استفاده از هوش مصنوعی در جراحی فک و صورت

هوش مصنوعی

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، به استفاده از هوش مصنوعی در رشته جراحی دهان و فک و صورت اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری اول دنت، سیدعلیرضا پرهیز گفت: با توجه به اینکه علم جراحی فک و صورت مثل سایر علوم پزشکی به لحاظ تکنیک، ابزار و ادوات مورد استفاده در حین جراحی در حال تغییر و پیشرفت است بنابراین مسیر اصلی بیستمین کنگره جراحان دهان، فک و صورت ایران معرفی آخرین پیشرفت‌های فناوری دنیا را در این رشته دنبال می‌کند.

دبیر علمی بیستمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت، با اشاره به برگزاری ۹ نشست تخصصی در کنگره، افزود: موضوعات مورد بحث در این کنگره طیف وسیعی از جراحی‌ها را شامل می‌شد زیرا هر سال مقالات متعدد و زیادی در رشته‌های جراحی زیبایی، درمان شکستگی ناحیه فک و صورت، درمان ضایعات و تومورهای ناحیه فک و صورت، درمان بیماران دچار شکاف کام و لب، اختلالات و ناهنجاری‌های مشکلات مربوط به فک و صورت و همچنین دردهای ناحیه سر و صورت تولید می‌شود که به پیشرفت‌های چشمگیر در این حوزه وسیع اشاره دارد.

وی ادامه داد: شاید تا چند سال پیش توسعه و پیشرفت فناوری در حوزه جراحی‌های دهان، فک و صورت به اندازه امروز وجود نداشت، این در حالی است که در دنیا از فناوری‌هایی مثل پرینترهای سه بعدی، نرم افزارهای دیجیتال، سیستم‌های راهبردی جراحی و به تازگی هوش مصنوعی در رشته جراحی دهان، فک و صورت استفاده می‌شود.

پرهیز افزود: تمرکز اصلی استادان در این کنگره بررسی و معرفی آخرین پیشرفت‌های فناوری در رشته جراحی دهان، فک و صورت در نقاط مختلف دنیا بود. همچنین در این زمینه دانش بومی و پیشرفت جراحان داخلی نیز معرفی و مورد بحث قرار گرفت.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره دستاوردهای کنگره گفت: تفاوت این کنگره با کنگره‌های قبلی در این بود که ما سخنران متکلم الوحده نداشتیم، به عبارتی قرار بر این نبود که یک نفر سخنرانی محض کند؛ بلکه تمامی اعضای نشست‌های تخصصی و حضار در مباحث شرکت داشتند و نشست‌ها به صورت بحث و گفتگوی دو طرفه بود.

وی درباره سخنرانی‌ها نیز افزود: در مجموع ما بیش از ۵۰ سخنران متخصص داشتیم و علاوه بر سخنرانان داخلی از کشورهای ترکیه، بلژیک و ایتالیا نیز به صورت مجازی و حضوری شرکت کردند.

بیستمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، روز جمعه در هتل المپیک تهران به کار خود پایان داد.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه