اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. ارتباط فشار خون با باکتری دهان
ارتباط فشار خون با باکتری دهان

ارتباط فشار خون با باکتری دهان

فهرست مطالب

ارتباط باکتری های دهان با فشار خون بیماران

برخی از باکتری‌های دهان با فشار خون بالا در زنان مسن مرتبط هستند. در مطالعه‌ای روی بیش از 1200 زن در ایالات متحده با میانگین سنی 63 سال، 10 نوع باکتری دهان با خطر بالاتر ابتلا به فشار خون بالا مرتبط بودند، در حالی که پنج گونه از باکتری‌ها با خطر پایین‌تر فشار خون مرتبط بودند. مطالعه مشاهده‌ای نمی‌تواند علت و معلول را اثبات کند. به گفته محققان، با این حال، یافته‌ها فرصت‌های احتمالی برای تقویت پیشگیری از فشار خون بالا از طریق مراقبت‌های هدفمند از دهان را برجسته می‌کنند.

بر اساس تحقیقات جدیدی که امروز در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، یک مجله با دسترسی آزاد و بررسی شده از انجمن قلب آمریکا، برخی از باکتری‌های دهان با ایجاد فشار خون بالا در زنان یائسه مرتبط هستند .

فشار خون بالا معمولاً با دو اندازه گیری تعریف می‌شود: فشار خون سیستولیک (عدد بالای اندازه گیری فشار هنگام ضربان قلب) 130 میلی متر جیوه یا بالاتر و فشار خون دیاستولیک (عدد پایین نشان دهنده فشار بین ضربان قلب) 80 میلی متر جیوه یا بالاتر. در حالی که تحقیقات قبلی نشان داده است که فشار خون در افراد مبتلا به بیماری پریودنتال موجود در مقایسه با افراد بدون آن بیشتر است. محققان بر این باورند که این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین باکتری‌های دهان و افزایش فشار خون را به صورت آینده‌نگر بررسی می‌کند.

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید