برگزاری دوازدهمین همایش سالانه پرستاری پیوند سلول های بنیادی خونساز دانشگاه علوم پزشکی تهران

سلول

دوازدهمین همایش سالانه پرستاری پیوند سلول های بنیادی خونساز با حضور پرستاران در سالن همایش های مرکز قلب تهران برگزار شد.

به گزارش اول دنت تهران بیمارستان شریعتی، دوازدهمین همایش سالانه پرستاری پیوند سلول های بنیادی خونساز 11تا 13 اسفند در سالن همایش های مرکز قلب تهران برگزار شد.

دراین همایش که همزمان با همایش سالانه  پیوند سلول های بنیادی خونسازبرگزار می شد،دکتر اردشیرقوام زاده به عنوان رئیس ، دکتر قاسم جان بابایی دبیر علمی ، دکترمحمد واعظی رئیس پژوهشکده هماتولوژی انکولوژی و سل تراپی، اعضای هیات علمی بخش های خون و انکولوژی بیمارستان شریعتی و دانشگاه ، سیمین رنجبران مدیرپرستاری دانشگاه ، سرپرستاران بخش های خون و انکولوژی بیمارستان شریعتی و پرستاران شرکت کنندگان از سراسر کشورحضور داشتند.

 استاد قوام زاده در این همایش بر نقش بی بدیل پرستاران به عنوان ارکان اصلی تیم پیوند تاکید کرد و آ اموزش و توانمند سازی پرستاران این رشته را همگام با دانش روز متخصصان و پزشکان بسیار مهم برشمرد.

 مریم مشهدی رضا دبیر اجرایی همایش پرستاری پیوند سلول های بنیادی خونساز هدف از برگزاری همایش های سالانه پرستاری در کنار همایش های پزشکی را تبادل علم و تجربه و دانش پرستاری با توجه به پیشرفت های دانش سلول های بنیادی عنوان کرد و گفت: در بخش پرستاری همایش امسال مقالات و سخنرانی های مختلفی در محورهای تغذیه، ورزش و کنترل عفونت، ایمنی ، مراقبت دارویی ، ایمنی پرستاران شاغل در بخش های خون و انکولوژی ، مراقبت های تسکینی و مراقبت های نوین در پرستاری بیماری های خون و انکولوژی طبق گاید لاین های جدید ارائه شد .

مشهدی رضا همچنین تاکید بر مراقبت های تیمی در پرستاری را یکی دیگر از مهم ترین نکاتی دانست که اغلب سخنران در این همایش بر آن تاکید داشتند.

وی حضور رنجبران مدیر پرستاری دانشگاه ،پیشکسوتان پرستاری و همچنین حضور همکاران جوان پرستار در کنار یکدیگر را از دیگر نقاط قوت این همایش دانست .

کارگاه جدا سازی سلولی در بخش جنبی این همایش در روز های 11 و 12 اسفند ، به صورت تئوری و عملی برگزار و گواهی به شرکت کنندگان اعطا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه