اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. چگونه سفید کردن دندان با لیزر بر ترمیم دندان تأثیر می گذارد
چگونه سفید کردن دندان با لیزر بر ترمیم دندان تأثیر می گذارد

چگونه سفید کردن دندان با لیزر بر ترمیم دندان تأثیر می گذارد

فهرست مطالب

چگونه سفید کردن دندان با لیزر بر ترمیم دندان تأثیر می گذارد

سفید کردن دندان با لیزر می تواند درخشش را به لبخند شما بازگرداند. با این حال، این فرآیند می تواند بر ترمیم دندان های همرنگ دندان تأثیر بگذارد. دندان برخی از بیماران ابتدا ترمیم می شوند. پس از مدتی بیماران در مورد درمان سفید کردن دندان نیز تصمیم می گیرند. دانستن اینکه چگونه سفید کردن دندان با لیزر بر ترمیم های همرنگ دندان تأثیر می گذارد اولین قدم است. در ادامه جزئیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ترمیم های سرامیکی

برخی از دندانپزشکان توصیه می کنند ابتدا از یک مانع محافظ روی ترمیم استفاده کنید. انجام این کار آن را از اثرات فرآیند سفید کردن محافظت می کند. دندانپزشکان توصیه می کنند که روکش سرامیکی هرگز نباید فرآیند سفید شدن را طی کند.. رنگ تیره تر روکش فقط باعث می شود ترمیم دندان های قدامی نامناسب به نظر برسند.

6

کامپوزیت ونیر

پس از سفید کردن دندان با لیزر، سطح کامپوزیت متخلخل تر می شود. این باعث می شود که مواد در برابر لکه های ناشی از غذاها و نوشیدنی های تیره آسیب پذیر شوند. کامپوزیت ونیر باید تعویض بشود.

گلاس آینومر اصلاح شده با رزین

رنگ سیمان گلاس آینومر پس از سفید کردن دندان با لیزر تغییر نمی کند. اما سطح آنها تغییر می کند. ترک ها و حفره ها ظاهر می شوند و سیمنت گلاس آینومر را مستعد لکه شدن می کند. سیمنت گلاس آینومر اصلاح شده با رزین نرم تر می شود. این اثرات نیاز به جایگزینی این ترمیم ها دارد. این کار زمان و هزینه بیشتری می برد.

ترمیم ها نمی توانند سفیدتر باشند

ترمیم های همرنگ دندان نمی توانند به هیچ درجه ای سفید شوند. اگر فردی با لیزر دندان هایش را سفید کند، دندان های طبیعی او سفید می شود. با این حال، ترمیم دندان سفید نمی شود.  این نوع سفید کردن دندان به دندان های طبیعی زیر مواد پر کننده نمی رسد. دندانپزشکان توصیه می کنند قبل از انجام ترمیم دندان، فرآیند سفید کردن را انجام دهید. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا ترمیم ها را با رنگ روشن تر دندان مطابقت دهد. اگر سفید کردن دندان در اولویت باشد، بیمار در هزینه های خود صرفه جویی می کند.

5 1

درمان های سفید کننده دندان با لیزر می تواند کیفیت ترمیم های همرنگ دندان را تغییر دهد

قبل از سفید کردن دندان با لیزر، بیمار و پزشک باید با یکدیگر مشاوره کنند. یکپارچگی و رنگ ترمیم های همرنگ دندان ممکن است پس از بلیچینگ بدتر شود. این در نهایت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. یک قرار ملاقات با دندانپزشک شما هر سوال دیگری را که ممکن است داشته باشید حل می کند.

عوارض سفید کردن دندان با لیزر

عوارض سفید کردن دندان با لیزر به شرح زیر است:

  • خطر حساسیت دندان بیشتر است.
  • بروز تحریک در بافت های اطراف دندان؛ به دلیل ماهیت اسیدی مواد سفید کننده
  • تماس طولانی مدت با بافت های نرم اطراف دندان ممکن است منجر به تحریک لثه شود.

4 6

روش های درمان حساسیت دندان ناشی از سفید کردن

برای کاهش حساسیت دندان ناشی از سفید کردن دندان با لیزر می توان از روش های زیر استفاده کرد:

قرار دادن مواد سفید کننده روی سطوح دندان برای مدت زمان کوتاه تر

برای چند روز از انجام فرآیند سفید کردن خودداری کنید تا دندان ها با روند سفید کردن سازگار شوند.

استفاده از محصولات حاوی فلوراید قبل و بعد از فرآیند سفید کردن دندان با لیزر.

از خمیر دندان حاوی نیترات پتاسیم برای دندان های حساس استفاده کنید که درد را تسکین می دهد.

1 6

دلایل تغییر رنگ دندان

دلایل زیادی برای تغییر رنگ دندان وجود دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  1. قهوه و چای حاوی رنگدانه ها و مواد رنگی هستند که به سطوح خارجی دندان ها می چسبند و باعث تغییر رنگ طبیعی دندان ها می شود.
  2. سیگار حاوی قطران و نیکوتین است و قطران ماده ای تیره رنگ است. در حالی که نیکوتین بی رنگ است اما در اثر تعامل با اکسیژن به ماده رنگی تبدیل می شود و به دندان ها می چسبد.
  3. وراثت: ژن‌های فرد ممکن است دندان‌های تیره‌ تری نسبت به حالت عادی تولید کنند.
  4. فلوئوروزیس: فلوئوروزیس در مراحل اولیه تشکیل دندان رخ می دهد و فلوئوروزیس به صورت لکه ها یا خطوط سفید روی دندان ظاهر می شود و علت آن افزایش نسبت فلوئور در آب آشامیدنی است و فلوئوروزیس در کودکان در سن هشت سالگی رخ می دهد. و به صورت لکه های گچی سفید رنگ یا رنگدانه قهوه ای روی سطح دندان ظاهر می شود.
  5. سن: افزایش سن باعث از بین رفتن لایه خارجی دندان ها می شود که به عنوان لایه مینای دندان شناخته می شود و در نتیجه یک لایه نازک ایجاد می شود که لایه زرد عاج زیر آن را نشان می دهد و باعث می شود دندان ها در افراد مسن زردتر به نظر برسند.
  6. برخی از داروها مانند آنتی هیستامین ها و داروهای ضد افسردگی می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود.
  7. ضرباتی که ممکن است باعث تغییر رنگ دندان شود: ضربه باعث افزایش ماده زرد رنگ عاج در دندان می شود

اشتراک گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاه خود را درج کنید