با این کار سلامت روان تان را تضمین کنید

روان

سلامت روان یک بحران جهانی مداوم است که با همه‌گیری تشدید شده است. هنر و فناوری می‌توانند به عنوان روشی جدید برای سلامت روان به کار گرفته شوند. در سطح جهان، از هر هشت نفر یک نفر با یک اختلال سلامت روانی زندگی می‌کند که یکی از دلایل اصلی سال‌های زندگی با ناتوانی‌هاست.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بهداشت روانی یک حق اساسی بشر برای توسعه فردی، اجتماعی و اقتصادی است. شرایط سلامت روان که از نظر پیچیدگی و شدت متفاوت است، شامل اختلالات و افسردگی، استرس، اضطراب و بسیاری موارد دیگر است.

سلامت روان با وجود اینکه بخشی جدایی‌ناپذیر از رفاه و توانایی محسوب می‌شود، توسط رهبران و مؤسسات نادیده گرفته شده و کمتر از آن استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، هزینه‌های عمومی در کشور‌های با درآمد پایین و متوسط، کمتر از یک دلار به ازای هر نفر است، در حالی که کشور‌های با درآمد بالا بیش از ۸۰ دلار برای هر نفر هزینه می‌کنند و این بودجه بیشتر به بیمارستان‌ها اختصاص می‌یابد.

هزینه اقتصادی عدم اولویت‌بندی سلامت روان می‌تواند بسیار زیاد باشد. برای مثال، هزینه مستقیم و غیرمستقیم جهانی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶ تریلیون دلار پیش‌بینی می‌شود. چنین هزینه‌هایی را می‌توان با غیبت در محل کار و کاهش بهره‌وری در محل کار به دلیل افراد مبتلا به مشکلات سلامت روان اندازه‌گیری کرد. در ایالات‌متحده آمریکا، علت اصلی غیبت افراد افسردگی و در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، بین ۳۵ تا ۴۵ درصد غیبت‌ها ناشی از شرایط سلامت روان است.

در سال اول همه‌گیری، شرایطی مانند افسردگی و اضطراب ۲۵ درصد افزایش یافت که چالش‌های برنامه‌های سلامت روان فعلی را بدتر کرد.

ترکیب هنر و فناوری می‌تواند در زمینه سلامت روان قدرتمند باشد و سیستم جدیدی از مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی برای زندگی بهتر مردم ایجاد کند. درک مزایای آن‌ها برای حمایت از سلامت ابتدا مستلزم بررسی تغییراتی است که در هر یک از آن‌ها رخ می‌دهد.

پذیرش فناوری‌های دیجیتال برای حمایت از سلامت در اوج همه‌گیری قابل مشاهده بود. برنامه‌های آنلاین، خدمات سلامت از راه دور، برنامه‌های مدیریت استرس مبتنی بر گوشی‌های هوشمند و راهنما‌های الکترونیکی برای حمایت از افراد، نمونه‌هایی از ابزار‌هایی هستند که مردم را در سراسر جهان قادر می‌سازند از خانه، مشاوره و مراقبت دریافت کنند.

علاوه بر فناوری دیجیتال، نهاد‌های مختلف در سراسر جهان، از جمله دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، مراکز بهداشتی، هنرمندان و محققان، مزایای هنر را تشخیص می‌دهند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که هنر می‌تواند به ما کمک کند تا از نظر احساسی در مسیر مبارزه با یک بیماری یا آسیب، پردازش احساسات دشوار در مواقع اضطراری و رویداد‌های چالش برانگیز باشیم.

خلق و لذت‌بردن از هنر به ارتقای سلامتی کمک می‌کند و می‌تواند عاملی محرک در بهبودی باشد همچنین، نشان داده شده است که گنجاندن هنر در ارائه مراقبت‌های بهداشتی از نتایج بالینی مثبت برای بیماران حمایت می‌کند.

هنر‌های عمومی مانند نقاشی‌های دیواری می‌توانند افراد را توانمند کرده و با احساس اضطراب مقابله کنند. به‌طور مشابه، هنر‌های دیجیتال فرصت‌های جدیدی را برای محیط ساخته شده برای حمایت از سلامت و رفاه ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه