ژل جينجيوال برای درمان مشكلات لثه و زخم های دهان

ژل

ژل جینجیوال یک ژل قدرتمند است که به درمان بیماری‌های دهان از قبیل التهاب لثه، بیماری لثه و زخم دهان می‌پردازد. این ژل از لثه محافظت می‌کند، از بروز خونریزی جلوگیری می‌‌نماید و درد حاصل از دهان و لثه را کاهش می‌‌دهد و آن را ترمیم می‌نماید.

ویژگی‌های این محصول چیست؟


  • هیالورونیک اسید یکی از ترکیبات بسیار مهم است که در بافت همبند به ویژه بافت لثه وجود دارد.
  • هیالورونیک اسید به حفظ تعادل مایعات و به وجود آوردن بافت لثه کمک می‌کند.
  • هیالورونیک اسید به افزایش سرعت ترمیم بافت کمک می‌کند.
  • ژل هیالورونیک اسید محصولی است که می‌‌تواند با هیالورونیک اسید موجود در درون بافت لثه و دهان پیوند دهد.
  • این محصول قابلیت چسبندگی و اتصال بسیار بالایی دارد و به درمان کامل مشکلات دهان و لثه کمک خواهد کرد.
  • ژل جینجیوال ایمنی بسیار بالایی دارد و هیچ گونه عارضه جانبی نخواهد داشت.
  • در صورتی که این محصول بلعیده شود هیچگونه خطری متوجه بیمار نخواهد شد.

چه افرادی می‌‌توانند از این ژل استفاده کنند؟


ژل جینجیوال یک محصول بسیار عالی برای بزرگسالان و کودکانی است که ۳ سال به بالا سن دارند و از بیماری لثه یا التهاب لثه رنج می‌برند. اگر شما دچار درد و ناراحتی در حفره دهان خود هستید به ویژه در هنگام غذا خوردن یا نوشیدن مایعات دچار درد زیادی می‌شوید استفاده از این ژل می‌تواند به کاهش التهاب و محافظت از بافت لثه کمک کند.

جینجیویت چیست؟

جینجیویت به مرحله اولیه بیماری لثه گفته می‌شود که یک اختلال شایع است و تقریباً همه افراد حداقل یک بار در زندگی خود به آن مبتلا خواهد شد. التهاب لثه به راحتی و به صورت کاملا موثر درمان خواهد شد اما درمان نکردن آن می‌‌تواند باعث به وجود آمدن اختلالات دیگری شود و بر سلامت بافت لثه که وظیفه نگه داشتن دندان در جای خود را بر عهده دارند تاثیر منفی خواهد گذاشت و احتمال افتادن دندان افزایش پیدا می‌کند. افراد مبتلا به جینجیویت با علائم متعددی از قبیل تنفس بدبو، خونریزی از لثه در هنگام مسواک زدن، قرمزی، درد، تورم و عفونت لثه مواجه هستند.

آیا می‌توان از این محصول برای تسکین سایر اختلالات نیز استفاده کرد؟


آیا می‌توان از ژل جینجیوال برای تسکین سایر اختلالات نیز استفاده کرد؟

اگرچه ژل جینجیوال یک روش عالی برای درمان جینجیویت است می‌‌توان از آن به منظور بهبود سایر اختلالات حفره دهان از قبیل زخم دهان، عقب رفتگی لثه، التهاب لثه، لیکن پلان دهان، و آسیب دیدگی لثه ناشی از جراحی نیز استفاده کرد.

ژل جینجیوال تا چه مدت از لثه محافظت می‌کند؟


ژل جینجیوال با ایجاد یک لایه محافظ روی لثه از آن محافظت می‌نماید. لایه ایجاد شده از لثه در برابر باکتری و بزاق دهان مراقبت می‌کند و از به وجود آمدن زخم یا عفونی شدن بافت لثه و بروز التهاب جلوگیری خواهد کرد تا امکان ترمیم آن فراهم گردد.

آیا افرادی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند می‌توانند از این محصول استفاده کنند؟


استفاده از ژل جینجیوال در دوران بارداری و شیردهی نیز مجاز است و هیچ گونه خطری را متوجه مادر و فرزند او نخواهد کرد. با این حال باید فرد در دوران بارداری یا شیردهی قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کند تا از بی خطر بودن محصول مورد نظر اطمینان حاصل نماید.

چگونه باید از ژل جینجیوال استفاده کرد؟


چگونه باید از ژل جینجیوال استفاده کرد؟

برای استفاده از این محصول باید دست‌های خود را تمیز بشویید و به کمک انگشت خود به آرامی ژل را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و سپس شروع به پخش کردن آن نمایید. در صورت نیاز باید روزی ۳ تا ۴ مرتبه در طول روز از این محصول و یا سایر محصولات تخصصی استفاده کنید.

بزرگسالان و کودکانی که دو سال به بالا سن دارند می‌توانند این ژل را با دو تا سه واحد آب رقیق نموده و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهند و با نوک انگشت خود آن را پخش نمایند سپس اجازه دهند که ژل حداقل به مدت یک دقیقه روی بافت مورد نظر باقی بماند سپس دهان خود را بشویند. بیمار باید طبق دستور دندانپزشک خود روزی چهار مرتبه از این محصول استفاده کند.

کودکانی که ۱۲ سال به پایین سن دارند باید تحت نظارت پدر و مادر خود از این محصول استفاده کنند. استفاده از این محصول در کودکان زیر سه سال باید با مشورت پزشک یا دندان پزشک انجام گردد.

آیا می‌توان از ژل جینجیوال در کنار سایر داروها استفاده کرد؟


نباید از ژل جینجیوال به همراه سایر داروها استفاده کرد زیرا ممکن است تداخل دارویی داشته باشند یا اثر یکدیگر را کاهش دهند. نباید از ژل جینجیوال در کنار محصولاتی که حاوی کلرهگزیدین هستند استفاده کرد زیرا اثر کلرهگزیدین از بین خواهد رفت. در صورتی که شما از محصولات دیگری استفاده می‌کنید به ویژه محصولاتی که بدون تجویز پزشک تهیه نموده اید باید خطرات حاصل از تداخل دارویی را نیز در نظر بگیرید و قبل از مصرف هر محصولی با پزشک خود مشورت نمایید.

آیا پس از استفاده از ژل جینجیوال می‌توان غذا خورد؟


ژل جینجیوال حداقل به مدت ۳۰ دقیقه پس از استفاده روی لثه باقی می‌ماند و شما نباید تا نیم ساعت به خوردن آب و غذا بپردازید. در صورتی که قصد دارید از این محصول به منظور تسکین درد خود استفاده کنید تا بتوانید بهتر غذا بخورید باید حداقل نیم ساعت قبل از غذا خوردن از آن استفاده نمایید.

در چه مواردی نباید از این محصول استفاده کرد؟


استفاده از ژل جینجیوال در کودکان زیر سه سال توصیه نمی‌شود. افرادی که به سدیم هیالورونات یا سایر ترکیبات مشابه حساسیت دارند نباید از این ژل استفاده کنند.

آیا ژل جینجیوال عوارض جانبی دارد؟


در حال حاضر ژل جینجیوال هیچ گونه عارضه جانبی ندارد به شرط آنکه طبق دستور پزشک مصرف گردد مگر آنکه با داروهایی استفاده شود که با یکدیگر تداخل دارند. در صورتی که شما در هنگام استفاده از این محصول دچار هرگونه عارضه جانبی از قبیل بروز واکنش آلرژیک شده اید باید از استعمال آن خودداری نمایید و هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

چگونه می‌توان از این محصول نگهداری کرد؟


باید ژل جینجیوال را در جای خشک و خنک قرار دهید. به هیچ عنوان از محصولاتی که تاریخ انقضای آنها گذشته است یا بسته بندی آنها آسیب دیده استفاده نکنید. ژل را دور از نور آفتاب و دسترس کودکان قرار دهید. ژل جینجیوال را باید در دمای اتاق نگهداری کنید. به هیچ عنوان آن را درون فریزر قرار ندهید. آن را در معرض گرمای شدید یا رطوبت قرار ندهید.

هشدار


  • قبل از استفاده از ژل جینجیوال آن را با دو یا سه واحد آب رقیق کنید.
  • در صورت بروز گلودردی که بیش از دو روز طول بکشد یا با علائم دیگری از قبیل سردرد، تب، راش پوستی، تورم، تهوع و استفراغ همراه شود از استعمال این ژل خودداری نمایید و به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که علائم مرتبط با زخم شدن دهان طی مدت ۷ روز بهبود پیدا نکرده باشد یا آن که درد، التهاب و قرمزی بدتر شود باید به پزشک مراجعه کنید.
  • بیش از مقدار توصیه شده از این محصول استفاده نکنید.
  • این محصول را دور از دسترس کودکان قرار دهید و در صورتی که به شکل تصادفی خورده شود یا باعث بروز واکنش آلرژیک شده باشد باید فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

ژل جینجیوال یک محصول پزشکی است و باید قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید به ویژه در مواردی که دچار اختلالات زمینه ای هستید یا از داروهای دیگری استفاده می‌کنید. در صورتی که علائم شما بدتر شد یا علی رغم استفاده از این محصول هیچ گونه بهبودی حاصل نشد باید با پزشک تان مشورت کنید. در صورتی که شما دچار هرگونه واکنش آلرژیک هستید باید با پزشک خود صحبت کنید و از مناسب بودن این محصول متناسب با شرایط خود اطمینان حاصل نمایید. قبل از استفاده از ژل جینجیوال باید بروشور آن را مطالعه کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر از پزشک خود راهنمایی بخواهید.

نکاتی برای پیشگیری از زخم شدن دهان و لثه


  • رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن دندان‌ها در کنار استفاده از دهانشویه از بروز زخم دهان جلوگیری خواهد کرد.
  • از مصرف غذاهایی که باعث به وجود آمدن زخم دهان و لثه می‌شوند یا علائم مرتبط با زخم و التهاب را افزایش می‌دهند خودداری کنید.
  • قبل از خوابیدن از غذا خوردن به ویژه مصرف خوراکی‌های تند و پر ادویه خودداری کنید.
  • به کمک ورزش کردن و استفاده از مکمل‌هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند به افزایش سطح سلامت بدن خود کمک کنید.

 

منبع : دانیال روژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه