بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج) به مرکز نمونه خدمات پیشرفته سلامت در منطقه تبدیل شود

سلامت

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراسم دیدوبازدید نوروزی خانواده مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) امسال در مرکز همایش‌های کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

به گزارش اول دنت، در چهاردهمین روز از بهار طبیعت، مقارن با دوازدهم ماه مبارک رمضان، خانواده مجتمع گردهم آمدند تا ‌به رسم سال‌های قبل مراسم دیدوبازدید نوروزی خود را به‌جا آورند.

این مراسم با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، دکتر سید حسن اینانلو رئیس مجتمع، دکتر محمدعلی سورکی معاون پشتیبانی، دکتر امیرحسین اورندی معاون درمان، دکتر محمدرضا صالحی معاون امور دانشگاهی، جمعی از اساتید، مسئولان، کارکنان و فراگیران در سالن اجتماعات کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

از رمضان تا وصل خدا

رئیس دانشگاه با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم از این معنویت بزرگ بهره‌مند شویم تا روزی که از دنیا می‌رویم به هدف غایی خلقت انسان که همان انسان خوب بودن و تقرب الی الله است به‌اندازه وسع وجودی خودمان نائل شده باشیم.

راهبردهای توسعه‌ای دانشگاه در گردشگری سلامت

دکتر قناعتی با قدردانی از زحمات همه‌کسانی که در شکل‌گیری و راه‌اندازی کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) نقش موثری داشتند گفت: اجر این عزیزان باخدای متعال؛ امیدوارم با تمهیداتی که می‌شود این بیمارستان به یک مرکز نمونه خدمات پیشرفته سلامت در منطقه تبدیل شودبه‌خصوص برای توسعه صنعت گردشگری سلامت طرح‌های خوبی داریم و با استفاده از امکانات بیمارستان سبطین عراق می‌توانیم در بحث گردشگری سلامت  وارد شویم. با توجه به قیمت‌های رقابتی که نسبت به کشورهای همسایه داریم می‌توان امیدوار بود درآمد خوبی از این طریق برای دانشگاه و مجتمع احصا شود.

رئیس دانشگاه، در خصوص تعرفه خدمات سلامت گفت: در حد بضاعت و جایگاه اجرایی خود، نظرات و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص تعرفه خدمات را به مسئولان مربوطه انتقال می‌دهیم.

نوروز بمانید که ایام شمایید

رئیس مجتمع بیاناتش را با شعری از دیوان شمس حضرت مولانا این‌گونه آغاز کرد که:

نوروز بمانید که ایام شمایید!
آغاز شمایید و سرانجام شمایید!

آن صبح نخستین بهاری که ز شادی
می‌آورد از چلچله پیغام، شمایید!

ایام ز دیدار شمایند مبارک
نوروز بمانید که ایّام شمایید!

دکتر اینانلو در ادامه افزود: مولانا این شعر را صدها سال پیش سروده ولی من فکر می‌کنم وصف حال طبیبان معزز مجتمع نیز است. حقیقتاً شمایید که با دم مسیحایی خود در جان‌بخشی به بیماران رنجور، مفهوم نوروز را به شکلی زیبا متجلی می‌سازید.

تلاش برای امید افزایی وظیفه ماست

رئیس مجتمع با اشاره به رویدادهای تلخ و شیرین سال 1401 گفت: درمجموع آنچه گذشت، سال گذشته برای مجتمع سال خوبی بود؛ باوجود جو ناامیدی و یاسی که در کشور حاکم بود و حتی برخی از همکاران ما تصور نمی‌کردند مهدی کلینیک به این زودی‌ها افتتاح شود، پس از سال‌ها تلاش و زحمات دلسوزانه مسئولانی که پروژه مهدی کلینیک را بنیان گذاشته و ادامه داده بودند، سرانجام با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه‌روزی واحدهای مربوطه، پرچم کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) هم‌زمان با عید مبارک نیمه شعبان برافراشته شد و امیدی تازه در حوزه درمان کشور ایجاد کرد. تیم مدیریتی مجتمع شنوای پیشنهادها و نظرات شما برای اداره هرچه بهتر این مجموعه کلان بوده و آماده‌ایم تا با کنار گذاشتن سنت‌های قدیمی بازدارنده به سمت شیوه‌های نوین مدیریت و بهبود فرآیندهای بیمارستانی گام برداریم.

وی بی‌اخلاقی طیف‌ها و طبقه‌های موثر در جامعه را علت اصلی یاس و ناامیدی حاکم بر جامعه خواند و گفت: فرار سرمایه‌های انسانی ناشی از ناامیدی جوانان است؛ در هر کسوتی که هستیم باید تلاش کنیم امید به کشور برگردد. امیدوارم سال جدید شاهد شکوفایی اخلاق در سطوح مختلف جامعه باشیم تا بتوانیم راحت‌تر و بهتر در کنار هم زندگی کنیم.

اگر پزشک هستی متعلق به خودت نیستی

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی رئیس بخش گوارش مجتمع حضورش در جمع فرهیختگان جامعه و مجتمع را مایه مباهات خود عنوان کرد و ضمن تبریک حلول بهار طبیعت و بهار قرآن افزود: با توجه به این‌که درآیات و احادیث اشارات زیادی به فضیلت تهذیب نفس در این ماه شده، امیدوارم ما هم بتوانیم از فیوضات این ماه مبارک بهره‌مند شویم.

وی در ادامه با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره بزرگان و نام‌آوران مجتمع گفت: آن‌ها همیشه الگوهای خوبی برای ما بودند. روابط صمیمانه استاد با دانشجو و شنیدن درد دل‌های دانشجویان تاثیر بسیار زیادی در حال و آینده آن ها دارد. هر یک از اساتید مجتمع می‌توانند الگوی مناسبی برای فرزندان آینده این مملکت باشند. فشارهای ناشی از مسائل و مشکلات اقتصادی که بر استادان جوان هست را نمی‌توان کتمان کرد؛ ولی از طرفی می‌دانیم که پزشک جایگاه والایی دارد. همه ما از زمان دانشجویی، استخدام تا استادی زحمات زیادی کشیدیم و دوری‌های زیادی را از همسر و فرزندانمان برای رسیدن به این جایگاه تحمل کردیم. به قول مرحوم دکتر قریب:” اگر پزشک هستی به خودت تعلق نداری؛ و اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی.” کسوت هیئت‌علمی در این بیمارستان جایگاه مهمی است و در کنارش زحمات زیادی هم دارد. این بیمارستان ملجا و مامن افراد محروم جامعه هم هست. خدمت به این قشر محروم توفیقی است برای ما؛ که هم ثواب دنیوی و هم ثواب اخروی به همراه دارد.

مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) زیارتگاه من است

دکتر دریانی با اشاره به برخی خاطرات تلخ و شیرین خود در مجتمع گفت: من افتخار می‌کنم که عضو کوچکی از این مجموعه بزرگ هستم و آن را زیارتگاه خود می‌دانم. همیشه به زحماتی که همکارانم از روی عشق و نوع‌دوستی در اورژانس، درمانگاه و بخش‌ها برای بیماران می‌کشند غبطه می‌خورم و به‌تمامی سال‌های خدمتم در این بیمارستان افتخار می‌کنم.

منبع : بهداشت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه