۲۰ درصد از افراد جامعه با مشکل ناباروری مواجه هستند

ناباروری

اول دنت/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس گفت:۲۰ درصد از افراد جامعه با مشکل ناباروری مواجه هستند.

دکتر محمد پاکمهر امروز پنج شنبه ۱۱ اسفندد در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر هزینه درمان ناباروری در جامعه ۱۰۰ درصد پرداخت می شود.

وی گفت: در حال حاضر پرداختی افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در مراکز درمانی، صفر است.

وی افزود: در راستای عدالت آموزشی، ۲۰ درصد به تعداد پزشکان و ۱۰ درصد به مراکز دندانپزشکی مناطق محروم افزوده شده است.

دکتر پاکمهر با اشاره به اجرای طرح دارویار بیان کرد: در موضوع ارز دارو دشمن ورود پیدا کرده بود اما با اجرای این طرح جلوی اختلاس و دلالی دارو گرفته شد.

وی به موضوع تعرفه گذاری پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۸۶ مصوب شد اما بعد از گذشت ۱۵ سال اجرایی نشده بود و اکنون به اجرا درآمده و مجلس نیز پیگیر اجرای کامل آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه با اشاره به سابقه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دکتر شاهین‌فر در دوره مسئولیت قبلی درخشیدند و اقدامات جهادی داشتند و امیدواریم تحول بیشتری در این دوره رخ دهد و مسیر رشد دانشگاه علوم پزشکی با سرعت بیشتری حرکت کند.

حجت‌الاسلام رضا نوری اظهار کرد: مسئولیت‌ها همواره دست یک نفر نیست و جابجا می‌شود لذا امروز فردی مسئول است و فردا دیگری مسئولیت دارد.

امام جمعه بجنورد این مسئولیت‌ها را وسیله آزمایش توصیف کرد و گفت: زمانی که دوران مسئولیت فردی به اتمام می رسد، خود و مردم به او نمره می‌دهند و در آخرت نیز مورد سنجش خداوند قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت خدمت به مردم استفاده کرد، افزود: باید در شرایط فعلی برای این مردم کار کرد زیرا این اقدام رضایت مردم را در پی دارد و رضایت خداوند نیز در رضایت مردم است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: مسئول نباید همانند کارمند رفتار کند زیرا کارمند خود را مکلف به اقدامات خاص در زمان معین می داند در حالی که مسئول باید تمام وقت در خدمت مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل فرهنگی نیز باید مورد توجه مسئول در هر مجموعه ای باشد زیرا بازدهی آن مجموعه را بالا خواهد برد.

وی رعایت حرمت اشخاص هر مجموعه را الزامی دانست و افزود: مجموعه علمی دانشگاه علوم پزشکی مرجعیت خاصی دارد لذا باید مراقب حرمت‌ها بود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه گاهی اجر و پاداش حل مشکل یک نفر از عبادت نیز بیشتر است، بر استفاده از ظرفیت تمامی افراد برای رشد دانشگاه تاکید کرد.

در این مراسم از زحمات دکتر سید جواد پورنقی تقدیر و دکتر جواد شاهین فر به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه