تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور،

تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور،

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور، یکی از اولویت‌های ویژه سازمان غذا و دارو است که در کنار تأمین دارو، به عنوان دو مأموریت مهم این سازمان تلقی می‌شود.

در واقع، مهم‌ترین اولویت کاری وزارت بهداشت در حیطه خدمات رسانی به بیماران اعم از سرپایی و بستری در بیمارستان‌ها، تأمین نیازهای دارویی و درمانی است.

بنابراین، با بروز کوچک‌ترین اختلال در روند تأمین دارو و کالاهای مصرفی بیماران، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو زیر سوال می‌روند.

اخیراً و به دنبال مشکلاتی که در تأمین تجهیزات و ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها به وجود آمده است، سازمان غذا و دارو از تأمین کنندگان این کالاها در کشور، دعوت کرده است در نشست مشورتی با مدیرکل تجهیزات پزشکی حاضر شوند.

شنیده می‌شود اولین نشست مشورتی، با تأمین کنندگان اقلام مصرفی بیماری‌های همودیالیز و عروقی است.

گزارش‌های رسمی سازمان غذا و دارو نشان می‌دهد بیش از ۳۸۷ هزار کد IRC از ملزومات و تجهیزات پزشکی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو ثبت شده که از آن تعداد حدود ۲۴۰ هزار وسیله پزشکی، جزو وسایل مصرفی، حدود ۲۰ هزار کد IRC، دستگاه و الباقی نیز شامل قطعات یدکی، لوازم جانبی و یا کالاهای مصرفی دستگاه‌های پزشکی و آزمایشگاهی است.

در همین حال، حدود ۲۰۰۰ تولید کننده، ۲۰۰۰ شرکت وارد کننده و تأمین کننده و ۲۵۰۰ توزیع کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور فعالیت دارند.

از سوی دیگر حدود ۱۸۰۰ صنف و عرضه کننده برخی اقلام پزشکی و بیش از ۴۰۰ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش دستگاه‌های پزشکی و کنترل کیفی نیز در این حوزه فعال هستند.

یکی از موانع پیش رو در تأمین تجهیزات و ملزومات مصرفی، تأمین ارز مورد نیاز است که گفته می‌شود تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی را دچار مشکل ساخته و باعث شده دسترسی به برخی اقلام مصرفی در بیمارستان‌ها، سخت و دشوار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه