اولین اردوی جهادی «نذر شفاء» در ۱۴۰۲

اردو

پزشکان و دندانپزشکانی که خدمت جهادی‌شان به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) سبقه‌ای دیرینه دارد، سال جدید را با برپایی اردوی «نذر شفا» در زائرسرای حضرت آغاز کردند تا در ۱۰ روز خدمت رسان زائران احسان‌پذیر اسکان داده شده باشند.

به گزارش خبرگزاری اول دنت از مشهدمقدس، پزشکان و دندانپزشکانی که خدمت جهادی‌شان به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) سبقه‌ای دیرینه دارد، سال جدید را با برپایی اردوی «نذر شفاء» در زائرسرای حضرت آغاز کردند تا در 10 روز، خدمت رسان زائران احسان‌پذیر اسکان داده شده در زائرسرا و مجاوران محروم ساکن حاشیه شهر مشهد باشند.

اردوی جهادی «نذر شفا» که تا به امروز 15 مرحله آن برگزار شده است، در نخستین روزهای سال جدید و همزمان با ماه مبارک رمضان، به شانزدهمین مرحله رسیده و خدمتی را رقم زده است که نه تنها مجاوران محروم و حاشیه نشین، که زائران نوروزی نیز از برکات آن بهره‌مند شوند.

به همت معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی و با مشارکت گروه جهادی منتظران ظهور، نذر شفای شانزدهم شامل خادمیارانی از گروه‌های پزشکی و دندانپزشکی است که در زائرسرای رضوی مستقر شده‌اند و آماده خدمت به زائران و مجاوران محروم نیازمند دریافت خدمات سلامت هستند.

1402010915251466027307434

تجربه 15 دوره برگزاری اردوی جهادی نذر شفاء

مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در تشریح جزئیات اجرای این طرح گفت: برگزاری 14 مرحله اردوی جهادی «نذر شفا» در مناطق محروم شهری و روستایی مشهد مقدس و همچنین برپایی پانزدهمین دوره این اردو در سطح کشوری، این تجربه ارزشمند را برای بنیاد کرامت رضوی داشته که طیف خانواده‌ها و مناطق محروم و خدمات مورد نیاز آن‌ها را شناسایی کند و مسیر ادامه و توسعه این خدمت برای خادمیاران این عرصه هموارتر شود.

استقرار 60 پزشک و دندانپزشک

به گفته هادی غلامی، بر همین اساس نخستین مرحله این اردوهای جهادی پزشکی در سال جدید با مشارکت گروه جهادی منتظران ظهور برپا شده است؛ اردویی که در آن  بیش از 60 پزشک، که نیمی از آن‌ها ارائه دهندنگان خدمات تخصصی دندانپزشکی تخصصی هستند، در زائرسرای رضوی مستقر شده‌ و آماده ارائه خدمت هستند. با برپایی این اردوی جهادی، این خدمت فراهم شده تا در قالب اردویی 10 ‌روزه، هم زائران اسکان‌یافته در زائرسرا از خدمات پزشکان جهاددگر استفاده کنند و هم خانواده‌های کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد

140201091527071927307444

شناسایی افراد نیازمند درمان با کمک مساجد و معتمدان حاشیه شهر

وی درباره شیوه ارائه خدمت به زائران و مجاوران در قالب این اردوی جهادی اظهار کرد: ساز و کار دقیقی در نظر گرفته شده تا با مشارکت مساجد، پایگاه‌های بسیج و معتمدان حاشیه شهر، خانواده‌های محروم شناسایی شوند و پس از شناسایی و دسته‌بندی مشکلات مخاطبان، بیمارانی که نیازمند دریافت خدمات باشند، با تامین سرویس های ایاب و ذهاب، به زائرسرای رضوی منتقل می‌شوند تا تیم پزشکی مستقر در زائرسرا، به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

1402010915293495727307454

خدمت روزانه به بیش از 200 بیمار

طبق اعلام مدیر امور مجاورین معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، به‌طور متوسط روزانه بیش از 200 نفر به این مرکز درمانی تخصصی مراجعه می‌کنند و بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود تا پایان اجرای طرح بیش از دو هزار نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی نذر شفا در نوروز 1402 بهره‌مند شوند.

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه