بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است.

بهره برداری از مرکز دندانپزشکی و فیزیوتراپی خیر ساز روستای جزه

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان :

بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است.

بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است. اعظم گودرزی در سفر به سمنان گفت : با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ، بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است تا این دانش آموزان با مراجعه به مراکز بهداشتی تحت پوشش وزارت بهداشت ، خدمات دندانپزشکی رایگان دریافت کنند.
گودرزی افزود: دانش آموزان سایر شهرها هم می‌توانند با مراجعه به همین مراکز ، از ۶۵ درصد تخیف خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت در مدارس کشور نیز خبرداد و با اشاره به کمبود بیش از ۱۹ هزار نیروی مراقب سلامت در مدارس شهری کشور گفت: در مدارس کشور پنج هزار مراقب سلامت با اولویت مدارس ابتدایی مشغول کارند و بیش از ۵۰۰ هزار فرهنگی نیز از دوره‌های آموزشی توانمندسازی سلامت محور استفاده کرده اند تا با توجه به کمبود مراقب سلامت در مدارس ، برای ارتقا سلامت دانش آموزان فعالیت کنند.بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به مصوبه هیات وزیران که به ازای هر ۴۵۰ نفر دانش آموز یک مراقب سلامت لازم است، طرح توانمند سازی فرهنگیان و آموزگاران مدارس اجرا می‌شود.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد: با افزوده شدن رشته جدید بهداشت در دانشگاه فرهنگیان در سال‌های آینده ، مشکل کمبود مراقب سلامت مدارس برطرف شود.بسته حمایتی وزارت بهداشت در اختیار دانش آموزان ابتدایی مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه