آیا فواید ایمپلنت دندان در زیبایی لبخند بیشتر است یا معایب آن؟

ایمپلنت

لبخند شما باید مادام‌العمر باشد و با استفاده از ایمپلنت دندان این امر محقق خواهد شد. جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته برای وضعیت کلی سلامتی و سلامت دندان‌های دیگر حائز اهمیت است. هنگامی که دندان‌های طبیعی افتاده باشند، نه تنها عملکرد آنها را از دست می‌دهید بلکه مستعد ابتلا به مشکلات دیگر نیز خواهید شد. افتادن دندان‌ها نه تنها باعث خجالت است بلکه در صورت عدم درمان دهان نیز تحلیل خواهد رفت. ایمپلنت‌های دندان به شما برای داشتن ظاهر و احساسی بهتر، بازیابی اعتماد بنفس و افزایش کیفیت زندگی کمک می‌کنند، اما محدودیت‌هایی نیز برای این انتخاب وجود دارند، از جمله طولانی شدن مدت زمان درمان و محدودیت‌های آناتومیکی. هنگام در نظر گرفتن چگونگی تعویض دندان‌های از دست داده به بهترین شکل، بررسی دقیق اهداف و دغدغه‌ها ضروری است. با اینکه ایمپلنت دندان راه حل مطلوبی برای بسیاری از بیماران می‌باشد، اما ممکن است برای برخی افراد به علت پیچیدگی‌های آن تصمیم صحیحی نباشد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#f0a26a”]

ایمپلنت دندان یک روش محبوب برای پر کردن فاصله‌ی ایجاد شده در اثر افتادن دندان می‌باشد. آنها هم ظاهر و هم عملکرد دندان را بازیابی کرده و بسیاری از بیماران این روش را یک راه حل مناسب برای مشکل دندان افتاده‌ی خود می‌یابند. هرچند، ایمپلنت‌های دندان برای تمام افراد مطلوب نیستند و معایب و درمان‌های جایگزین باید در نظر گرفته شوند. اگر جراحی ایمپلنت دندان را در نظر دارید، از مزایا و معایب ایمپلنت‌ها مطلع شوید تا یک تصمیم آگاهانه اتخاد کنید. در  [shortcode-variables slug=”name1″] می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مزایا و معایب ایمپلنت دندان کسب کنید و پس از کسب اطمینان درباره مناسب بودن ایمپلنت دندانی برای شرایط شما، می‌توانید بهترین نوع ایمپلنت را دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت با  شماره [shortcode-variables slug=”number”] تماس حاصل فرمایید.

[/alert]

مزایای ایمپلنت دندان


آیا فواید ایمپلنت دندان در زیبایی لبخند بیشتر است یا معایب آن؟

بهبود ظاهر

مزیت اصلی ایمپلنت دندان این است که از استخوان محافظت کرده و مانع تحلیل بیشتر ساختار صورت می‌گردد و در نتیجه ظاهر چهره را بهبود می‌بخشد. هنگامی که بیشتر یا تمام دندان‌های طبیعی به شدت آسیب دیده یا افتاده باشند، هیچ چیزی در استخوان فک برای تحریک رشد استخوان وجود ندارد. بدن انسان می‌تواند احساس کند که استخوان فک دیگر برای حفظ دندان ضروری نیست و در نتیجه به تدریج شروع به تحلیل می‌کند. این امر منجر به از بین رفتن سریع ساختار صورت می‌گردد، لب‌ها به داخل خم می‌شوند، پایین صورت چروک خورده و یک چانه‌ی بدشکل ایجاد می‌کند و چین و چروک‌هایی در اطراف دهان شکل می‌گیرند. در این شرایط فرد بسیار پیرتر از آنچه که واقعاً است به نظر می‌رسد. با استفاده از ایمپلنت دندان، چین و چروک‌ها و فرایند فروپاشی ساختار صورت متوقف می‌شود. حتی زمانی که تنها یک دندان افتاده باشد، زیبایی بلند مدت معمولاً با یک دندان متکی بر ایمپلنت در مقایسه با استفاده از بریج‌های متکی بر دندان بسیار بهتر خواهد بود. این امر بخصوص در جلوی دهان مهم است که جلوگیری از ایجاد نقص محسوس استخوان برای حفظ ظاهر طبیعی چهره اهمیت زیادی دارد.

نتایج فوری

دندانپزشک می‌تواند دندان‌های افتاده یا خراب را با ترمیم‌های متکی بر ایمپلنت و تنها در یک عمل جایگزین کند. وی یک راه حل دائمی را برای لبخندی که در اثر افتادن دندان‌ها آسیب دیده است ارائه می‌کند و بیمار متوجه بهبود قابل ملاحظه‌ای در قابلیت جویدن، پایداری دندان‌ها و راحتی کلی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که هر مورد متفاوت است، بنابراین دندانپزشک قادر خواهد بود یک چارچوب زمانی دقیق را برای مدت زمان مورد نیاز جهت تعویض دندان‌ها در اختیار بیمار قرار دهد.

نتایج طبیعی

ایمپلنت‌های دندان نزدیک‌ترین شباهت را به دندان‌های طبیعی دارند. هنگامی که کل دندان (شامل ریشه) تعویض می‌شود، ظاهر و عملکرد دندان‌های طبیعی را خواهد داشت. هرچیزی در دهان بیمار طبیعی به نظر می‌رسد و هیچ کس متوجه وجود ایمپلنت نمی‌شود.

محافظت از دندان‌های طبیعی باقیمانده

جایگزین کردن دندان با بریج‌های متکی بر دندان اغلب مستلزم این است که دندانپزشک دندان‌های مجاور را بتراشد تا بریج به آنها متصل شود و در جای خود قرار بگیرد. ساختار دندان طبیعی که افتاده است را هیچ گاه نمی‌توان جایگزین کرد. دندان‌های مصنوعی جزئی دارای قلاب‌هایی هستند که به دندان‌های مجاور متصل می‌شوند و روی این دندان‌ها فشار وارد می‌کنند زیرا چارچوب فلزی در حین حرکات روزمره به جلو و عقب حرکت می‌کند. این قلاب‌ها همچنین بافت لثه‌ای باقیمانده را دچار ساییدگی می‌کنند و باعث آسیب بیشتر می‌گردند. تعویض دندان‌های افتاده با روکش یا بریج‌های متکی بر ایمپلنت دندان‌های طبیعی مجاور را درگیر نمی‌کند در نتیجه دندان‌های باقیمانده‌ی بیمار آسیب نمی‌بینند. ایمپلنت‌های دندان به بیمار این امکان را می‌دهند تا در حد امکان دندان‌های طبیعی خود را حفظ کند.

بهبود کیفیت کلی زندگی

ایمپلنت‌های دندان باعث طبیعی‌تر شدن زیبایی و عملکرد دهان و دندان می‌شوند که منجر به افزایش راحتی و اعتماد بنفس در هنگام لبخند زدن، صحبت کردن و خوردن خواهد شد. اگر دندان‌های مصنوعی با دندان‌های متکی بر ایمپلنت تعویض شوند، کیفیت زندگی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد زیرا بیمار قادر به خوردن انواع غذاها شده و علاوه بر آن می‌تواند با راحتی بیشتری صحبت کند و بخندد. ایمپلنت‌های دندان کیفیت زندگی بیمار را از طریق موارد زیر بهبود می‌بخشند:

  •  بهبود فوری عادات خوردن
  •  از بین رفتن مواد چسبنده‌ای که دندان‌های مصنوعی را در جای خود نگه می‌دارند.
  •  حذف قلاب‌های ناخوشایند و مخرب که در دندان‌های مصنوعی جزئی استفاده می‌شوند.
  •  دیگر نیازی به بیرون آوردن دندان‌های مصنوعی یا بریج‌ها نخواهد بود.

حذف مشکلات سلامتی ناشی از افتادن دندان‌ها

بهبود سلامت دهان و دندان موجب افزایش سلامت کلی نیز می‌گردد. ایمپلنت‌های دندان به ایجاد دهانی سالم‌تر و کاهش بیماری‌های پریودنتال که یک عفونت مزمن ناشی از باکتری هستند و بیماری‌های التهابی کمک می‌کنند. بیماری پریودنتال خود به خود بهبود نمی‌یابد. در صورت عدم کنترل و بدتر شدن، می‌تواند منجر به حملات قلبی، سکته مغزی، بیماری آلزایمر، دیابت و بیماری‌های مزمن دیگر شود. ایمپلنت دندان فوراً سلامت دهان را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که ایمپلنت‌های دندان جای دندان‌های طبیعی را می‌گیرند، مراقبت از آنها نیز شبیه به نگهداری از دندان‌های طبیعی است. با نگهداری منظم (مسواک زدن و کشیدن نخ دندان) و معاینه‌ی منظم، بیمار بصورت مادام‌العمر لبخندی زیبا و سالم خواهد داشت.

نتایج دائمی

یک مزیت دیگر ایمپلنت دندان این است که دائمی هستند. در حالی که روکش (یا دندان مصنوعی) در بالای ایمپلنت ممکن است بصورت گاه به گاه نیاز به تعویض داشته باشند، خود ایمپلنت که در استخوان فک محکم شده است، دائمی خواهد بود. بسیاری از بیماران در می‌یابند که ایمپلنت دندان در مقایسه با روش‌های دیگر که باید چندین بار در طول عمر تعویض شوند، مقرون بصرفه‌تر هستند.

معایب کاشت دندان


آیا فواید ایمپلنت دندان در زیبایی لبخند بیشتر است یا معایب آن؟

ایمپلنت دندان به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما مانند هر عمل جراحی، ممکن است عوارضی رخ دهد، از جمله خونریزی، عفونت و آسیب به اعصاب، سینوس یا حفره بینی. معایب ایمپلنت دندان که باید در خاطر داشت عبارتند از:

  •  ایمپلنت‌های دندان به سرعت نصب نمی‌شوند و نیاز به مراحل متعددی است، از جمله انتظار تا ۶ ماه برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک که به نام یکپارچگی استخوانی شناخته می‌شود (ممکن است یک دندان موقت روی محل ایمپلنت قرار داده شود).
  •  عفونت می‌تواند رخ دهد. لثه‌ی دور ایمپلنت می‌تواند توسط باکتری‌ها عفونی شده و باعث پری ایمپلنتیت گردد که یک بیماری پریودنتال است و منجر به تحلیل استخوان می‌شود.
  •  ممکن است نیاز به کارهای اضافه‌ای روی دندان باشد. در صورتی که استخوان فک بیمار برای مثال در اثر پوکی استخوان ضعیف شده باشد، ممکن است جراح در بخش ضعیف شده استخوان پیوند بزند. احتمال دارد در صورت بزرگ شدن حفره سینوس بیمار نیاز به بالا بردن و فشار دادن آن به محلی که نیاز به پیوند استخوان دارد، باشد.
  •  هزینه‌ی اجرای ایمپلنت بالا می‌باشد. بیمه‌ها معمولاً هزینه‌ی این درمان را پوشش نمی‌دهند.
  •  تعویض روکش، بخش بالایی ایمپلنت روکش نامیده می‌شود. این قسمت باید بعد از ۱۰ یا ۱۵ سال تعویض شود، هرچند خود ایمپلنت بیشتر دوام دارد.
  •  در صورتی که بیمار در طول شب دچار دندان قروچه باشد ممکن است ایمپلنت برای وی مناسب نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه