وزیر بهداشت: هر ایرانی باید یک مراقب سلامت داشته باشد

وزیر

وزیر بهداشت برنامه سلامت خانواده را اولویت نخست این وزارتخانه عنوان و تاکید کرد: هر کد ملی در کشور باید یک مراقب سلامت داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری اول دنت، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، ضمن گرامیداشت مقام والای استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: داشتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، امانت و نعمت است و اگر از مسئولیتی که به عهده ماست، در جهت خدمت رسانی به مردم و کاهش آلام آنان استفاده نشود، کفران نعمت خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برنامه «سلامت خانواده» را اولویت نخست این وزارتخانه در سال 1402 عنوان و تصریح کرد: هر کدملی در کشور باید یک مراقب سلامت داشته باشد و برای تحقق این هدف نسبت به جذب مراقبان سلامت اهتمام شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه برنامه سلامت خانواده به زودی کل کشور را پوشش می دهد، تاکید کرد: پرداختی به پزشکان خانواده بر مبنای عملکرد خواهد بود.

وی با اشاره به راهبرد نظام سلامت مبنی بر اولویت پیشگیری بر درمان، یادآور شد: این رویکرد نباید به اسناد و مکاتبات محدود شود؛ بلکه لازم است برنامه «سلامت خانواده» را در عرصه اقدام و عمل و به معنای مورد انتظار  تحقق بخشد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 5 هزار و 600 پروژه نیمه تمام در حوزه سلامت در کشور وجود دارد، از روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور خواست به جای شروع پروژه‌های جدید به تکمیل و اتمام این پروژه‌ها اهتمام ورزند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در نخستین روز سال جاری در مشهد مقدس در تقدیر از حوزه سلامت، گفت: رضایت رهبر معظم انقلاب از حوزه سلامت در عین آن که مایه افتخار و موجب دلگرمی ما  خادمان سلامت است، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای رشد تولید سلامت محور و ارتقای شاخص‌های اقتصاد سلامت، از اختصاص ماموریت ویژه به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

عین اللهی بیان کرد: امسال را مقام معظم رهبری سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری فرموده‌اند. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در  استان‌های کشور برای تحقق این نامگذاری حکیمانه وجود دارد و با برنامه ریزی، می‌توان رشد تولید سلامت محور را در ابعادی چشمگیر تحقق بخشید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های حوزه سلامت از دستاوردهای بزرگ انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید این دستاوردها را حفظ کنیم و ارتقا دهیم که کار جهادی، میدانی و اختصاص وقت کافی لازمه آن است.

عین اللهی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: هر مدیری در حیطه کاری خود نیازهایی دارد که باید آنها را شناخته، تحلیل کرده، به تناسب نیازها برنامه تدوین کند و افراد زبده، انقلابی و جهادی را برای پیشبرد برنامه‌اش بکار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌وری در استفاده از امکانات تاکید و تصریح کرد: وجود پیوست فرهنگی در همه تصمیمات و اقدامات نظام سلامت، اولویت و اهمیت دارد و باید در همه مراکز درمانی بزرگ شوراهای فرهنگی فعال شده و پیوست یاد شده را اجرا کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از تخصیص بودجه 3 و نیم میلیارد دلاری برای تأمین دارو خبر داد و خاطرنشان کرد: سال جاری از منابع مناسبی برخورداریم؛ بنابراین از دانشگاه‌های علوم پزشکی می خواهیم تا با صرفه جویی، برنامه‌های خود را با قوت دنبال کنند.

عین اللهی از روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور درخواست کرد که امکانات و ظرفیت‌های ارائه خدمات به دانشجویان را ارتقا دهند و در همین خصوص بر افزایش کیفیت و بهینه سازی خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد.

 

منبع : تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه