اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. انواع ایمپلنت دندانی
انواع ایمپلنت دندانی

انواع ایمپلنت دندانی

انواع ایمپلنت‌های دندانی چیست؟

افرادی که دندان‌های ازدست‌رفته دارند، لبخند زدن درملأعام برایشان ناراحت‌کننده است و ممکن است هنگام تلاش برای جویدن غذا با مشکل مواجه شوند. در چنین مواردی، شما به انواع ایمپلنت دندانی نیاز دارید که اساساً ریشه‌های مصنوعی دندان‌های شما هستند تا از آسیب‌دیدگی استخوان فک شما جلوگیری کنند. آنها از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند و به شما کمک می‌کنند غذای خود را بدون هیچ ناراحتی بخورید.

امروزه بسیاری از متخصص ایمپلنت از تصویربرداری سه‌بعدی برای مشاهده کامل دندان‌ها و فک شما استفاده می‌کنند تا ببینند آیا دندان‌های شما برای ایمپلنت آماده هستند یا اینکه قبلاً باید کارهایی انجام شود.

ایمپلنت‌های دندانی چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی پیچ‌های تیتانیومی کوچکی هستند که برای جایگزینی ریشه دندان ازدست‌رفته طراحی شده‌اند. آنها به‌راحتی در فضای ریشه‌های دندان معمولی شما قرار می‌گیرند. ایمپلنت را می‌توان برای جایگزینی هر دندان ازدست‌رفته انجام داد.

اکنون که درک اولیه‌ای از ظاهر ایمپلنت دندان و هدف آن دارید، بیایید انواع مختلف آن را بررسی کنیم:

avaldent4 2

انواع ایمپلنت دندانی چیست؟

سه ایمپلنت پرکاربرد عبارت‌اند از:

ایمپلنت‌ های اندوستال – ایمن‌ترین و پرمصرف‌تری

برای قراردادن ایمپلنت‌ های اندوستال، استخوان فک بیمار باید حالت خوبی داشته باشد زیرا آن در این قسمت قرار می‌گیرد. ریشه مصنوعی ممکن است مانند یک پیچ باشد یا ممکن است سطح صافی داشته باشد و یک دندان مصنوعی در بالای آن نصب شده است.

این روش معمولاً در دو جلسه با فاصله چند ماه انجام می‌شود. اولین مورد شامل قراردادن ایمپلنت و اجازه دادن به آن در داخل دهان فرد است. چند ماه طول می‌کشد تا بهبود یابد، پس از آن، دندان مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد تا با بقیه دندان‌ها ترکیب شود.

برخی از بیماران از این ایده که چیزی در استخوان فک خود وارد می‌کنند، خشمگین می‌شوند. اگر این‌طور است، احتمالاً نوع بعدی ایمپلنت را ترجیح می‌دهید.

انواع ایمپلنت دندانی: ایمپلنت‌های ساب پریوستال

ایمپلنت‌های ساب پریوستال بهترین انتخاب بعدی بعد از ایمپلنت اندوستئال هستند. آنها در استخوان فک شما ثابت نمی‌شوند بلکه در واقع به گونه‌ای قرار می‌گیرند که روی خود استخوان قرار می‌گیرند. به خاطر داشته باشید که همچنان زیر لثه شما خواهد بود..

دندان مصنوعی به قطبی که در بالای لثه بیرون زده است متصل می‌شود.

زمانی که استخوان فک بیمار برای ایمپلنت کافی نباشد، استفاده از آن بسیار نادر و محدود است.

ایمپلنت‌های زیگوماتیک

این ایمپلنت به‌ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مواردی استفاده می‌شود که استخوان فک کافی برای ایمپلنت کامل و اندوستال وجود نداشته باشد. ایمپلنت در استخوان گونه قرار می‌گیرد که این عمل را بسیار پیچیده می‌کند.

آیا قبل از کاشت ایمپلنت مراحلی وجود دارد؟

اگر وضعیت پیچیده است و کاشت ایمپلنت ممکن نیست، دندانپزشک ایمپلنت شما ممکن است سعی کند از تکنیک‌هایی برای امکان‌پذیر ساختن ایمپلنت استفاده کند:

سینوس لیفت: در برخی موارد، استخوان زیر سینوس ممکن است به دلیل از دست دادن دندان‌های بالایی شروع به تحلیل رفتن کند. اگر این اتفاق بیفتد، دندانپزشک شما سینوس لیفت را انجام می‌دهد که مستلزم افزودن استخوان به ناحیه زیر سینوس است.

تقویت استخوان (پیوند استخوان) شامل ترمیم استخوان فک شما می‌شود اگر به‌اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های دندانی قوی نباشد. این روش خطرناک است زیرا ممکن است به‌درستی بهبود نیابد، به خصوص اگر بیمار دیابت داشته باشد یا سیگاری باشد.

فک برخی از بیماران به‌اندازه کافی گشاد نیست که روی ایمپلنت‌ها قرار گیرد. دندانپزشکان فضایی را در امتداد بالای فک پیوند می دهند تا امکان کاشت ایمپلنت فراهم شود.

avaldent3 2

درحالی‌که هر یک از این روش‌ها را می‌توان برای ایجاد امکان کاشت ایمپلنت دندان برای شما استفاده کرد، در برخی شرایط، حتی این روش‌ها نیز ممکن است جواب ندهند. اگر این‌طور است، نگران نباشید. چند جایگزین وجود دارد:

جایگزینی برای ایمپلنت‌های دندانی

برخی از گزینه‌های دیگر که ممکن است دندانپزشک شما برای پر کردن شکاف‌های دندان ازدست‌رفته انتخاب کند عبارت‌اند از:

بارگذاری فوری ایمپلنت‌های دندانی – اگر نمی‌توانید بدون دندان مصنوعی درحالی‌که ایمپلنت جاافتاده ادامه دهید، دندانپزشک شما ممکن است در همان روز یک دندان موقت بگذارد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، ساختار استخوان شما باید به‌اندازه کافی قوی باشد تا بتواند فشار این دندان را تحمل کند.

مینی ایمپلنت (MDI) – اینها ایمپلنت‌های بسیار کوچک و باریکی هستند که عموماً برای افزایش ثبات استفاده می‌شوند.

All-on-4  این تکنیک مدرن شامل قراردادن 4 ایمپلنت روی استخوان همراه با دندان مصنوعی موقت است و زمانی استفاده می‌شود که مجموعه دندان‌های بالا یا پایین به طور کامل تعویض شوند. برای چند ماه، درحالی‌که ایمپلنت‌ها جوش می‌خورند و لثه‌های شما بهبود می‌یابند، باید رژیم غذایی خود را کنترل کنید. هنگامی که دندانپزشک شما دندان‌های دائمی را وارد می‌کند، می‌توانید رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرید.

اندازه‌های مختلف ایمپلنت چیست؟

علاوه بر انواع ایمپلنت مختلف، ایمپلنت‌های دندانی بسته به اینکه در کجای دهان قرار می‌گیرند، اندازه‌های مختلفی نیز دارند:

سکوی استاندارد – قطر آنها معمولاً بین 3.5-4.2 میلی‌متر است. نسبتاً کوتاه و باریک هستند و در جلوی دهان قرار می‌گیرند.

سکوی عریض – معمولاً 4.5-6 میلی‌متر قطر دارند و در پشت دهان استفاده می‌شوند.

لبخند خود را کامل و سفید نگه دارید

حتی اگر یک دندان را ازدست‌داده‌اید، لازم نیست نگران این باشید که نمی‌توانید در مکان‌های عمومی لبخند بزنید یا نمی‌توانید به‌درستی غذا بخورید. هنگامی که دندانپزشک وضعیت دهان شما را بررسی می‌کند، می‌تواند تشخیص مناسبی به شما بدهد و بهترین ایمپلنت‌ها را به شما توصیه می‌کند. آنها حتی به شما خواهند گفت که آیا نیازی به پیوند استخوان وجود دارد یا خیر.

کدام ایمپلنت شرق تهران بهتر است؟

باز هم، تیتانیوم بهترین مواد ایمپلنت دندانی است زیرا زیست سازگار است. این بدان معنی است که صحیح است و با بدن انسان مطابقت دارد. همچنین می‌تواند با استخوان انسان ترکیب شود. سیستم دو تکه‌ای آن امکان یک ایمپلنت قابل تنظیم را می دهد که کمبودهای استخوانی را برطرف می کند.

کدام نوع ایمپلنت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

ایمپلنت‌های آندوستال (Endosteal): آندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت دندانی است.

ایمپلنت اندوستئال چه شکلی است؟

ایمپلنت‌های اندوستئال که معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شوند، رایج‌ترین ایمپلنت‌های دندانی هستند. آنها معمولاً به شکل پیچ های کوچک هستند و در استخوان فک قرار می گیرند. آنها از طریق لثه بیرون زده تا دندان جایگزین را نگه دارند.

avaldent2 2

ماندگاری ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟

هنگامی که ایمپلنت با رعایت بهداشت دهان و دندان از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مناسب حفظ شود، می‌تواند تا پایان عمر باقی بماند. همچنین انجام معاینات منظم دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه‌ای بسیار مهم است. با این حال، یک تاج معمولاً 10-15 سال دوام می‌آورد.

کاشت تیغه چیست؟

ایمپلنت تیغه‌ای یک ایمپلنت دندانی درونی لامینار است که برای قرار دادن در داخل استخوان طراحی شده است. ایمپلنت‌های تیغه‌ای برای استفاده در تاج آلوئولی ساخته شده‌اند، اما به‌ویژه برای قرار دادن در استخوان آلوئولی نازک مناسب هستند.

متخصص ایمپلنت سعادت آباد

شما برای جراحی پیشرفته ستون فقرات به یک پزشک عمومی مراجعه نمی‌کنید، پس چرا دندانپزشک عمومی را برای ایمپلنت‌های دندانی خود انتخاب می‌کنید؟ کسب صلاحیت‌های لازم برای انجام یک روش صمیمی و پیچیده مانند جراحی ایمپلنت دندان نیاز به سال‌ها آموزش و آموزش تخصصی دارد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم جستجوی خود را با یک متخصص ایمپلنت دندانی معتبر شروع کنید.

 متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت تهرانپارس

هنگام انتخاب متخصص ایمپلنت‌های دندانی مناسب برای خدمات دندانپزشکی ترمیمی، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید تا نتایج مثبت و تجربه‌ای ارزشمند به دست آورید. اینها نیاز به جراحی دارند، بنابراین شما باید آنها را توسط یک متخصص باتجربه ایمپلنت دندان قرار دهید، ممکن است جایگزینی دندان جلویی یا روی مولرها باشد.

 به همین دلیل، زمانی که به دنبال متخصص ایمپلنت هستید، باید تا آنجا که می‌توانید سؤالات خود را بپرسید. متخصصان ایمپلنت چندین سال است که آموزش‌دیده‌اند، بنابراین یافتن فرد مناسب با اعتبار مناسب ضروری است.

متخصص ایمپلنت شهرک غرب

تخصص در یک زمینه خاص از دندانپزشکی مستلزم آن است که متخصصان در زمینه مورد علاقه خود آموزش بیشتری ببینند، به عنوان مثال یک متخصص پریودنتال باید آموزش‌های بیشتری را در زمینه بهداشت و درمان لثه بگذراند. به طور مشابه، نیز متخصص ایمپلنت دندان باید آموزش و تجربه کافی در این روش داشته باشد.

به طور معمول، می‌توان در وب سایت متخصص، محل تحصیل، تحصیلات تکمیلی مطلع شد. یک دندانپزشک معتبر که در انجام یک کار عالی با روش ایمپلنت دندانی توانمند است، با خوشحالی اطلاعاتی را در مورد آموزش و تجربه خود به اشتراک می‌گذارد.

متخصص ایمپلنت فرجام

در حالی که  آموزش متخصص ایمپلنت مهم است، اما تجربه به متخصص ایمپلنت فرجام دانش عملی از تکنیک‌ها و روش‌هایی که برای شرایط خاص هر بیمار نیاز است، می‌دهد. دانش و مهارت‌ها هر دو برای بهبود نتایج در جراحی ایمپلنت حیاتی هستند.

از آنجایی که ایمپلنت‌ها دارای دوره درمان طولانی مدت هستند، دندانپزشکان و پریودنتیست‌ها باید قبل از اقدام به جراحی ایمپلنت، هر گزینه‌ای را برای بهبود لثه و اصلاح دندان‌های طبیعی در نظر بگیرند.

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت جنت آباد

متخصص ایمپلنت دندان مطمئن‌ترین گزینه برای کاشت ایمپلنت دندان است. زیرا آنها در جراحی دهان تخصص دارند؛ بنابراین، هرکسی که در مورد عمل احتیاط کند، می‌تواند با انجام عمل جراحی توسط یک متخصص ایمپلنت دندان مطمئن باشد که از مراقبت خوبی برخوردار است.

متخصص ایمپلنت میرداماد

جایگزینی دندان‌های از دست رفته برای سلامت کلی دندان مهم است و ایمپلنت دندان یک انتخاب محبوب است. دندانپزشکان عمومی و متخصصان مختلف همگی می‌توانند واجد شرایط انجام جراحی ایمپلنت دندان باشند. دندانپزشک شما با شما می‌نشیند تا در مورد گزینه‌های مختلف صحبت کند و شما را به متخصصی که برای شما و موقعیت خاص شما مناسب است ارجاع دهد. اما شما هستید که باید به خوبی از منابع دیگر تحقیق کنید تا ببینید چه کسانی واقعاً این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید