آلمان یکی از کشورهای خوب و ارزشمند برای تحصیل پزشکی می‌باشد.

آلمان یکی از کشورهای خوب و ارزشمند برای تحصیل پزشکی می‌باشد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آلمان یکی از کشورهای خوب و ارزشمند برای تحصیل پزشکی می‌باشد. پزشکی آلمان در دنیا شناخته شده است و از جایگاه ویژه ای در بین کشورهای دنیا برخوردار می‌باشد. جاذبه‌ها و دلایل زیادی برای تحصیل پزشکی در آلمان وجود دارد. از قبیل: اعتبار دانشگاه‌های آلمان، رایگان بودن تحصیل، امکان دریافت حقوق از بیمارستانها و دانشگاه‌ها در طی دوران تحصیل در آلمان، امکان کار در ضمن تحصیل در آلمان فرصت‌های ایده آل را برای داشتن آینده شغلی مناسب.

بسیاری از افراد بر اساس علاقه‌ای که به علم پزشکی دارند، به دنبال تحصیل در این رشته می‌باشند. لذا به این افراد توصیه می‌شود که به علاقه و انگیزه خود احترام گذاشته و سعی کنند علم پزشکی را در دانشگاه و کشوری به دست آورند که از دانش بالایی در این زمینه برخوردار است، تا بتوانند آینده درخشانی را برای خود رغم زنند.

حرفه پزشکی در آلمان مستلزم داشتن حس مسئولیت پذیری زیادی می‌باشد و موانع و مقررات سختی برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند وضع شده است. با توجه به قوانین استخدامی پزشکان و فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با پزشکی در آلمان، دانشجویان این رشته‌ها باید در طول دوره‌ی پزشکی عمومی خود، موفق به فراگیری دانش پایه در تمامی شاخه‌های پزشکی شوند. همچنین افرادی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان را دارند می‌بایست شرایط خاص ورود به این رشته‌ها را به دست آورند.

دوره‌ی پزشکی عمومی در آلمان ۶ سال می‌باشد (بعد از اتمام دوره پیش نیاز کالج دانشگاهی) و به دو بخش کلی بالینی و پیش بالینی تقسیم می‌شود. بعد از آن، برای دریافت عنوان دکتری و مجوز کار به عنوان یک پزشک عمومی در آلمان، فارغ التحصیلان باید یک دوره‌ی تکمیلی که حدود یک یا دو ترم تمام وقت طول می‌کشد را نیز سپری نمایند. این دوره‌ها برای دانشجویان خارجی و آلمانی یکسان است و تمامی دانشجویان پزشکی باید دوره‌های فوق الذکر را تمام و کامل با موفقیت پشت سر گذارند. به یاد داشته باشید که با دریافت درجه‌ی پزشکی از آلمان، اجازه‌ی کار در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید.

چگونه می‌توان برای تحصیل پزشکی به دانشگاه‌های آلمان وارد شد؟

برای ورود به دانشگاه‌های آلمان و مخصوصاً علوم پزشکی، ابتدا باید شرایط لازم را داشته باشید و سپس مدرک زبان آلمانی مورد نیاز را کسب کنید. از لحاظ مدارک، داشتن مدرک دیپلم با معدل بالای ۱۹ کافی است و زبان مورد نیاز برای ورود به این رشته‌ها، حداقل B2 آلمانی است.

برای ایرانیانی که علاقمند به تحصیل در رشته‌های پزشکی و یا دندانپزشکی آلمان هستند، دو راه وجود دارد:

۱- از طریق ورود به کالج دانشگاهی در آلمان:

افرادی که فقط دارای دیپلم و پیش دانشگاهی ایران بوده و یا دیپلم سه ساله نظام جدید را دارند، طبق قوانین آموزشی آلمان می‌بایست قبل از ورود به دانشگاه، یک سال کالج دانشگاهی با عنوان M-Kurs را زبان آلمانی در آلمان بگذرانند و سپس وارد رشته پزشکی شوند. پذیرش دانشجویان پزشکی، بر مبنای معدل دیپلم و یا دیپلم و پیش دانشگاهی ایران، و همچنین معدلی که از کالج دانشگاهی آلمان به دست می‌آورید، می‌باشد. از آنجایی که تحصیل در دانشگاه‌های آلمان برای خارجی‌ها نیز رایگان می‌باشد، تحصیل در مقطع کالج دانشگاهی نیز رایگان می‌باشد.

۲- پذیرش مستقیم پزشکی از دانشگاه، بدون نیاز به کالج دانشگاهی:

اگر شما در ایران و یا در دانشگاه‌های معتبر هر کشور دیگری، حداقل به مدت سه ترم در رشته‌های علوم پزشکی تحصیل کرده باشید و بیش از ۳۵ واحد دانشگاهی را با معدل بالا در این دانشگاه‌ها پاس کرده باشید، بر اساس قوانین آموزشی آلمان، نیاز به گذراندن کالج M-Kurs ندارید و می‌توانید مستقیم پذیرش پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی را از دانشگاه‌های آلمان دریافت نمائید.

دانشگاه‌های آلمان در هر سال برای دو ترم دانشجو پذیرش می‌کنند:

۱) برای ترم زمستان که شروع آن از شهریور و مهر ماه می‌باشد. برای پذیرش تحصیلی این ترم باید از اسفند ماه سال قبل اقدام کرد.

۲) برای ترم تابستان که شروع آن از اسفند هر سال می‌باشد: برای پذیرش این ترم نیز می‌توان از شهریور همان سال اقدام کرد.

دندانپزشکی در آلمان

دوران تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های آلمان، به مدت ۵ سال می‌باشد. دانشجویان در این دوره همانند دوره‌های پزشکی، ابتدا دوره دروس تئوری را به پایان رسانده و سپس وارد دوره کلینیکی می‌شوند و پس از موفقیت کامل دوره کارآموزی، می‌توانند وارد بازار کار دندانپزشکی شود. مدارک دندانپزشکی آلمان که در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ارائه می‌شوند، در ایران معادل دکتری عمومی دندانپزشکی معادل سازی شده و کاملاً معتبر می‌باشند.

یکی از انواع ویزاهای معتبری که همواره جوانان و افراد جویای علم و کار به دنبال آن می‌باشند، ویزای تحصیلی آلمان می‌باشد. آلمان با توجه به دانشگاه‌های ممتاز و معتبری که دارد، همواره یکی از کشورهای مقصد و پر طرفدار افراد جویای تحصیل از کشورهای مختلف می‌باشد. ویزای تحصیلی آلمان نیز یکی از معتبر ترین ویزاهای اتحادیه اروپا می‌باشد که داشتن آن می‌تواند علاوه بر مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های این کشور، خدمات رفاهی و اجتماعی دیگری از قبیل بیمه درمانی، استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی، کار دانشجویی و … را در بر داشته باشد.

دانشگاه‌های آلمان با توجه به رنکینگ و اعتباری که در دنیا دارند، سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا و حتی از کشورهایی همانند آمریکا، کانادا و اروپا به سوی خود جذب می‌نمایند. سالانه حدود ۳۵۰ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل به آلمان وارد می‌شوند و اکثریت متقاضیان این نوع ویزای آلمان از کشورهای: ایران، هند، چین، کره، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد. بر اساس آمار غیر رسمی در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجویان ایرانی در آلمان در حال تحصیل می‌باشند و بعد از آمریکا، آلمان دومین مقصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی می‌باشد.

اقامت تحصیلی آلمان از راه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به دست می‌آید و برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های آلمان، نیاز به داشتن شرایط خاص و ویژه ای نیست. طبق بخش ۱۶ ماده ۱ قانون اقامت آلمان، اگر مدارک تحصیلی و مدرک زبان آلمانی شما را دانشگاه‌های آلمان قبول کنند و به شما پذیرش تحصیلی معتبری از دانشگاه‌های آلمان بدهند، می‌توانید ویزای دانشجویی آلمان را به دست آورید. این ویزا برای آموزش و تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مراکز آموزشی آلمان صادر می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه