اول دنت | جامع ترین بانک دریافت خدمات پزشکی 02122902834
جستجوی
پیشرفته
  1. خانه
  2. پیشرفت های دندانپزشکی قرن 21
پیشرفت های دندانپزشکی قرن 21

پیشرفت های دندانپزشکی قرن 21

در گذشته ، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال متفاوت بود. افزایش بیماری های دهان و دندان سریع بود و گزینه های درمانی محدود به کشیدن دندان ها در مواقعی بود که دندان ها قابل درمان نبودند یا نابودی آنها پیشرفته بود. امروزه پیشرفت های دندانپزشکی در قرن 21 و به طور کلی در علم پزشکی در حال انجام شده است. تعیین و پیشگیری از برخی بیماریها مانند پریودنتیت یا پوسیدگی ها به خودی خود امکان پذیر شده است. با استفاده از تکنیک های تشخیصی بالینی و رادیولوژیکی پیشرفته می توان وضعیت دندان و لثه را بررسی کرد و و به محافظت دندان ها کمک کرد.

2 7

پیشرفت های دندانپزشکی در آموزش شفاهی

امروزه به دلیل تنوع در روش های درمانی ، می توان از سلامت دهان و دندان برخوردار بود ، تا بدون در نظر گرفتن تکنیک یا روش مسواک زدن ، اثربخشی روش درمانی افزایش یابد. همچنین دهانشویه هایی تولید شده است که بهداشت دهان و دندان را کامل می کند ، بنابراین شیوع بیماری ها و حفره های پریودنتال را کاهش می دهد.
امروزه موقعیت دندان ها در زیبایی چهره بسیار ارزشمند است ، پیش از این در قرون گذشته هیچ اهمیتی به سلامت دهان و دندان داده نمی شد یا هیچ درمانی برای آن وجود نداشت. اگر یک دندان روی دندان دیگر قرار بگیرد ، آنها اهمیتی قائل نمی شدند.
علاوه بر این ، تحصیلات ما نیز از دوران کودکی در مدارس و در خانه به داشتن و حفظ سلامت دهان و دندان تکامل یافته است. متخصصان اطفال همچنین تجویزهایی را برای کودکان 3 ساله انجام می دهند یا توصیه می کنند و به این ترتیب می توانند به موقع پیشگیری و درمان را انجام دهند.

پیشرفت های دندانپزشکی در قرن 21

پیشرفت های دندانپزشکی در زمینه ارتودنسی

امروزه اهمیت زیادی به موقعیت دندان ها و تراز صحیح آنها برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال یا پوسیدگی دندان در آینده داده می شود. به دلیل وضعیت نامناسب دندان ها ، هرگز نمی توان اقدامات بهداشتی را به خوبی و کامل انجام داد و باعث از بین رفتن استخوان ، التهاب لثه و تجمع غذا بین دندان ها می شود که برداشتن آن دشوار است.

پیشرفت های دندانپزشکی در قرن بیست و یکم ، به لطف استفاده از اسکنرها و چاپگرهای سه بعدی ، امکان استفاده از تکنیک های جدید فراهم شده است  که به ما امکان می دهد از الاینر های شفاف را که برای جابجایی دندان ها استفاده می کنیم. دیگر نیازی به بستن بریس دندانپزشکی ندارید.

4 1

پیشرفت های دندانپزشکی در زمینه ایمپلنت

یکی دیگر از پیشرفتهای بزرگ در دندانپزشکی در قرن 21 در زمینه ایمپلنتولوژی است. با ایمپلنت های دندانی این امکان را داریم که دندان های از دست رفته را جایگزین کرده و توانایی جویدن و لبخند زدن را بازیابی کنیم. در این زمینه پیشرفت هایی صورت گرفته است که اکنون می توان ایمپلنت و دندان ثابت جدید را در یک روز قرار دهید.

پیشرفت های دندانپزشکی در زمینه زیبایی

زیبایی دندان ، پیشرفت های قابل توجهی با توسعه سیستم های کامپوزیت دندان و مواد جدید ایجاد کرده است که امکان ایجاد روکش دندان بدون پر کردن دندان ها را ممکن می سازد. و طراحی لبخند سه بعدی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید نتیجه نهایی درمان زیبایی خود را قبل از شروع مشاهده کنید.
5

دندانپزشک قرن بیستم جای خود را به قرن 21 می دهد

در قرون گذشته اگر دندان آسیب می دید ، کشیده می شد و قابلیت جایگزینی وجود نداشت ، اما در قرن 21 دندان جایگزین می شود. دندان از دست رفته با استفاده از یک پروتز متحرک ، بریج یا ایمپلنت دندان جایگزین می شود. امروزه بهترین درمان برای عملکرد جویدن و عملکرد زیبایی کاشت دندان است. همچنین این راه حلی است که در صد موفقیت بالایی دارد.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید