استفاده از الاینرهای شفاف برای کیس‌های ارتودنسی ماینور

استفاده از الاینرهای شفاف برای کیس‌های ارتودنسی ماینور

امروزه استفاده از الاینرهای شفاف برای کیس‌های ارتودنسی ماینور بسیار شایع شده است و از آنجا که این الاینرها حداقل باید تا ۴۰ هفته روزی ۲۲ ساعت در دهان بیمار باشند، بسیار مهم است که سبب عفونت دهان یا پوسیدگی دندان‌‌ها نشوند.

ژورنال میکروبیولوژی کاربردی، به تازگی نتایج تحقیقی را منتشر کرده که استفاده از سینامالدئید را برای کاهش رشد میکروب‌ها و تشکیل بیوفیلم‌ها بر روی الاینرهای شفاف مبتنی بر سلولز مورد بررسی قرار داده است.

برای سنجیدن رشد بیوفیلم باکتریایی بر روی سطوح این الاینرها، از میکروکالریمتری ایزوترمال استفاده و اطلاعات نهایی به وسیله‌ی مدل‌های رشد کلاسیک مانند گومپرتز و ریچاردز تحلیل شد.

درنهایت مشاهده شد سطوح مورد آزمایش، علیه Staphylococcus epidermidis Streptococcus mutans و Streptococcus mitis خواص ضدمیکروبی دارد. این خاصیت علیه S. epidermidis بیشتر بود، تا جایی که میزان رشد آن تا حدود ۷۰ درصد کاهش یافته و مرحله‌ی رشد تأخیری (Lag phase) آن تا ۱۲ ساعت افزایش پیدا کرد. علاوه بر این کاهش نرخ رشد S. mutans و S. mitis به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد بود و مرحله‌ی رشد تأخیری آن‌ها تا ۲ و ۶ ساعت افزایش پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه