افزایش قیمت بی‌سابقه قطعات ایمپلنت

افزایش قیمت بی‌سابقه قطعات ایمپلنت

نظرسنجی دندانه که با شرکت بیش از ۱۲۰۰نفر از مخاطبان این پایگاه خبری انجام شده است نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش قیمت بی‌سابقه قطعات ایمپلنت طی ماه‌های جاری، ۸۳درصد از دندانپزشکان موافق استفاده از برندهای داخلی ایمپلنت نیستند.
مهم‌ترین دلیل عدم اقبال دندانپزشکان به برندهای داخلی تولید کننده ایمپلنت را می‌توان سابقه منفی چند شرکت ایرانی طی سال‌های گذشته دانست که محصولات آنها فاقد کیفیت و استاندارد لازم بودند و به دلیل شکست بالای درمان مجبور به ترک بازار شدند.

در حالی که با توجه به افزایش چشمگیر قیمت دلار و عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات قطعات ایمپلنت، در ماه‌های جاری قیمت این محصولات تا ۳۰۰درصد افزایش داشته است، چندین شرکت ایرانی در حال سرمایه‌گذاری روی تولید قطعات ایمپلنت دندانی هستند. این در حالی است که در حال حاضر تنها یک شرکت داخلی پروانه تولید فیکسچر و تنها ۲شرکت پروانه ساخت اباتمنت را دارند.
نکته عجیب اینکه برخی از شرکت‌های ایرانی تولیدکننده ایمپلنت بدون داشتن مجوزهای لازم و به شکل پنهانی در حال بازاریابی و فروش محصولات خود به دندانپزشکان هستند و ظاهرا هیچ نهاد ناظری در این زمینه ورود نکرده است.

پایگاه خبری دندانه طی ماه‌های جاری بارها نسبت به فعالیت بدون مجوز برخی شرکت های تولیدکننده ایمپلنت ایرانی اخباری را منتشر کرده و نسبت به عواقب درمان بیماران با محصولات بی کیفیت و فاقد استانداردهای لازم هشدار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه