این خوراکی سرشار از سلنیوم، مس، نیاسین، فسفر و پتاسیم است

پتاسیم
اول دنت:
قارچ از جمله مواد مغذی است که دارای فیبر فراوان بوده و دلایل بسیاری وجود دارد برای اینکه این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

شما تنها سه بار در هفته و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آفتاب نیاز دارید تا دوز لازم ویتامین D خود را دریافت کنید، اما اگر این مقدار نیز برایتان مقدور نیست، می‌توانید با مصرف منابع غذایی مکمل این کمبود را جبران کنید. با توجه به مطالعات انجام شده در مورد محتوای ویتامین D قارچ، از نظر وزن، بسیاری از گونه‌های قارچ حداقل ۵۰ درصد کربوهیدرات دارند (بسیاری از آن‌ها بالای ۶۰ یا ۷۰ هستند) و اگرچه ما کربوهیدرات‌ها را نشاسته‌ای یا ناسالم می‌دانیم، اما بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در قارچ‌ها در واقع فیبر هستند. سلول‌های قارچ دارای انواع کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم هستند که ما آن را فیبر رژیمی می‌نامیم و این فیبر به میکروب‌های سالم در روده شما کمک می‌کند.

به عنوان یک امتیاز، آن‌ها همچنین دارای مواد مغذی دیگری مانند سلنیوم، مس، نیاسین، فسفر و پتاسیم هستند؛ همه عناصر مهم (در مقادیر کم) برای سلامتی شما. پختن قارچ‌ها به آزاد شدن آن‌ها کمک می‌کند. آن‌ها ممکن است به جلوگیری از سرطان، بیماری قلبی و بیماری‌های عصبی کمک کنند.

تعدادی از مطالعات انجام شده است که ادعا می‌کند بین قارچ و بیماری‌های مختلف ارتباط پیدا می‌کند. برخی به این نکته اشاره می‌کنند که افرادی که قارچ بیشتریمصرف می‌کنند، احتمال ابتلا به سرطان یا بیماری قلبی کمتری دارند؛ یک مطالعه اخیر مصرف قارچ را با کاهش کمتر شناختی در سنین بالا مرتبط دانست.

اما این ادعا‌ها فاقد شواهد محکمی هستند و همین امر باعث می‌شود که تشخیص فواید سلامتی قارچ‌ها دشوار باشد، اما درست مانند کسانی که مقدار زیادی سبزیجات برگدار مصرف می‌کنند و یا افرادی که به طور روزانه آجیل می‌خورند، ممکن است به طور کلی زندگی سالم‌تری داشته باشند، یا شاید قارچ واقعا کمک می‌کند! شاید آن‌ها مواد شیمیایی دارند که به جلوگیری از سرطان یا آلزایمر کمک می‌کند و یا مغذی و سرشار از فیبر هستند، همه این‌ها بخشی از نوع رژیم غذایی سالمی است که ما از پیش می‌دانیم خطر ابتلا به طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

منبع : صدآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه