چغاله بادام نخورید

چغاله
اول دنت | طبق بررسی‌ها مصرف میوه‌های نارس برای سلامتی مفید نیست.

چغاله بادام،  همان میوه کال و نارس بادام درختی است که پوستی سبز رنگ با کرک‌های فراوان و مزه‌ای ترش و مغزی سفید و شیرین دارد که در نواحی مختلف مرکزی و غربی آسیا از جمله افغانستان، ایران، سوریه و فلسطین پرورش می‌یابد.

میزان مواد مغذی در این میوه نارس کم است و می‌تواند عوارضی همچون نفخ و اسهال و درد معده داشته باشد.مصرف این بادام نرسیده به خصوص برای زنان باردار مضر‌تر است.

در تمام نقاط دنیا میوه‌های مضر وجود دارد.به عنوان مثال ده‌ها سال، پزشکان در هند متعجب بودند که چرا کودکان اهل بیهار از تشنج رنج می‌برند، حتی برخی از آن‌ها می‌میرند.
بچه‌ها در واقع مقدار زیادی از میوه لیچی شیرین را می‌چینند و با معده خالی می‌خورند. پزشکان تشخیص دادند که یک آمینو اسید موجود در لیچی است که باعث کاهش سطح گلوکز در خون می‌شود. لیچی‌های نارس دارای اسید آمینه در غلظت‌های بیشتری هستند و همین باعث تشنج در کودکان می‌شده است.

آکی میوه دیگری با عواقب بالقوه کشنده است. میوه ملی جامائیکا، مشابه لیچی، اگر قبل از رسیدن مصرف شود، باعث کاهش خطرناک سطح قند خون می‌شود.

دلیل این امر این است که آکی نارس ماده‌ای شیمیایی آزاد می‌کند که از آزادسازی گلوکز پشتیبان بدن در کبد جلوگیری می‌کند.

گلوکز به طور منظم آزاد می‌شود تا ساعاتی پس از صرف غذا سطح ثابتی را در بدن حفظ کند، اما بدون ترشح، قند خون به سرعت کاهش می‌یابد.
به همین دلیل آکی تازه در ایالات متحده ممنوع شده است.

توت فانوس چینی، گیاهی بومی آسیا و اروپای جنوبی است. توت سرشار از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین C است. متاسفانه این توت کوچک جنبه خطرناکی هم دارد. اگر نارس خورده شود – وقتی پوست آن قرمز روشن است – می‌تواند سمی باشد.به این دلیل که توت در زمان نارس حاوی مقادیر زیادی سولانین است، سمی که هنگام مصرف باعث مشکلات گوارشی می‌شود.

برای جلوگیری از اثرات منفی این توت، حتماً زمانی که پوسته آن به رنگ بژ است، آن را مصرف کنید.

آلو سبز یا گوجه سبز در بسیاری از کشور‌ها یک میوه لذیذ است.این آلو حاوی مقادیر زیادی فیبر است که بدن شما به مقدار متوسطی به آن نیاز دارد. با این حال اگر بیش از حد آلو نارس بخورید، دچار معده درد شدید می‌شوید. هنگام امتحان کردن این میوه‌های شرقی برای اولین بار احتیاط کنید.

افراد در برخی مناطق جهان در طول ماه‌های تابستان سیب‌های نارس می‌خورند، با این حال، اکثر آمریکایی‌ها آن‌ها را خیلی ترش و برای خوردن ناخوشایند می‌دانند، زیرا سیب‌های نارس و نپخته می‌توانند به دلیل گاز اتیلن بیش از حد باعث ناراحتی معده شوند.

به هر حال اگر خواستید چغاله بادام نوبر کنید، کم میل کنید و حتما خودتان قبل مصرف آن‌ها را بشوید و به آب و نمک پاشیده شده رویشان اکتفا نکنید که می‌تواند حاوی باکتری باشد و شما را به دردسر بیاندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه