در بلندمدت سبب افزایش طول عمر کامپوزیت می‌شود. به عنوان مثال مصرف نوشیدنی‌هایی نظیر قهوه و چای را تا حد امکان کاهش دهید چرا که قهوه و چای می‌توانند در رنگ‌پذیری کامپوزیت تأثیرگذار باشند. در صورت مصرف چای و نوشیدنی‌های رنگی و قهوه بلافاصله بعد از مصرف، دندان‌های خود را تمیز کنید تا از تغییر رنگ آن‌ها جلوگیری نمائید.

خودداری از مصرف غذاهای نامناسب

مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها سبب زرد شدن رنگ کامپوزیت‌ها می‌شوند بنابراین بهتر است این نوشیدنی‌ها را حذف یا تا حد امکان محدود کنید. مصرف بعضی دهانشویه‌ها سبب از بین بردن کامپوزیت‌های دندان شده و مینای دندان را ضعیف می‌کنند. به همین دلیل قبل از استفاده و مصرف دهانشویه بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید و در صورت تأیید دندانپزشک از آن‌ها استفاده کنید. غذاهای سفت سبب از بین بردن کامپوزیت‌های دندان می‌شوند.

توجه داشته باشید که کامپوزیت‌های دندان مقاومت چندان بالایی ندارند و آن را با دندان‌های طبیعی خود اشتباه نگیرید. بنابراین از کامپوزیت دندان به عنوان یک ابزار برای شکستن یا خرد کردن غذاهای سفت استفاده نکنید. از مصرف غذاهایی نظیر گوشت سرخ کرده و نان سفت خودداری کنید. می‌توانید برای خرد کردن غذاها از دندان‌های عقب استفاده کنید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت نباید چیزی خورد؟

در واقع بعد از کامپوزیت دندان لازم نیست دوره نقاهت بگذرانید اما رعایت برخی نکات مانند نحوه غذا خوردن می‌تواند سبب افزایش طول عمر کامپوزیت دندان شود. همچنین بلافاصله بعد از کامپوزیت دندان می‌توانید غذا و نوشیدنی مصرف کنید. نکته مهم در این زمینه عدم فشار به دندان یا کامپوزیت دندان است چرا که مصرف بعضی مواد غذایی سبب آسیب به کامپوزیت می‌شوند. البته در صورتی که دندانپزشک برای شما از محلول بی‌حسی استفاده کرد، بهتر است یک روز بعد از کامپوزیت از جویدن بپرهیزید. در صورت استفاده از محلول بی‌حس کننده شما متوجه میزان فشاری که به کامپوزیت وارد می‌کنید نخواهید شد. همچنین از مصرف بیش از حد چای و کشیدن سیگار خودداری کنید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

گاز زدن به مواد غذایی سبب از بین رفتن کامپوزیت می‌شود؟

مصرف غذاهای سفت سبب آسیب وارد شدن به کامپوزیت دندان و مینای دندان می‌شوند به همین دلیل بعد از کامپوزیت از مصرف غذاهای سفت جداً خودداری کنید. البته میزان فشاری که برای گاز زدن مواد غذایی نرم به دندان وارد می‌کنید ممکن است سبب آسیب وارد شدن به کامپوزیت نشود. بنابراین از گاز زدن موادی نظیر آبنبات، هویج، ته دیگ و… خودداری کنید. اعمال فشار سبب لب‌پر شدن یا به طور کلی شکستن کامپوزیت می‌شود.

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت

به طور کلی برای جلوگیری از آسیب به کامپوزیت باید مراقبت‌های زیادی را انجام دهید. در روز اول از مصرف خوراکی‌هایی نظیر آجیل خودداری کنید. تا چند چند روز پس از کامپوزیت دندان از خوردن مواد غذایی نامناسب خودداری کنید. ممکن است بعد از انجام کامپوزیت احساس حالت تهوع کنید، به همین دلیل تا مدتی بعد از کامپوزیت از خوردن و آشامیدن بپرهیزید. احساس درد در دندان بعد از کامپوزیت معمولی است اما اگر درد بیشتر شد یا از حد معمولی گذشت به پزشک مراجعه کنید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

جمع بندی – تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

در کامپوزیت دندان رزین‌هایی را بر روی سطح دندان قرار می‌دهند که سبب سفید شدن و خوش حالت شدن دندان می‌شوند. بعد از کامپوزیت باید شیوه غذا خوردن خود را تغییر دهید چرا که رعایت نکات و تغییر عادت غذایی می‌تواند در افزایش طول عمر کامپوزیت تأثیر مثبت داشته باشد. به عنوان مثال مصرف غذاهایی نظیر ته دیگ، یخ، میوه‌های سفت، آجیل و غیره می‌تواند سبب لب پر شدن کامپوزیت‌ها شود. در صورتی که از بی‌حسی استفاده کرده‌اید تا چند ساعت بعد از کامپوزیت چیزی مصرف نکنید.تا چند ساعت بعد از کامپوزیت دندان نباید چیزی خورد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه