ایمپلنت‌ بهترین گزینه برای جایگزینی دندان‌های آسیب دیده

ایمپلنت‌ بهترین گزینه برای جایگزینی دندان‌های آسیب دیده

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای اکثر افراد، ایمپلنت‌ بهترین گزینه برای جایگزینی دندان‌های آسیب دیده، ناسالم یا از دست رفته است. قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین بستگی به عوامل زیادی دارد که این عوامل بر روی هزینه نهایی این عمل تاثیر خواهد گذاشت. در این مطلب به بررسی عوامل اصلی و موثر بر قیمت ایمپلنت می‌پردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که به شما در برآورد هزینه این جراحی کمک کند.

هزینه ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر باید باشد؟

برخی از بیماران خواهان این عمل ممکن است یک یا دو دندان خود را از دست داده باشند، اما معمولاً بیمارانی از این روش استفاده می‌کنند که تمام یا تعداد زیادی از این عضو بدنشان از بین رفته و نیاز به استفاده از نوع مصنوعی آن دارند.

در عین حال این نکته را هم مدنظر داشته باشید که هیچیک از روش‌های کاشت با هم یکسان نیستند، به همین دلیل هزینه‌ها معمولاً به صورت کلی تعیین می‌شوند. روش‌های انجام این عمل پیچیده هستند و در هر روش چندین مرحله انجام می‌شود که برای هر مرحله یک هزینه متفاوت تعیین می‌شود.

با در نظر گرفتن تمامی این نکات مشخص می‌شود که قیمت ایمپلنت دندان پایین نیست و اگر یک کلینیک یا مرکز پزشکی مدعی انجام این عمل با هزینه پایین شد، باید نسبت به کیفیت آن عمل شک کرد.

مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان

فاکتورهایی که در قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین نقش دارند عبارتند از:

معاینه جامع دهان شامل تصویربرداری سه بعدی

کشیدن موارد معیوب و خراب در صورت لزوم

نصب دستگاه در دهان

قرار دادن پایه اباتمنت

ساخت تاج

قرار دادن تاج

هزینه هر یک از این موارد بستگی به عملکرد جراح و پزشک دارد. برخی از مطب‌ها سی‌تی‌اسکن را به عنوان یک اقدام تبلیغاتی به بیمار ارائه می‌دهند. در حالی که اگر مجبور باشید برای این مورد هزینه کنید، باید حدود ۷۰۰ هزار تومان را در نظر بگیرید.

در عین حال دلیل اصلی عدم وجود یک قیمت استاندارد و دقیق برای این عمل این است که روش‌های کاشت این عضو به صورت مصنوعی متفاوت است و از سوی دیگر برخلاف برخی اقدامات مربوط به این بخش از بدن مانند جرم‌گیری و پر کردن، قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین بر اساس نوع و پیچیدگی کار ارزیابی می‌شود.

به عبارت دیگر، متغیرهایی مانند اینکه آیا سی تی اسکن در معاینه اولیه انجام شده یا نیاز به لیفت سینوس یا پیوند استخوان دارد و اینکه نوع پیوند استخوان چیست، همگی بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند.

قیمت ایمپلنت دندان تک

در مواردی که فقط قرار است یک دندان شما با ایمپلنت جایگزین شود، قیمت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت حدود ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. اما معمولاً افراد به خاطر یک عدد از این عضو این میزان هزینه نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در این موارد از روش‌های دیگر استفاده کنند.

به خصوص اینکه مواردی مانند استفاده از تاج و اباتمنت نیز هزینه جدایی را برای شما ایجاد خواهد کرد. همچنین بسیاری از بیماران به لیفت سینوس یا پیوند استخوان نیاز دارند تا استخوان فک مشکلی برای دریافت ایمپلنت نداشته باشد. این مورد نیز بر هزینه‌ها خواهد افزود.

قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر است؟

هزینه ایمپلنت چند دندانی

اگر قصد دارید بیش از یک دندان را جایگزین کنید و این تعداد در کنار یکدیگر قرار دارند، می‌توانید نسبت به کاهش هزینه خود خوشبین باشید.

به عنوان مثال، در صورتی که شکافی از سه یا چهار عدد از این عضو را که مجاور یکدیگر هستند پر می‌کنید، ممکن است بتوانید از یک بریج استفاده کنید که فقط با دو ایمپلنت در جای خود نگه داشته شده و به این ترتیب هزینه کل را کاهش می‌دهید.

قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین

گران‌ترین انتخاب، تعویض این عضو بدن به صورت جداگانه است. این روش راحت‌ترین شیوه است و به پزشک اجازه می‌دهد تا برخی از دندان‌های موجود را در صورتی که به اندازه کافی سالم هستند حفظ کند. برای این مورد احتمالاً نیاز دارید تا ۳۰ میلیون تومان هزینه کنید.

یک گزینه کم هزینه‌تر، پروتزهای ایمپلنتی است که در آن دو قوس فک بالا و پایین از این عضو به صورت مصنوعی جایگزین دندان‌های طبیعی بالا و پایین می‌شوند، درست مانند پروتزهای بدون ایمپلنت. قوس به چهار تا شش مورد از این ماده در فک بالا و پایین متصل می‌شود. این روش احتمالاً بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

هزینه ایمپلنت فک بالا و پایین

به طور کلی افرادی که همه دندان‌هایشان از بین رفته، از فول ماوس (ایمپلنت فک بالا و پایین) استفاده می‌کنند. البته برای اینکه هزینه ایمپلنت فک بالا و پایین برای این افراد کاهش یابد، ترجیحاً بهتر است از ترکیبی از پروتز و این ماده برای آنها استفاده شود.

به این صورت که در آغاز کار چند مورد از این ماده در دهان فرد قرار می‌گیرد و بر روی آن پروتز کار گذاشته می‌شود. به این ترتیب هزینه شما کاهش می‌یابد و نیازی نخواهید داشت که ۹۰ میلیون تومان برای قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین در نظر بگیرید.

قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین چقدر است؟

هزینه‌های اضافی ایمپلنت‌ها

قبل از هر کاری بهتر است با پزشک خود درباره تمام هزینه‌ها به طور فک بالا و پایین مشورت کنید. البته هزینه پنهان بسیار نادر است، اما ترجیحاً همه موارد را با پزشک بررسی کنید تا به طور دقیق هزینه‌های شما مشخص شود.

تنها مبالغ اضافی که ممکن است داشته باشید، داروهای بدون نسخه یا نسخه‌ای است، مانند مسکن پس از برخی از عمل‌ها یا آنتی‌بیوتیک‌ها قبل یا بعد از آن، اگر پزشک تشخیص دهد که لازم است.

جمع بندی قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین که یک عمل جراحی مدرن و بسیار جذاب است، برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. این عمل به عنوان جایگزین دندان‌های مصنوعی متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این جراحی به افراد کمک می‌کند با دندان‌های جدید خود همه کارهایی را که قبلاً با دندان طبیعی انجام می‌دادند، به راحتی ادامه دهند. به هر حال توصیه می‌شود هرگز به ایمپلنت‌هایی که هزینه بسیار پایینی دارند، اعتماد نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه