نام دیگر ایمپلنت دندان فیکسچر می‌باشد

نام دیگر ایمپلنت دندان فیکسچر می‌باشد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، نام دیگر ایمپلنت دندان فیکسچر می‌باشد. این قسمت که به عنوان ریشه دندان جایگذاری می‌شود به اندازه‌ی ریشه‌ی دندان ساخته می‌شوند. پایه ایمپلنت‌ها را از تیتانیوم می‌سازند زیرا که این جنس با استخوان فک سازگاری بالایی دارد. هرچه متخصص ایمپلنت با تجربه تر و حرفه ای تر باشد کار ایمپلنت کمترین عوارض را خواهد داشت.

درمورد متخصص ایمپلنت چه می‌دانید؟

افراد بسیاری در طول عمر بسیاری از دندان‌های خود را از دست می‌دهند و این مشکل در اثر عوامل مختلفی مانند پوسیده شدن دندان و کشیدن دندان و… اتفاق می‌افتد. از بین رفتن دندان باعث ایجاد مشکلاتی در جویدن و هضم غذا می‌شود و همچنین در ظاهر و زیبایی دهان و دندان شما تاثیر منفی خواهد داشت. ایمپلنت دندان روشی است که در آن به جای دندان‌های از دست رفته دندان جدید کار گذاشته و یا به اصطلاح کاشته می‌شود. این کار باید توسط متخصص ایمپلنت انجام شود. گذاشتن ایمپلنت در دهان مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد و فرد می‌تواند تا پایان عمر از آن استفاده کند. با پیشرفت‌های تکنولوژی استفاده از دندان مصنوعی به جای دندان‌های از دست رفته کاهش پیدا کرد و ایمپلنت دندان جایگزین بهتر و روش مفید تری محسوب می‌شود. جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم است. ایمپلنت دندان به عنوان پایه دندان است و یک پیچ فلزی می‌باشد که بجای ریشه دندان گذاشته می‌شود و درون فک کار گذاشته می‌شود.

ایمپلنت دندان چگونه است؟

نام دیگر ایمپلنت دندان فیکسچر می‌باشد. این قسمت به عنوان ریشه دندان جایگذاری می‌شود و به اندازه‌ی ریشه‌ی دندان ساخته می‌شود. فیکسچر ها به اندازه‌ی دندان‌های طبیعی نیز ساخته می‌شوند. چون این قطعات نقش مهمی در بدن خواهند داشت و ظاهر آنها مهم است با دقت و ظرافت بالایی ساخته می‌شوند. پایه ایمپلنت‌ها را از تیتانیوم می‌سازند زیرا این جنس با استخوان فک سازگاری بالایی دارد. از دیگر ویژگی‌های ایمپلنت‌ها این است که باعث لغزش و یا آسیب به استخوان فک و یا سر و صدا نمی‌شوند.

در ادامه سایت نوبت دهی دندانپزشکان ایران به شما معرفی می‌کنیم که در این سامانه بصورت رایگان می‌توانید از دندانپزشکان متخصص ایمپلنت در شهرهای مختلف نوبت بگیرید.

برخی از مزایای ایمپلنت

اگر بخواهیم به مزایای ایمپلنت اشاره کنیم می‌توان تاثیر مثبت آن در زیبایی دهان و دندان را بیان کرد و اینکه این زیبایی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود. برای آن که جای دندان‌های از دست رفته را پر کرد ایمپلنت سریع‌ترین روش است. از مزایای دیگر آن طول عمر بالای آن است که در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان تا آخر عمر حفظ می‌شود. کارایی بالای آن باعث می‌شود این روش، روشی پر طرفدار برای افراد باشد.

هرچه متخصص ایمپلنت با تجربه تر و حرفه ای تر باشد کار ایمپلنت کمترین عوارض را خواهد داشت و همین امر باعث شده که استفاده از روش ایمپلنت گسترده شود.

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت جلوگیری از تحلیل استخوان فک است زیرا زمانی که دندانی از دست می‌رود، اگر جای خالی آن پر نشود به مرور استخوان فک تحلیل می‌رود که این باعث از بین رفتن زیبایی دهان و مشکلات فک خواهد شد. در سایت نوبت دهی دندانپزشکان ایران که در ادامه به آن خواهیم پرداخت می‌توانید از پزشکان متخصص پروتزهای دندانی در شیراز، اصفهان، بوشهر و سایر شهرهای ایران نوبت بگیرید.

ویژگی دیگر ایمپلنت که تاثیر مثبت دارد حفظ سلامت دهان و دندان است زیرا دندانی که به روش ایمپلنت به عنوان ریشه در استخوان فک قرار می‌گیرد مثل یک دندان طبیعی عمل کرده و از تحلیل لثه جلوگیری می‌کند همچنین از تجمع باکتری‌ها در محل خالی دندان جلوگیری می‌کند.

تخصص و مهارت یک متخصص ایمپلنت را بشناسید

متخصص ایمپلنت باید دانش کافی در این زمینه را داشته باشند تا بتوانند این عمل را به خوبی انجام دهد همچنین باید توانایی و علم کافی برای تجویز کردن آن را داشته و بتوانند تشخیص خوب و درست دهد.

بخشی از وظایف و توانایی‌های متخصص ایمپلنت

یک متخصص ایمپلنت در انجام پروتزهای دندانی تخصص دارد؛ ایمپلنت‌های مختلف مثل ایمپلنت‌های پیچیده و تک دندانی مهارت دارد؛ بعضی از مشکلات دندان مانند ساییدگی را درمان می‌کند؛ او همچنین می‌تواند به زیبا شدن لبخند کمک کرده و با استفاده از لمینیت بر زیبایی دهان و دندان موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

نوشته های مشابه