ایمپلنت دندان شبیه به دندان

ایمپلنت دندان شبیه به دندان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ایمپلنت دندان شبیه به دندان واقعی بوده و به‌وسیله یک میله‌ پیچ مانند در لثه‌ها و در بخش استخوانی فک فرد جای می‌گیرد و برخلاف دندان مصنوعی امکان بیرون آوردن آن وجود ندارد.

جنس ایمپلنت‌ها را عموماً تیتانیوم و یا زیرکونیا در نظر می‌گیرند. علت انتخاب این متریال برای ایمپلنت‌های دندانی این است که آن‌ها با ساختار بدنی انسان کاملاً متناسب هستند و مشکلی برای آن به وجود نمی‌آورند و سبب بروز واکنش‌های حساسیتی در فضای دهان نخواهند شد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان در قسمت زیرین لثه قرار می‌گیرد و آن را می‌توان به‌عنوان ریشه‌ی دندان انگار کرد. همین امر سبب می‌شود تا دندانی که به این شیوه دردهان قرار می‌گیرد کاملاً ثابت بوده و در جای خود باقی بماند.

این ایمپلنت چند ماه پس از جاگذاری در لثه خیلی راحت به استخوان فک جوش می‌خورد. پایه‌های ایمپلنت هم می‌توانند به‌صورت جداگانه و تک‌به‌تک و هم به‌صورت چندتایی مورد استفاده قرار بگیرند و نقش آن‌ها وصل کردن تاج دندان مورد نظر به قسمت ریشه‌ی آن است. دکتر الهام وزیری یکی از بهترین دندان‌پزشکان است که تبحر ویژه‌ای در حوزه ایمپلنت دندان دارد.

یکی از مهم‌ترین عضوهای بدن هر فرد که تأثیر بسزایی در سلامتی و زیبایی وی دارد دندان‌ها هستند. هر فردی در طی زندگی خود به هر علتی ممکن است یک یا چند تا از دندان‌های خود را از دست بدهد.

با پیشرفت علم پزشکی دندان‌پزشکان توانسته‌اند جایگزینی دائمی درست همانند دندان‌های طبیعی برای دندان‌های از دست رفته ی انسان پیدا کنند که به نام ایمپلنت دندان شناخته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا به این موضوع پرداخته و در مورد قیمت ایمپلنت و کاشت دندان هم به صحبت بپردازیم و بهترین دندانپزشک در این حوزه را به شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰ و عوامل مؤثر بر آن

برای قیمت ایمپلنت دندان نمی‌توان یک هزینه‌ی مشخص را بیان کرد چرا که در گذر زمان قیمت‌ها دستخوش تغییر خواهند شد.

علاوه بر این هم قیمت ایمپلنت دندان وابسته به عامل‌های مختلفی بوده و برای هر دندانپزشک با دندانپزشک دیگر متفاوت است. در ادامه به عوامل مؤثر در هزینه ایمپلنت‌های دندانی می‌پردازیم؛

ایمپلنت دندان چیست؟

مزیت‌های استفاده از ایمپلنت‌های دندانی

در ادامه قصد داریم تا به مزیت‌های ایمپلنت و کاشت دندان بپردازیم که به شرح زیر هستند:

۱. بالا بردن اعتمادبه‌نفس فرد تحت درمان قرار گرفته: چرا که این دسته از افراد از نداشتن دندان عموماً خجالت کشیده و همین امر سبب از دست رفتن اعتماد به نفس آن‌ها می‌شود.

حتی این امر می‌تواند علاوه بر تأثیرات نازیبایی سبب بروز مشکلات در سلامتی و گوارش هم شود. استفاده از ایمپلنت همه‌ی این مشکل‌ها را رفع کرده و زیبایی و سلامتی و اعتمادبه‌نفس را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

۲. دوام و ماندگاری بالای ایمپلنت: ایمپلنت و کاشت دندان یک روش دائمی و ماندگار برای پر کردن جای دندان‌های ازدست‌رفته است و مشکلات دندان مصنوعی را هم در بر ندارد.

این ایمپلنت‌ها تا پایان عمر فرد خیلی راحت و بدون مشکل برای وی کار خواهند کرد. به همین دلیل دکتر وزیری با ظرافت و حساسیت ویژه‌ای ایمپلنت دندان را انجام می‌دهد.

۳. نقش ایمپلنت در سلامتی و بهداشت دهان و دندان‌ها: وقتی جای یک و یا چند تا از دندان‌ها در دهان خالی باشد با توجه به این که مواد غذایی با لثه‌های فرد تماس پیدا می‌کنند خطر ابتلای فرد به بیماری لثه‌ای و عفونت‌های لثه‌ای افزایش پیدا می‌کند. به کمک ایمپلنت این مشکل مرتفع خواهد شد.

۴. بهتر کردن کارایی دندان‌ها: دندان‌های از دست رفته می‌توانند فرد را برای غذا خوردن دچار مشکل کنند.

چرا که قدرت جویدن فرد در نبود یک و یا چند تا از دندان‌هایش کاهش پیدا کرده و در نتیجه فرد حتی قادر نیست برخی از غذاها و مواد غذایی را مورد استفاده قرار دهد.

به کمک کاشت ایمپلنت دندانی این مشکل رفع شده و فرد خیلی راحت می‌تواند از همه‌ی انواع مواد غذایی بهره ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه