آنچه دندانپزشکان باید در مورد کووید-۱۹ بدانند| بخش سوم

آنچه دندانپزشکان باید در مورد کووید-۱۹ بدانند| بخش سوم

به نقل از دندانه :

🔸رادیوگرافی‌ها باید در زمان اپیدمی طوری بکار رود که محرک سرفه یا رفلکس gag نباشند، همانند panoramic radiograph یا cone-beam computed tomography (CBCT) استفاده شوند. اگر از رادیوگرافی‌های داخل دهانی استفاده می‌شود باید سنسورها بصورت دوبله پوشیده شوند تا از انتقال آلودگی و پرفوراسیون پیشگیری گردد.
🔸از rubber dam یا جداسازهای پلاستیکی باید در طی درمان‌های اِندودونتیک استفاده شود، بخصوص در کودکان و درمان‌های ترمیمی و در زمانی که rotary instruments بکار می‌رود. رابر دَم در طی fixed partial denture و یا آماده سازی single-crown باید در نظر گرفته شود. برای مثال یک مارژین سوپراژینژیوال برای بریج خلفی مهیا شود و یا یک split dam بکار رود. بد نیست که رابر دَم طوری قرار بگیرد که بینی را نیز بپوشاند. ضمنا وسایلی مثل آئینه و سرنگ و کاف فشار خون single-use استفاده شود.
🔸پیشنهاد می‌شود بجای استفاده از وسایل اولتراسونیک که ممکن است آئروسول تولید کنند در هنگام رفع پلاک و کالکولوس از روش سنتی دستی استفاده شود و پولیش هم دستی باشد. حتما مصرف high-speed handpieces و three-ways syringe در دوران اپیدمی محدود شود.
🔸ضدعفونی سطوح، با توجه به ماندگاری ۹ روزه ویروس در دمای اطاق از اهمیت برخوردار است. فضای کار خشک نگه داشته شود و محیط و سطوح با الکل ۷۰٪ و یا هیدروزن پراکساید ۰/۵٪ و سدیم هیپوکلرایت ۰/۱٪ استفاده شود. محیط اطاق درمان با اتمام کار هر مریض باید ضدعفونی شود. ضمنا از سطل‌های زرد با کیسه‌های گردن غازی برای ضایعات و زباله استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه