بلیچینگ دندان و مزایای باورنکردنی آن در خلق لبخندی متفاوت

بلیچینگ

به گزارش اول دنت، یکی از عوامل تاثیر گذار روی زیبایی دندان ها رنگ سفید آن ها است. وجود تیرگی ها و لکه ها روی سطح دندان ها و یا تغییر رنگ دندان ‌ها به زرد و قهوه ‌ای، عاملی است که می ‌تواند زیبایی دهان و دندان ها را تحت تاثیر قرار داده و اعتماد به ‌نفس افراد را کاهش دهد.به همین دلیل بسیاری از مردم به دنبال استفاده از روش هایی مانند کامپوزیت دندان، لمینت دندان و یا بلیچینگ دندان در تهران و دیگر شهرها برای سفید کردن دندان های خود هستند.

مزیت بلیچینگ دندان به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای سفید کردن دندان ها  نسبت به سایر روش ها بسیار زیاد است . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با مزیت بلیچینگ ‌دندان آشنا شوید.

معرفی مزیت های بلیچینگ دندان

با پیشرفت های رخ داده در زمینه دندانپزشکی زیبایی، دیگر تنها ثروتمندان و افراد مشهور کاندیدای سفید کردن دندان ها و انجام بلیچینگ محسوب نمی شوند، بلکه افراد عادی نیز می‌ توانند از بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنند.

داشتن دندان های زیبا می ‌تواند موقعیت های اجتماعی و شغلی افراد را ارتقا دهد و به همین دلیل مهم ترین مزیت بلیچینگ ‌دندان نیز بهبود زندگی شخصی و اجتماعی افراد برشمرده می‌ شود. به طور کلی می توان گفت بلیچینگ دندان علاوه بر بهبود زیبایی ظاهری افراد، می ‌تواند سلامت دهان و دندان آن ها را نیز افزایش دهد و با بهبود لبخند آن ها موجب ارتقای موقعیت شغلی و اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس آن ها شود.

همچنین چنانچه فرد دندان هایی سفید و درخشان داشته باشد، توجه مخاطبان به سایر نقاط چهره و عیوب ظاهری او کاهش می یابد و در نتیجه وی در نگاه اول به صورت کلی بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد. در کنار همه این موارد می ‌توان به این مسئله نیز اشاره کرد که سفید کردن دندان ها می تواند چین و چروک های چهره را از دید مخاطبین پنهان کند، زیرا توجه مردم به دندان های سفید و زیبای فرد جلب می شود و درنتیجه در ظاهر جوان تر به نظر می رسد.

در نهایت می توان گفت بلیچینگ دندان روشی کم خطر، مطمئن و سریع است که می‌ تواند دندان ها را درخشان و سفید کرده، ظاهر افراد را زیباتر و جذاب تر کند. در ادامه این مطلب هر یک از مزیت های سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ به طور مجزا معرفی خواهند شد.

اقدام برای سفید کردن دندان ها چالشی است که امروزه ذهن بیشتر افراد را درگیر خود کرده است. بلیچینگ دندان، ساده ترین روش برای سفید کردن دندان ها است که از ایمنی بالایی برخوردار است. در صورتی که بخواهید به روشی مطمئن دندان های خود را سفید کنید، بهتر است به سراغ روش بلیچینگ بروید.

در این روش بهتر است به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید تا تری های مناسبی متناسب با وضعیت دندان هایتان برای شما تهیه کرده و آن را به شما ارائه دهد. درون این تری ها مواد مخصوص سفید کردن دندان ها ریخته شده و سپس این تری ها به طور کامل در داخل دهان بیمار قرار می گیرند و با گذشت زمان ( بسته به نوع روش بلیچینگ، این زمان از یک ساعت تا ده روز متفاوت خواهد بود)، موجب سفید کردن دندان ها می شوند.

در روش بلیچینگ بر خلاف بعضی از روش های درمانی دندانپزشکی، ساختار دندان ها تغییر نمی کند و بنابراین نیازی به آماده سازی دندان ها نیز نخواهد بود. همچنین در این روش هیچ آسیبی به مینای دندان وارد نمی شود. توجه داشته باشید روش ‌هایی مانند استفاده از ژل سفید کننده دندان ها با وجودی که در ابتدا نسبت به بلیچینگ، ساده تر به نظر می ‌رسد، اما عوارض جانبی زیادی برای بیمار به دنبال دارد و ممکن است به دندان ‌ها و لثه های افراد آسیب بزند.  روش بلیچینگ در مقایسه با لمینت و کامپوزیت ونیر نیز کم خطرتر است، زیرا در دو روش دیگر باید دندان ها در صورت نیاز تراشیده شوند و در نتیجه ممکن است استحکام دندان ها پایین بیاید و به همین دلیل بلیچینگ دندان یک روش کم خطر و آسان نسبت به سایر روش های سفید کردن دندان ها محسوب می ‌شود.

لازم به ذکر است علاوه بر آسان بودن فرآیند درمان بلیچینگ، مراقبت های لازم پس از درمان نیز نسبت به سایر روش ها ساده تر است. پرهیز از مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی موجب افزایش دوام بلیچینگ دندان خواهد بود. بنابراین تنها با انجام مراقبت های ساده بهداشتی مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، ترک استعمال دخانیات و پرهیز از مصرف خوراکی های رنگی و اسیدی می توان از دوام بالای بلیچینگ‌ دندان اطمینان حاصل کرد.

اثربخشی سریع و مدت زمان درمان کوتاه در بلیچینگ

یکی دیگر از مزایای بلیچینگ دندان نسبت به سایر روش های سفید کردن دندان ها این است که در این روش سفید کردن دندان ها تنها در کمتر از یک ساعت صورت می گیرد، بنابراین بیمار با صرف زمان و هزینه کمتر می تواند نتیجه بهتر و بادوام تری نسبت به سایر روش های سفیدکردن دندان مانند لمینت یا کامپوزیت به دست آورد. برای بلیچینگ دندان دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ وجود دارد که در زیبایی لبخند و خلق لبخند درخشان کمک میکند.

افزایش اعتماد به نفس و سلامت روحی و روانی افراد

لبخند افراد اولین چیزی است که در ملاقات با سایر مردم به چشم می خورد. بنابراین داشتن دندان هایی زیبا و سفید موجب اصلاح طرح لبخند شده، زیبایی و اعتماد به نفس افراد را در برخورد اول افزایش می ‌دهد. همین مسئله می ‌تواند تاثیرات مثبتی روی سلامت روحی و روانی افراد بر جای بگذارد. زمانی که فرد دندان هایی زیبا، سالم و تمیز داشته باشد، نسبت به خود احساس مثبتی پیدا می کند و دیگر در خصوص ظاهر خود نگرانی نخواهد داشت.

همین مسئله موجب افزایش ترشح هورمون اندورفین در بدن او شده و در نتیجه خلق و خوی وی نیز بهبود می یابد. این هورمون علاوه بر این به کم کردن اضطراب و استرس افراد نیز کمک می ‌کند و به طور کلی موجب افزایش سلامت روان آن ها می ‌شود. علاوه بر این زمانی که فرد دندان هایی زیبا و سالم داشته باشد، بیشتر لبخند می ‌زند و از عزت نفس بیشتری برخوردار می شود و همین مسئله می ‌تواند موجب بهبود تاثیر وی روی اطرافیان خود شود، بنابراین با اجتماع سازگاری بهتری پیدا کرده، روابط شخصی و اجتماعی او به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

 جوان تر به نظر رسیدن

داشتن دندان هایی سفید و زیبا ارتباط مستقیمی با جوانی دارد. بنابراین در صورتی که فرد دندان هایی سفید داشته باشد، جوان تر به نظر می رسد. همچنین افرادی که دندان های سفید و زیبا دارند، بیشتر لبخند می زنند. لبخند زدن به طور طبیعی می تواند ظاهر افراد را جوان تر کند. تحقیقات نشان می دهند حالت چهره افراد در جوان تر به نظر رسیدن آن ها نقش زیادی دارد و افرادی که بیشتر لبخند می زنند نسبت به افراد عصبانی یا ناراحت جوان تر به نظر می رسند. بنابراین با انجام بلیچینگ دندان در تهران و سایر شهرها و بهبود زیبایی ظاهر دندان ها می توان ظاهری جوان تر داشت.

مقرون به صرفه بودن

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، امروزه روش های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که شامل کامپوزیت ونیر و لمینت های سرامیکی و بلیچینگ دندان می ‌شود. هزینه انجام کامپوزیت ونیر و لمینت های سرامیکی نسبت به هزینه بلیچینگ دندان بیشتر است و در مقابل مدت زمان درمان با استفاده از این روش ها نیز نسبت به روش بلیچینگ بیشتر گزارش شده است. بنابراین افراد می‌ توانند با استفاده از درمان بلیچینگ، زیبایی و سلامت دندان های خود را در مدت زمانی کوتاه با صرف هزینه کمتر و بازدهی بیشتر به دست آورند.

 احتمال موفقیت بیشتر

مهم ترین مزیت درمان بلیچینگ نسبت به سایر روش ها این است که در صورتی که انجام بلیچینگ ‌دندان تحت نظر یک متخصص انجام شود، بدون آسیب رسیدن به لثه و مینای دندان ها می توان دندان هایی سفید داشت. توجه داشته باشید هرچه مراقبت های بهداشتی مورد نیاز پس از درمان بلیچینگ بهتر انجام شود، دوام سفیدی دندان ها نیز افزایش خواهد یافت.

سخن نهایی

بلیچینگ دندان روشی است که برای سفید کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با انجام این روش اعتماد به نفس را افزایش یافته و روابط اجتماعی آن ها نیز بهبود پیدا می کند. با توجه به ساده بودن مراحل انجام بلیچینگ دندان و مدت زمان کوتاه مورد نیاز برای درمان بلیچینگ، این روش برای افرادی که می‌ خواهند در سریع ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه را با کمترین هزینه کسب کنند، بلیچینگ ‌دندان مطمئن ترین روش محسوب می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه