ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایمپلنت دندان چیست؟ بسیاری از ما با نام ایمپلنت دندان آشنایی داریم و تا به حال نام این روش کاشت دندان را شنیده ایم؛ اما شاید تا به حال با جزئیات ایمپلنت دندان آشنایی نداشته باشیم. ایمپلنت دندان یکی از انواع روش‌هایی است که برای کاشت دندان‌های از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه شاید بعضی از افراد تصور کنند که کاشت ایمپلنت دندان، یک روش زیبایی برای دندان‌ها محسوب می‌شود؛ اما این یک تصور اشتباه است، چرا که کاشت ایمپلنت دندان فقط به منظور زیبایی نیست، بلکه جنبه درمانی نیز دارد.

ایمپلنت دندان چیست؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که ایمپلنت دندان چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟ ایمپلنت دندان یک نوع دندان مصنوعی است که برای جایگزین شدن بر روی دندان‌های از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دندان مصنوعی، جز پروتزهای ثابت دندانی محسوب می‌شود؛ چرا که امکان جا به جا کردن آن پس از قرار دادن آن در دندان وجود ندارد.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به طور کلی از دو جز مهم و مختلف تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها در مرحله خاصی در دندان از دست رفته شما قرار می‌گیرند.

فیکسچر ایمپلنت: یکی از اجزائی که در ایمپلنت دندان قرار دارد، پیچ ایمپلنت است. این جز، از اصلی ترین اجزا یک ایمپلنت به شمار می‌رود که در مراحل ابتدایی کاشت ایمپلنت دندان در لثه قرار می‌گیرد. پیچ یا پایه ایمپلنت معمولاً از جنس تیتانیوم سازگار با بافت بدن است. به طوری که در یک بازه زمانی چند ماهه این پایه با لثه فرد سازگار می‌شود و کم این پایه تیتانیومی با لثه فرد جوش می‌خورد.

روکش و پروتز دندانی: از جز، یکی از اجزایی است که بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد. جنس روکش و پروتز دندانی به گونه‌ای است که تا سال‌های سال بر روی دندان‌های پیچ شده ایمپلنت قرار می‌گیرد و هیچ آسیبی به آن‌ها نخواهد رسید. در نظر داشته باشید که روکش و پروتز دندانی معمولاً بعد از جوش خوردن پایه و پیچ ایمپلنت بر روی لثه شما قرار می‌گیرد. این جز اهمیت زیبایی بر روی دندان شما دارد و رنگ آن مشابه رنگ دندان‌های مجاور شما می‌باشد.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

با توجه به قیمت بالای کاشت ایمپلنت به جای دندان‌های از دست رفته، بسیاری از افراد در رابطه با کاشت ایمپلنت شک دارند و نمی‌دانند که آیا کاشت ایمپلنت برای آن‌ها به صرفه است یا خیر؟ کاشت ایمپلنت مزایای بسیار زیادی دارد. به همین خاطر یکی از بهترین روش‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، استفاده از ایمپلنت است. مزایای کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

دوام بسیار بالا: یکی از اصلی ترین مزایایی که کاشت ایمپلنت دندان دارد، این است که این نوع دندان مصنوعی دوام بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید تا سال‌های سال از آن استفاده کنید. دلیل این موضوع هم این است که پیچ قرار گرفته در لثه شما به طور کامل با لثه شما جوش می‌خورد و همین اتفاق باعث می‌شود که هیچ گونه لقی در دندان شما وجود نداشته باشد.

زیبایی مشابه با دندان‌های سالم شما: یکی از اصلی ترین مزایایی که شما می‌بایست با توجه به آن اقدام به کاشت ایمپلنت کنید، زیبایی ایمپلنت است. روکش و پروتز دندانی ایمپلنت دارای رنگ مشابه دندان‌های شما است، به طوری که شما پس از جا گذاشتن ایمپلنت احساس بدی نخواهید داشت.

سلامتی دندان‌های مجاور شما: اگرچه زیبایی ایمپلنت جز مزایای بسیار خوب کاشت ایمپلنت است؛ اما به هر حال سلامتی دندان‌های مجاور شما از هر چیزی مهم‌تر است. دندان‌هایی که مجاور دندان‌های از دست رفته شما قرار می‌گیرند، در معرض پوسیدگی بسیار زیادی هستند. به همین خاطر اگر در کوتاه‌ترین زمان، دندان از دست رفته خود را با یک ایمپلنت جایگزین کنید، از پوسیده شدن دندان‌های مجاور خود جلوگیری کرده اید.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

انواع ایمپلنت دندان چیست؟

شاید برای بسیاری از افرادی که قرار است تحت درمان ایمپلنت دندان قرار بگیرند، این سوال پیش بیاید که انواع ایمپلنت دندان چیست و بهترین ایمپلنت کدام برند است؟ به طور کلی متریال هایی که در بازار برای ساخت و کاشت ایمپلنت دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است و شاید تعداد برندهای مختلفی که در ساخت ایمپلنت دندان فعالیت می‌کند بی شمار باشد.

از جمله ایمپلنت‌هایی که در بازار موجود هستند می‌توان به ایمپلنت F&B کره ای، ایمپلنت کره ای مارک sewon medix، ایمپلنت زیمر آمریکا Zimmer ، ایمپلنت آلمانی Human Tech، ایمپلنت سوئیسی اشترومن ITI و … اشاره کرد. هر کدام از این ایمپلنت‌ها مزایای خاص خودشان را دارند و نمی‌توان گفت که کدام نوع ایمپلنت بر آن مورد دیگری برتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه