کلنگ احداث درمانگاه تامین اجتماعی نیکشهر به زمین زده شد

درمانگاه

معاون حقوقی مجلس و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: درمانگاه نیکشهر در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و 3000 متر زیربنادر دو طبقه ساخته خواهد شد و خدمات این درمانگاه برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی کاملا رایگان است.

به گزارش خبرگزاری اول دنت از زاهدان، محمد ابراهیم جواهری در آیین کلنگ زنی درمانگاه نیکشهر گفت:  سازمان تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی است که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

معاون حقوقی مجلس و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: درمانگاه تامین اجتماعی نیکشهر در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و 3000 متر زیر بنا  در دو طبقه  و با اعتبار پیش بینی شده 45 میلیار تومان ساخته خواهد شد و به حدود 30 هزار نفر از بیمه شده گان شهرستان نیکشهر و شهرستان های همجوار  خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود: در این درمانگاه خدمات پزشک، ماما، دندانپزشکی و دارو برای بیمه شده گان تامین اجتماعی کاملا رایگان خواهد بود.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت:  با کلنگ زنی 3 درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های راسک ، نیکشهر و کنارک برگ زرینی از خدمات حوزه درمان در جنوب سیستان و بلوچستان رقم خورد  و جمعیتی بالغ بر 90 هزار نفر از این خدمات در کمترین فاصله از محل سکونت خود بهره مند خواهند شد.

معین الدین سعیدی افزود: ما بیشترین چالش های حوزه سلامت  را در شهرستان های نیکشهر و قصرقند و فنوج شاهد هستیم و می طلبید احداث این درمانگاه  با اولویت در نیکشهر اجرایی شود.

معین الدین سعیدی در باره اختصاص کد به مراکز جامع سلامت روستایی از جمله مرکز جامع سلامت روستای داروکان که با مشارکت مردم روستا و خیرین محلی آماده شده است گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم نیکشهر فعال کردن مجموعه بیمارستان قدیم نیکشهر هست اما  متاسفانه  از نظر فنی مورد تایید وزارت بهداشت قرار نگرفته است اما در خصوص تعهدات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در قبال خیرین امیدواریم با مجموعه جدید موانع هرچه سریعتر رفع شود.

سعیدی در خصوص کمبود پزشک و ماندگاری نیروهای انسانی در حوزه انتخابیه گفت :  علی رغم اینکه خدمات بی بدیلی در سالیان اخیر در منطقه انتفاق افتاده  است اما  متاسفانه حوزه جنوب سیستان و بلوچستان در عمده شاخص های توسعه انسانی رتبه آخر را در کشور دارد که یکی از  شاخص ها تعداد پزشک نسبت به بیمار است  که با مصوبه شورای عالی  انقلاب فرهنگی ظرفیت دانشگاها افزایش می یابد و اما آنچه که مهم است بحث بومی گزینی است و برای اینکه دغدغه ای برای ماندگاری پزشکان در منطقه نداشته باشیم بخشی از ظرفیت دانشگاهی به داوطلبان بومی اختصاص پیدا خواهد کرد و امیدواریم با تاسیس دانشکده علوم پزشکی چابهار هم بخشی از نگرانی ها در حوزه نیروی انسانی کمتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه