بررسی مزایای آموزش آنلاین دندان‌پزشکی و گنجاندن خدمات از راه دور در کوریکولوم

بررسی مزایای آموزش آنلاین دندان‌پزشکی و گنجاندن خدمات از راه دور در کوریکولوم

بررسی مزایای آموزش آنلاین دندان‌پزشکی و گنجاندن خدمات از راه دور در کوریکولوم
ژورنال آموزش دندان‌پزشکی، در مقالاتی که آوریل ۲۰۲۱ منتشر کرده به ضرورت گنجاندن دندان‌پزشکی از راه دور در کوریکولوم آموزشی و مزایای ادغام روش آموزش آنلاین با روش سنتی آموزش پرداخته است.

برای ارزیابی میزان رضایت دانشجویان از ادغام این دو متد آموزشی، از روش مطالعه غیر تصادفی آینده‌نگر استفاده شد. به این منظور جامعه‌ی ۹۸ نفره‌ای از دانشجویان سال اول آناتومی دندان‌ که ۴۸ نفر از آنان به صورت سنتی و ۵۰ نفر تحت آموزشی ادغامی قرار گرفته بودند با سؤالات چندگزینه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و از اندازه‌گیری محیط آموزش آماده‌سازی داندی (DREEM) برای تخمین کیفیت فضای آموزشی استفاده شد.

در نتیجه مشاهده شد رضایت دانشجویان و دستاوردهای استاد در روش ادغامی در مقایسه با روش سنتی بیشتر بوده و در ضمن در روش ادغامی، میزان دستیابی دانشجو به آموزش و مشارکت او نسبت به روش آموزش حضوری افزایش داشته است.

علاوه بر این با بررسی مزایا و معایب گنجاندن دندان‌پزشکی از راه دور در کوریکولوم آموزشی، مشخص شد از آنجا که این روش در بهره‌مندی مناطق کم‌برخودار از خدمات دندان‌پزشکی بسیار کارا و مؤثر و همچنین بسیار مقرون به صرفه است؛ ضروری است برای آموزش آن، قوانین ملی برای دندان‌پزشکی از راه دور تدوین شود و این کار از سطح ایالتی با همکاری همه‌ی افراد ذی‌نفع از جمله دندان‌پزشکان فعال در کار درمانی و آموزشی، دولت، نمایندگان بیماران و بیمه‌ها آغاز شود تا نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی خدمات این چنینی تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه