ارائه خدمات رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت

ارائه خدمات رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت

ارائه خدمات رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت

ارائه خدمات رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت – به گفته خبربان : عظم گودرزی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای بهداشت دانش آموزان برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: در راستای ارتقای بهداشت دهان و دندان دانش آموزان با ارتباطات خوبی که با اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برقرار داده، مقرر شد دانش آموزان ابتدایی روستایی سراسر کشور با مراجعه به مراکز بهداشت خدمات دندان پزشکی دریافت کنند.
وی افزود: دانش آموزان روستایی در سراسر کشور تنها کافی است که به مراکز و خانه‌های بهداشت تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کرده و سپس خدمات دندان پزشکی رایگان را در قالب بسته وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان شهری که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند نیز در مقطع ابتدایی می‌توانند از خدمات مشابه روستاییان در بحث بهداشت دهان و دندان، استفاده کنند، تاکید کرد: برای این افراد نیز خدمات درمانی رایگان خواهد بود.

گودرزی در مورد ارائه خدمات رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت ادامه داد: در سایر مناطق شهری در واقع شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر دانش آموزان ابتدایی می‌توانند با ۶۵ درصد تخفیف از خدمات بهداشت دهان و دندان بهره مند خواهند شد و این امر با همراهی وزارت بهداشت، رقم خورده است تا بتوانیم شاهد ارتقای بهداشت دهان و دندان دانش آموزان سراسر کشور باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سفیران سلامت دانش آموزی از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش است، افزود: با ابلاغ دستورالعمل سفیران سلامت دانش آموزی تمام دانش آموزان کشور، می‌توانند به نوبت سفیر سلامت باشند و مهارت‌های لازم بهداشتی را از مجریان برنامه دریافت کنند.

کمبود نیرو داریم

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار سفیر سلامت داشتیم، تاکید کرد: امیدواریم این چرخه‌ای که رخ داده و تمام دانش آموزان، مسئولیت سلامت را بر عهده می‌گیرند و توانمند می‌شوند، در سال تحصیلی جدید نیز تداوم داشته باشد و در نهایت بتوانیم تا سال تحصیلی آتی، تمام دانش آموزان را دست کم یکبار به عنوان سفیر سلامت داشته باشیم.

گودرزی با بیان اینکه مصوبه هیئت وزیران نشان می‌دهد که به ازای هر ۴۸۰ دانش آموز می‌بایست یک مراقب سلامت در مدارس وجود داشته باشد لذا دفتر بهداشت و سلامت وزارت بهداشت در این موضوع با کمبود نیرو روبرو است، گفت: برای رفع این کمبود، وزارت خانه از ظرفیت رابطان سلامت و همچنین توانمند سازی آموزگاران مدارس استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آموزگاران، آموزش ضمن خدمت درباره مسائل بهداشتی می‌بینند تا موقتاً و زمان جذب نیروی کارشناس بهداشت یاریگر ما در مدارس باشند، افزود: با وجود ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان امیدواریم که در سال‌های آتی بتوانیم جذب نیروی متخصص داشته باشیم و این خلاء را به نوعی پر کنیم و روزی شاهد باشیم که با کمبود مراقب سلامت در کشور روبرو نباشیم.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای مدارس شهری ۱۹ هزار نیروی کارشناس بهداشت کمبود داریم، ابراز کرد: امیدواریم که بتوانیم در سال‌های آتی نیروی مورد نیاز را تأمین کنیم و با کمبود مواجه نباشیم.ارائه خدمات رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه