یکسان‌سازی جزء حرفه‌ای ویزیت پزشکان تمام‌وقت در بخش خصوصی و دولتی

ویزیت

معاون درمان وزارت بهداشت از یکسان‌سازی جزء حرفه‌ای تعرفه‌‌های بخش خصوصی و دولتی برای پزشکان تمام‌وقت جغرافیایی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری اول دنت ، سعید کریمی در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت گفت: در جهت عدالت گستری، جزء حرفه‌ای تعرفه بخش‌های خصوصی و دولتی برای اعضای تمام وقتی جغرافیایی یکسان سازی شده است. ضریب کا نیز برای تمام وقت‌های جغرافیایی از 30 هزار به 70 هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: نقاط کانونی (فوکال پوینت‌) معاونت درمان مشخص شده و در هر بیمارستانی افرادی در سیستم ارجاع تعیین شده‌اند و تمام ارجاعات از طریق معاونت درمان در ستاد به صورت مستقیم قابل رصد هستند.

وی افزود: هیچ بیماری که از کانال برنامه پزشکی خانواده به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می‌شود، بلاتکلیف نمی‌ماند و اقدامی که باید برای وی صورت گیرد در سامانه مشخص می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: با راه اندازی سامانه یکپارچه ارجاع از این پس هیچ اقدام مکتوب کاغذی برای ارجاع صورت نمی‌گیرد و پذیرفتنی نیست. این سامانه علاوه بر امکان نسخه نویسی، دارای امکانات اتصال به سطح یک، اتصال به آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری نیز هست.

کریمی گفت: 30 درصد ظرفیت پذیرش مراکز درمانی به بیمارانی که از طریق سیستم نوبت دهی در برنامه پزشکی خانواده مراجعه می‌کنند، اختصاص می‌یابد. امکان اضافه شدن بخش خصوصی نیز به برنامه پزشکی خانواده در مراحل بعدی وجود  دارد بنابراین مشوق‌هایی که برای بخش دولتی در این برنامه در نظر گرفته شده برای بخش خصوصی هم در نظر گرفته خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر امکان اجباری شدن پذیرش بیمار از کانال برنامه پزشکی خانواده وجود ندارد ولی در آینده این امکان وجود خواهد داشت. همچنین امکان ایجاد دوراپزشکی در برنامه پزشکی خانواده نیز برای مناطقی که دسترسی به متخصص با اشکال مواجه است، در حال امکان سنجی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «سامانه کارآمد» برای ثبت عملکرد و اختصاص کارانه به پزشکان راه اندازی و اجرایی شده است و در بخش پرستاری نیز در حال راه اندازی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان بر پیگیری مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان تامین اجتماعی و نصب تجهیزات نصب نشده تاکید کرد.

 

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه