اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. بررسی اسنپ اسمایل و عوارض استفاده طولانی مدت این روش زیبایی
اسنپ اسمایل

بررسی اسنپ اسمایل و عوارض استفاده طولانی مدت این روش زیبایی

فهرست مطالب

اسنپ اسمایل یک قوس دندانی متحرک غیر تهاجمی است که روی دندان‌های موجود می‌چسبد. این دستگاه نسبت به سایر روش ها ارزان تر است و یک راه حل موقت برای مسائل زیبایی دندان ارائه می دهد.

اسنپ اسمایل چیست؟

اسنپ اسمایل یک قوس دندانی زیبایی متحرک که روی دندان‌های موجود می‌چسبد، شکلی شبیه به نگهدارنده دارد و روی لثه نفوذ نمی‌کند و سقف دهان را نمی‌پوشاند. دندانپزشک شما قالبی از دندان های شما ایجاد می کند و اسنپ اسمایل را دقیقاً متناسب با دهان شما مدل می کند. اسنپ اسمایل دندان های ناهموار یا کج، فاصله بین دندان ها و ترک ها یا لکه های مینا را پنهان می کند. این دستگاه دندانپزشکی بسته به نیاز شما ممکن است چندین کار را انجام دهد. این می تواند یک بهبود زیبایی خالص، یک پروتز جزئی متحرک یا یک ایمپلنت موقت (یک فاصله قبل از ایمپلنت دندان دائمی) باشد.

از نظر فنی، می‌توانید در حین استفاده از اسنپ اسمایل خود بخورید و بنوشید،اما یک دوره تنظیم وجود دارد زیرا کمی حجیم‌تر از دندان‌های واقعی است. اسنپ اسمایل یک راه ثبت شده و آسان برای دستیابی به یک “لبخند هالیوودی” جذاب است. به آنها روکش های “موقت” یا “متحرک” نیز می گویند.

اسنپ اسمایل به بیماران یک اصلاح لبخند مقرون به صرفه ارائه می دهند. برای بسیاری از بیماران، دندان‌های اسنپ اسمایل به آنها اعتماد به نفس می‌دهد، زیرا شبیه دندان‌های طبیعی هستند. اسنپ اسمایل روی دندان های شما قرار می گیرد و لبخندی طبیعی به شما ارائه می دهد. روکش های متحرک هر دندانی را که لکه دار یا بریده شده است و همچنین شکاف ها یا دندان های از دست رفته را می پوشاند.

آنها نازک، بادوام و از رزین دندان با تکنولوژی پیشرفته ساخته شده اند. اسنپ اسمایل جایگزین‌های راحت‌تری هستند که می‌توانند به افراد کمک کنند از ناراحتی‌های ناشی از روش‌های پیچیده و تهاجمی دندان‌پزشکی اجتناب کنند.

اسنپ اسمایل

فرآیند اسنپ اسمایل در مطب دندانپزشکی انجام می شود. دو بازدید طول می کشد و شامل سه مرحله است:

  1. دندانپزشک از دندان های شما قالب گرفته و به آزمایشگاه می فرستد.
  2. تکنسین‌های آزمایشگاه مجموعه‌ای از روکش‌های قابل جابجایی را می‌سازند و آن‌ها را برای دندانپزشک شما ارسال می‌کنند.
  3. دندانپزشک اطمینان حاصل می کند که روکش ها روی دندان شما قرار می گیرند

کاربران می توانند با پوشیدن دستگاه، بخورند و بنوشند و مراقبت از آن آسان است. بسته به بیمار،اسنپ اسمایل می تواند یک راه حل آرایشی موقت یا طولانی مدت باشد. این محصول برای دندان های بالا و پایین موجود است.

روش دستیابی به اسنپ اسمایل شامل دو ویزیت بدون درد است. شما باید سبک و سایه لبخند جدید خود را انتخاب کنید. سپس، دندانپزشک شما قالب هایی از دندان های شما تولید می کند. در حدود سه هفته دیگر، برای فیتینگ نهایی به دندانپزشک خود باز خواهید گشت.

اسنپ اسمایل نیازی به سوراخ کردن، ضربه زدن یا تنظیمات در ساختار دندان ندارد. تمیز کردن دستگاه شما با استفاده از محلول تمیز کردن فرمول اختصاصی آنها ساده است.

برای کمک به طول عمر، اسنپ اسمایل باید هر بار که آن را برمی دارید، معمولاً در پایان روز تمیز شود. این محصول با محلول تمیز کننده مخصوص ارائه می شود و شما می توانید از طریق دندانپزشک خود به خرید مجدد پرکننده ها ادامه دهید.

از آنجایی که این دستگاه می‌تواند مواد غذایی، زباله‌ها و باکتری‌ها را روی دندان‌های شما به دام بیندازد، مراقبت از دندان‌ها و لثه‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی بسیار مهم است. دندان های خود را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید، یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید، مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید و به طور منظم معاینه دندانپزشکی داشته باشید.

آیا می توانید با اسنپ اسمایل بخورید یا بنوشید؟

در حالی که شما می توانید از نظر فنی هنگام استفاده از اسنپ اسمایل خود بخورید و بنوشید، سازنده نسبت به انجام این کار هنگام جویدن آدامس یا خوردن غذاهای چسبناک هشدار می دهد. و نوشیدنی هایی مانند قهوه، شراب یا نوشابه می توانند باعث تیره شدن رزین شوند.

برخی از دندانپزشکان حتی توصیه می کنند که هنگام استفاده از اسنپ اسمایل اصلاً غذا نخورید، زیرا غذاهای سفت یا ترد می توانند محصول را زودتر از موعد فرسوده کنند و قوس آن غذا را به دام بیاندازد و منجر به پوسیدگی دندان شود.

اسنپ اسمایل ممکن است گزینه خوبی برای کسانی باشد که در حال حاضر توانایی انجام کارهای دندانپزشکی گسترده تری را ندارند، اما هنوز هم دوست دارند در مورد لبخند خود احساس اطمینان کنند.

مزایا و معایب اسنپ اسمایل چیست؟

  • جایگزینی مقرون به صرفه برای روکش های سنتی
  • عدم نیاز به برداشتن ساختار دندان قبل از قرار دادن (بدون درد)
  • دستگاه های قابل جابجایی که به راحتی تمیز می شوند
  • ظاهر لبخند شما را بهبود می بخشد

معایب اسنپ اسمایل 

  • این می تواند ناراحت کننده باشد و نسبت به روکش های سنتی مستعد لک/شکستگی است
  • خطر پوسیدگی و سایر مشکلات سلامت دهان را افزایش دهید
  • هرگز نباید در جایگزینی کارهای ضروری دندانپزشکی و ارتودنسی (مانند بریس) استفاده شود.

هزینه اسنپ اسمایل

هزینه اسنپ اسمایل

به طور کلی، اسنپ اسمایل برای هر قوس بالا یا پایین هزینه متفاوتی  دارد. هزینه اسنپ اسمایل متفاوت است. این بستگی به اندازه، شکل و سبک دندان ها و همچنین دندانپزشک دارد. قیمت ها می تواند به طور قابل توجهی بین دندانپزشکان متفاوت باشد، حتی آنهایی که در یک مکان هستند.

چه کسانی از لبخندهای اسنپ اسمایل سود می برند؟

اسنپ اسمایل یک راه حل مقرون به صرفه است که مزایای استفاده از ن افزایش اسنپ اسمایل را به روشی بدون درد برای افراد در هر سنی فراهم می کند.

اسنپ اسمایل یک انتخاب عالی برای افرادی است که دارای موارد زیر هستند:

  • دندان های لکه دار
  • دندان های کمی کج شده است
  • دندان های از دست رفته یا شکاف (به طور کامل بهبود یافته)
  • هر کسی که دارای پروتز پارسیل متحرک زیبایی است و خواهان جایگزینی راحت تر و مدرن تر است.
  • افرادی که به دلایل پزشکی به پروتز یا سایر ترمیم های دندانی نیاز دارند، هرگز نباید آنها را با اسنپ اسمایل آرایشی جایگزین کنند.

چه کسانی نباید لبخندهای اسنپ اسمایل داشته باشند؟

با این حال، اسنپ اسمایل برای همه مناسب نیست. افرادی که موارد زیر را دارند نباید اسنپ اسمایل دریافت کنند:

  • حفره ها
  • بیماری لثه
  • دندان های به شدت کج
  • مشکلات ناهماهنگی فک
  • دندان های آسیب دیده، شکسته یا شکسته
  • سایر شرایط دهان و دندان

کسانی که شرایط فوق را دارند نیاز به ترمیم دندان حرفه ای یا درمان ارتودنسی دارند. این روش‌ها شامل بریس‌ها، ترازهای شفاف، پر کردن حفره، درمان بیماری لثه، روکش‌های دندانی و ایمپلنت‌های دندانی است.

آیا اسنپ اسمایل واقعا کار می کند؟

آیا اسنپ اسمایل واقعا کار می کند؟

اسنپ اسمایل یک راه مقرون به صرفه و راحت برای “پوشاندن” مشکلات دندانی، رفع شکاف ها و بهبود زیبایی است. اما هرگز نباید از این دستگاه ها برای جایگزینی کارهای ضروری دندانپزشکی و ارتودنسی (مانند بریس) استفاده کرد.

عوامل خطر لبخندهای اسنپ اسمایل

دندان های اسنپ اسمایل می توانند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی بگذارند. برخی از عوامل خطر عبارتند از:

افزایش خطر پلاک

با توجه به فاصله بین دندان های محکم و دندان های طبیعی شما، پلاک های دندانی می توانند به راحتی از دندان به دندان دیگر پخش شوند.

افزایش خطر پوسیدگی

هنگامی که از اسنپ اسمایل استفاده می کنید، بزاق دهان شما باکتری ها را به سرعت معمول از بین نمی برد. این منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان به دلیل جمع آوری باکتری های حبس شده بین دندان های طبیعی و محکم می شود.

درد و ناراحتی

گاهی اوقات اسنپ اسمایل وقتی در دهان قرار می گیرد، احساس ناراحتی می کند. قرار دادن و برداشتن دندان های اسنپ اسمایل نیز می تواند دشوار باشد.

نرم شدن دندان های اسنپ اسمایل

هنگام استفاده از دندان های محکم نمی توانید مایعات داغ مصرف کنید. زیرا گرما باعث نرم شدن دستگاه می شود. این می‌تواند باعث شود که دندان‌های قفل شونده در رویدادهای اجتماعی که کاربران دوست دارند با لبخند خود احساس اطمینان کنند، غیرقابل استفاده باشد.

کیفیت پایین

اسنپ اسمایل به مرور زمان از بین می رود. آنها همچنین به اندازه ترمیم های حرفه ای دندان قوی، بادوام و محافظ نیستند. اگر نگران کیفیت هستید، سرمایه گذاری در ترمیم های باکیفیت مانند دندان مصنوعی ضروری است.

درمان های جایگزین دندانپزشکی

اسنپ اسمایل برای همه مناسب نیست و جایگزین های مختلفی برای ایجاد یک لبخند زیبا وجود دارد. این شامل:

روکش ها

ونیر یک روش دندانپزشکی زیبایی است که ظاهر دندان ها را بهبود می بخشد. آنها پوسته های نازک و سفارشی هستند که جلوی دندان های شما را می پوشانند تا رنگ، شکل ویا اندازه آنها را تغییر دهند. روکش ها از پرسلن سرامیکی یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند.

ونیرهای سرامیکی نسبت به ونیرهای کامپوزیت و اسنپ اسمایل، طبیعی تر به نظر می رسند. همچنین به دلیل کیفیت بالاتری نسبت به دندان های محکم دوام می آورند. با این حال، روکش‌های سرامیکی گران‌تر از روکش‌های رزینی و دندان‌های چسبنده هستند. ونیرها یک روش دندانپزشکی دائمی هستند. آنها را نمی توان پس از استفاده از دندان های شما خارج کرد.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید