اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. ایمپلنت در غرب تهران
ایمپلنت در غرب تهران

ایمپلنت در غرب تهران

فهرست مطالب

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید و در حال برنامه ریزی برای جایگزینی هستید، احتمالاً منصفانه است که فرض کنید می‌خواهید دندان‌های جدید شما ظاهر و احساسی شبیه به دندان داشته باشند. هر گونه سر خوردن، جابه‌جایی، یا افتادن به سادگی انجام نمی‌دهد. و این مزیت ایمپلنت در غرب تهران است. آنها به استخوان فک شما در زیر لثه یا روی آن می‌پیوندند و عملکردی مشابه با حالت واقعی دارند؛ بنابراین، چه با پروتزها یا بریج‌های معمولی دست و پنجه نرم کرده باشید، یا به یک یا دو تاج جداگانه نیاز داشته باشید، ایمپلنت‌های دندانی جدید لبخند زدن و جویدن راحت به شما می‌دهد.

ایمپلنت‌ در غرب تهران چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی فیکسچرهای فلزی هستند که از طریق جراحی به استخوان فک شما در زیر لثه بسته می‌شوند و می‌توان دندان‌های مصنوعی را روی آن‌ها نصب کرد. این ایمپلنت‌های فلزی در واقع از طریق انسداد استخوانی (استخوان به فلز جوش می‌خورند) به استخوان شما متصل می‌شوند. این فرایند پشتیبانی پایداری را فراهم می‌کند که می‌توانید در حین غذا خوردن و صحبت کردن به آن اعتماد کنید.

چند نوع ایمپلنت دندان در غرب تهران وجود دارد؟

چند نوع ایمپلنت دندان در غرب تهران وجود دارد؟

دو نوع اصلی ایمپلنت وجود دارد که آکادمی ایمپلنت دندانپزشکی توصیه می‌کند:

  1. اندوستال.
  2. ساب پریوستال.

 فرایند ایمپلنت در غرب تهران که برای شما مناسب‌تر است به اندازه، شکل و سلامت استخوان فک شما بستگی دارد. متخصص دندانپزشکی شما می‌تواند بهترین توصیه را ارائه دهد.

1. ایمپلنت اندوستال چیست؟

ایمپلنت‌های اندوستال سیلندرهای تیتانیوم (پیچ) یا تیغه‌هایی (فلز پهن و مسطح) هستند که با جراحی در محل دندان‌های از دست رفته در استخوان فک شما قرار می‌گیرند. طبق گفته آکادمی پریودنتولوژی، این ایمپلنت‌ها پرکاربردترین ایمپلنت‌ها هستند.

جراحان معمولاً حدود 4 تا 6 هفته فرصت می‌دهند تا استخوان شما به ایمپلنت انطباق شود و سپس اباتمنت (قطعه اتصالی که دندان‌های جدید به آن بسته می‌شود) در پیچ یا تیغه قرار گیرد. ممکن است زمان زیادی برای انتظار به نظر برسد، اما نگران نباشید  شما همچنان می‌توانید؛ مانند معمول در طول این فرایند بخورید، بنوشید و صحبت کنید.

چگونه از ایمپلنت اندوستال مراقبت کنیم؟

به طور مرتب با خمیر دندان سیلیسی مسواک بزنید و به ناحیه اباتمنت ایمپلنت خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. این به کاهش باکتری‌ها، کاهش التهاب کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند از دندان‌های جدید خود راضی باشید.

  ایمپلنت ساب پریوستال چیست؟

2. ایمپلنت ساب پریوستال چیست؟

ایمپلنت‌های ساب پریوستال در بالای استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می‌گیرند. از طریق استئواینتگراسیون، به‌مرورزمان به استخوان فک شما می‌چسبند. چند دلیل وجود دارد که متخصص دندانپزشک شما ممکن است آنها را نسبت به ایمپلنت‌های اندوستال که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند توصیه کند. ممکن است از دست دادن استخوان در فک خود داشته باشید، یا شکل یا سلامت فک شما ممکن است از وارد کردن جراحی فلز مورد نیاز ایمپلنت اندوستال پشتیبانی نکند.

اگر تشخیص داده شود که ایمپلنت ساب پریوستال بهترین گزینه برای شما باشد، دو روش وجود دارد که جراح دهان شما انجام خواهد داد. در طول اولین جراحی، خط لثه شما در نزدیکی ناحیه از دست دادن دندان باز می‌شود تا بتوان از استخوان فک شما قالبی ساخت. سپس از بخیه‌ها برای بستن برش تا مرحله دوم استفاده می‌شود، زمانی که ایمپلنت روی استخوان قرار می‌گیرد.

بهبود در تصویربرداری، پیوند استخوان و طراحی ایمپلنت در غرب تهران باعث شده تا استفاده از این ایمپلنت‌ها کمتر و بیشتر شود. با این حال، هنوز شرایطی وجود دارد که در آن این روش ممکن است مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد:

  1. استخوان فک شما به طور طبیعی از ایمپلنت‌های اندوستال پشتیبانی نمی‌کند.
  2. شما می‌خواهید از پیوند استخوان اجتناب کنید.
  3. شما سریع‌تر از روش‌های جایگزین دندان جدید می‌خواهید.
  4. شما می‌خواهید روند بهبودی سریع‌تری داشته باشید.

نحوه مراقبت از ایمپلنت‌های زیر پریوستال:

مثل همیشه، بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و حتماً از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط متخصص دندانپزشکی خود پیروی کنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که برای مدت کوتاهی فقط غذاهای نرم بخورید و اگر سیگاری هستید، ممکن است از شما بخواهند که سیگار را ترک کنید زیرا می‌تواند اثرات نامطلوبی بر ایمپلنت‌های شما داشته باشد. متخصص دندانپزشک شما بخیه‌ها را پس از بهبودی از لثه‌ها برمی‌دارد و می‌تواند عفونت و رشد مناسب را در آن زمان بررسی کند.

هیچ راه حل یکسانی برای دندان‌های جایگزین وجود ندارد. بهترین فرد برای تعیین گزینه ایمپلنت دندانی که برای شما مناسب است دندانپزشک شما است. اما، اکنون که تفاوت بین دو نوع ایمپلنت در غرب تهران توصیه شده را می‌دانید، بهتر است برای یک گفتگوی سازنده آماده شوید. هر سؤالی که پیش می‌آید را حتماً بپرسید تا بتوانید با دندانپزشک خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. هر ایمپلنت دندانی را که شما و متخصص دندانپزشکی‌تان انتخاب می‌کنید، امیدواریم که باعث لبخند شما شود.

مقالات مرکز توسط یک متخصص پزشکی بهداشت دهان و دندان بررسی می‌شود. این اطلاعات فقط برای اهداف آموزشی است. این محتوا قرار نیست جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه‌ای پزشکی باشد. همیشه از دندانپزشک، پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی واجد شرایط مشاوره بگیرید.

مزایای ایمپلنت در غرب تهران دندان:

مزایای ایمپلنت در غرب تهران دندان:

  1. ایمپلنت دندان یک گزینه ایمن و کاربردی برای دندان‌های از دست رفته هستند. آنها شبیه دندان‌های طبیعی هستند و می‌توانند کیفیت کلی زندگی شما را بهبود بخشند.
  1. روش آسان و مؤثر است. جراحی ایمپلنت دندان یک روش استاندارد است که متخصصان آموزش دیده به طور مرتب آن را انجام می‌دهند. در بیشتر مواقع، شما قادر خواهید بود برای تمام کار بیدار بمانید. در حالی که ممکن است بلافاصله بعد از جراحی کمی ناراحتی داشته باشید، احتمالاً اصلاً درد زیادی نخواهید داشت.
  1. آنها می‌توانند ظاهر دهان شما را بهبود بخشند. ایمپلنت‌های دندانی مانند دندان‌های معتبر به نظر می‌رسند، حس می‌شوند و متناسب هستند. وقتی مردم به شما نگاه می‌کنند، تشخیص اینکه شما ایمپلنت دارید دشوار خواهد بود.
  1. هنگامی که پزشک دندان‌های جایگزین را روی ایمپلنت شما نصب می‌کند، ممکن است متوجه شوید که لبخند شما برمی گردد. لازم نیست نگران شکاف‌های لبخند خود به دلیل از دست دادن دندان باشید. شما می‌توانید آزادانه لبخند بزنید و بدانید که ایمپلنت شما نمی‌لغزد یا نمی‌افتد.
  1. استخوان فک شما را سالم نگه می‌دارند. ایمپلنت‌های دندانی از استخوان سالم محافظت می‌کنند که ممکن است از تحلیل استخوان جلوگیری کند. این به حفظ ساختار صورت شما کمک می‌کند.
  2. هنگامی که پزشک یک ایمپلنت روی فک شما قرار می‌دهد، استخوان شما اغلب در اطراف آن رشد می‌کند. این کمک می‌کند تا ایمپلنت به خوبی جوش بخورد و یکی از دلایلی است که درصد موفقیت ایمپلنت دندان بسیار بالا است.
  3. مراقبت از آنها آسان است همان‌طور که از دندان‌های معمولی مراقبت می‌کنید، می‌توانید از ایمپلنت‌های دندانی نیز مراقبت کنید. شما به هیچ تکنیک خاصی نیاز ندارید.
  1. با ایمپلنت دندان، دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. شما مجبور نیستید؛ مانند دندان مصنوعی از چسب استفاده کنید. همچنین لازم نیست نگران حفره‌ها باشید؛ زیرا ایمپلنت‌ها حفره ایجاد نمی‌کنند.
  1. اگر از آنها مراقبت کنید، ایمپلنت دندان می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد.
  1. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از ایمپلنت‌های دندانی خود، از بهداشت دهان و دندان استفاده کنید، مقدار زیادی آب بنوشید، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  1. آنها به شما کمک می‌کنند بهتر صحبت کنید. نحوه صحبت کردن شما بستگی زیادی به دندان‌های شما دارد. دندان‌های شما به شما کمک می‌کنند واضح صحبت کنید و کلمات را به روش صحیح تلفظ کنید. اگر دندان‌های از دست رفته یا دندان مصنوعی لق دارید، ممکن است در صحبت کردن به روشی که می‌خواهید مشکل داشته باشید.
  1. ایمپلنت‌های دندانی از گفتار طبیعی شما پشتیبانی می‌کنند. از آنجایی که آنها در فک شما تثبیت شده‌اند و احساس طبیعی می‌کنند، شما طبیعی‌تر به نظر خواهید رسید.
  2. آنها غذا خوردن را آسان‌تر می‌کنند. با ایمپلنت در غرب تهران می‌توانید آنچه را که دوست دارید بخورید. آنها پایدار و قوی هستند. آنها لقمه شما را بهبود می‌بخشند و به شما کمک می‌کنند جویدن خود را کنترل کنید.
  3. از آنجایی که آنها بسیار خوب عمل می‌کنند، لازم نیست از غذاهایی که جویدن آنها دشوار است، مانند سیب یا ذرت، اجتناب کنید. این بدان معناست که شما گزینه‌های بیشتری برای دریافت پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی دارید که می‌تواند به شما کمک کند در کل سالم‌تر باشید.

چه چیزی ایمپلنت دندان را به گزینه‌ای بهتر از بریج و پروتز تبدیل می‌کند؟

چه چیزی ایمپلنت دندان را به گزینه‌ای بهتر از بریج و پروتز تبدیل می‌کند؟

ایمپلنت‌های دندانی طبیعی‌تر از بریج و پروتز به نظر می‌رسند. آنها معمولاً راحت‌تر هستند و نیازی نیست نگران دندان‌های مصنوعی شل یا چسب‌های کثیف باشید. ایمپلنت‌ها به استخوان شما متصل می‌شوند، بنابراین پایه محکم‌تری برای دندان‌های جایگزین نسبت به پروتزها و بریج‌ها هستند.

اگر نیاز به تعویض یک دندان دارید، می‌توان ایمپلنت دندانی را بدون زمین گذاشتن دندان‌های کنار آن قرار داد، که ممکن است مجبور باشید با بریج انجام دهید. همچنین در حفظ استخوان شما بهتر از پل است. با بریج، ممکن است برخی از دندان‌های شما ضعیف شوند. اما با ایمپلنت، استخوان را سالم نگه می‌دارد.

هنگامی که پل دارید، ممکن است لثه شما در اطراف آن عقب نشینی کند. پایه فلزی پل نیز ممکن است در معرض دید قرار گیرد. همچنین با یک پل، سیمانی که آن را در جای خود نگه می‌دارد ممکن است شسته شود. که می‌تواند منجر به پوسیدگی ناشی از باکتری شود. با ایمپلنت‌های دندانی، شما آزاد هستید که لبخند بزنید، بخندید، صحبت کنید، و خودتان را بیان کنید، درست همان‌طور که با دندان‌های طبیعی خود انجام می‌دهید.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید