آیا پس از یک روز طولانی کاری درد کمر، دست یا گردن دارید؟

به نقل از دندانه : ارگونومی خوب حین کار، تفاوت بین بازنشستگی زودهنگام با یک حرفه طولانی مدت و موفقیت آمیز را تعیین می کند.

آیا پس از یک روز طولانی کاری درد کمر، دست یا گردن دارید؟

هر دندانپزشک در دوره ای از کار خود این دردها را تجربه می کند. در دندانپزشکی بدن فرد از راه های مختلفی تحت فشار و فرسوده شدن قرار می گیرد. از موقعیت نامناسب نشستن و لوپ های سنگین گرفته تا محکم گرفتن وسایل در دست و صندلی های نامناسب. شاید به نظر برسد که درد مزمن تنها بخشی از کار دندانپزشکی است ولی می تواند نباشد.

این دردهای مستمر احتمالا نتیجه ارگونومی ضعیف است و رعایت آن می تواند حرفه شما را نجات دهد. در این جا چندین نکته برای جلوگیری از این دردها به شما آموزش داده می شود.

مزایای ارکونومیک تابوره های زینی شکل

مطالعات نشان داده است که تابوره زینی برای سلامت شما مفید خواهد بود. این تابوره ها روز به روز در دندانپزشکی مرسوم تر می شوند. مزایای این موقعیت دهی زیاد است و مطالعات تاثیر مثبت آن روی سیستم اسکلتی عضلانی را تایید می کنند. برای تابوره های زینی برای افرادی که با آن ها آشنایی ندارنند ممکن است عجیب به نظر برسند (نسبت به تابوره های صاف معمولی).

ورزشی که می تواند به سلامت دندانپزشک بیشتری آسیب را بزند.

ورزش برای شما مفید است نه؟ این فرض غلط است! به دلیل اینکه دندانپزشکان به دلیل حرفه خود عدم تقارن های خاصی در عضلات خود دارند بعضی ورزش های خاص به آن ها آسیب میزند. استفاده از بعضی وسایل باشگاه ها برای دندانپزشکان ضرر دارد و باید به طور کلی از برنامه ورزشی آن ها خارج شود. متاسفانه بیشتر مربی های ورزشی متوجه این قضیه نیستند و برای دندانپزشکان مشابه سایر افراد برنامه وزرشی طراحی می کنند. این قضیه می تواند دندانپزشک را در چرخه درد وحشتناکی بیاندازد.

درد دست در دندانپزشکی (وقتی تونل کارپال نیست!)

دستان شما جزء اساسی کارتان هستند. به دلیل نگه داشتن مستمر وسایل و موقعیت های خاص و طولانی مدت دست حین کار، دندانپزشکان چهار برابر افراد عادی درد مچ دست و بازو را تجربه می کنند. و برای کنترل این موضوع بهتر است علاوه بر مدیریت مدت زمان کارکرد خود، از ابزار با طراحی اگونومیک نیز استفاده شود.

آیا لوپ های دندانپزشکی برای سلامت گردن مفیدند یا مضر؟

انتخاب لوپ مناسب می تواند برای سلامت شما تعیین کننده باشد. تصور کنید میزانی پول برای لوپ های جدید هزینه می کنید و ناگهان دچار درد گردن می شوید. یا درد گردن قبلیتان بدتر می شود. این یک مشکل شایع است که زیاد به آن برمی خوریم. آیا شما به این که لوپ سلامتتان را بهبود می بخشد یا به آن ضرر می رساند توجه می کنید؟

درد تغییر شکل دهنده در زنان دندانپزشک

درصد زنان دندانپزشک در حال افزایش است. و مطالعات نشان داده است که زنان در دندانپزشکی درد را با شیوع و شدت بیشتری تجربه می کنند. چند نکته برای بهبود سلامت زنان دندانپزشک باید در نظر گرفته شود از جمله: ارگونومی محیط کار، ورزش های خاص، فعالیت روزانه، نحوه پوشش و غیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه