بیمه ها نباید نظاره گر پوسیدگی دندان های مردم باشند

بیمه

عضو شورای عالی نظام پزشکی، با اشاره به هزینه های دندانپزشکی برای مردم، گفت: پوسیدگی دندان یک بیماری است و بیمه‌های پایه نباید فقط نظاره‌ گر باشند.

به گزارش خبرگزاری اول دنت، بهنام عباسیان اظهار داشت: همه می‌دانند که هزینه‌های دندانپزشکی همانند تعرفه پزشکی شفاف است و دارای سه جز حرفه‌ای، جز فنی و جز مواد مصرفی است و نکته جالب اینکه ما دندانپزشک را وادار به رعایت تعرفه می‌کنیم اما از سوی دیگر وزارت بهداشت هیچ‌گونه تعهدی برای ثابت نگه داشتن قیمت مواد مصرفی و تجهیزات قبول نمی‌کند.

وی افزود: در طی یک سال یعنی از فروردین تا اسفند ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۶۰۰ برابری قیمت مواد مصرفی و تجهیزات هستیم و جز حرفه‌ای دندانپزشکان هم که اسفناک است.

عباسیان ادامه داد: کارشناسان خبره انجمن‌های تخصصی و نظام پزشکی به این مسئله اذعان دارند که باید در تعرفه سال ۱۴۰۲ حداقل ۴۰ درصد به جز حرفه‌ای و فنی؛ اضافه و جز مواد مصرفی باید آزاد حساب شود زیرا دولت هیچ‌گونه تعهد و سوبسیدی در برابر مواد در نظر نگرفته است.

وی افزود: امروزه تمام دولتمردان و سیاست‌گذاران عرصه سلامت کشورهای در حال توسعه، سلامت دهان و دندان را در سرلوحه خود قرار داده اند و در این راستا از مشاورین خبره استفاده می‌کنند تا بتوانند بحران سلامت دهان و دندان را ساماندهی کنند.

عباسیان گفت: پوسیدگی دندان یک بیماری تلقی می‌شود و بیمه‌های پایه نباید فقط نظاره‌گر باشند بلکه باید از ارائه دهندگان خدمات سلامت و گیرندگان آن حمایت نمایند تا حاصل این مهم بازگشت سلامتی دهان و دندان به اقتصاد خانوارها باشد و انگیزه ارائه دهندگان خدمات را نیز افزایش دهند.

وی افزود: امید است در آستانه حلول بهار و سال نو همبستگی شایسته‌ای بین وزارت بهداشت و فعالین صنفی سلامت ایجاد شود تا بتوانند با فراغ بال و در راستای ارتقای سلامت مردم گام‌های شایسته‌ای بردارند. هر چند که این خواسته جز با ارتقا جایگاه دندانپزشکی در وزارت بهداشت، میسر نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه