اطلاعات تماس

میدان تجریش، میدان قدس، خیابان شریعتی، بن بست محوی، پلاک ۲

پشتیبانی در روزهای کاری از ساعت 9 الی 18

منوی سال نو شما می تواند برای دندان های شما خطرناک باشد!

تنها چند ماه دیگر به سال نو می رسیم، بنابراین ، ما با طیف گسترده ای از غذاها و نوشیدنی ها احاطه شده ایم. در این روز از سال، ما تمایل داریم بیشتر از حد معمول غذا و نوشیدنی مصرف کنیم که می تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی بگذارد. آنچه در منوی سال نو باید به آن توجه کنیم نه تنها وزن، بلکه سلامت دندان ها هست.

با این حال، بسیاری از غذاها و نوشیدنی هایی که به طور ویژه برای این روز تهیه می کنیم، برای دندان ها مضر هستند. با این حال، برخی از آنها می توانند برای دندان های ما مفید باشند. در این مقاله به جنبه های خوب و بد غذا و نوشیدنی می پردازیم.

 

 چه غذاها و نوشیدنی هایی را باید کم کنیم؟

Corn on cob older couple compressed scaled

شکلات و دسر

شکلات و شیرینی هر دو حاوی مقادیر بسیار بالایی قند هستند و همانطور که می دانیم شکر بدترین دشمن دندان شماست. شکر باکتری هایی تولید می کند که شروع به حمله به دندان های شما می کنند. این همان چیزی است که باعث پوسیدگی دندان می شود.

ممکن است همه در سال جدید شکلات و شیرینی روی میز قهوه خوری خود داشته باشند، اما اگر بتوانید در برابر آنها مقاومت کنید، دندان هایتان از شما تشکر خواهند کرد. اگر نمی توانید از این دسر ها صرف نظر کنید، سعی کنید شکلات تلخ را انتخاب کنید زیرا حاوی قند بسیار کمتری هستند.

 

آبنبات

آبنبات بدترین کابوس دندانپزشک در سال نو است. آبنبات ، قندی، چسبناک و سفت است. به دلیل این بافت، بسیاری از بیماران در حین گاز گرفتن آبنبات ، دندان های خود را می شکنند. آبنبات حتی می تواند کارهای دندانپزشکی موجود مانند پر کردن و روکش ها را از بین ببرد. چسبندگی آب نبات به این معنی است که پس از پایان خوردن آن برای مدت طولانی در دهان شما باقی می ماند زیرا بین دندان های شما گیر می کند.

 

آبمیوه

 

آبمیوه حاوی مقدار زیادی قند است. پرتقال به عنوان مرکبات، اسیدیته آن می تواند اثرات شکر را تسریع کند. به طور کلی، آبمیوه می تواند باعث لکه شدن سطح دندان، پوسیدگی دندان و فرسایش دندان شود.

میوه خشک

میوه خشک در بسیاری از غذاهای مختلف مانند کیک و پودینگ استفاده می شود و ممکن است گزینه ای سالم به نظر برسد. اما به طرز شگفت انگیزی سرشار از قند است و به دلیل چسبندگی به دندان های شما می چسبد. این بدان معنی است که دندان های شما بیش از حد معمول با قندها در تماس خواهند بود. بهتر است بعد از خوردن میوه خشک، آدامس بدون قند بجوید و آب بنوشید.

 

کدام غذاها و نوشیدنی ها برای دندان های شما مفید هستند؟

 

 پنیر

 

منوی سال نو شما بدون بشقاب پنیر کامل نخواهد بود. خبر خوب این است که پنیر برای دندان های شما ضروری است! مقدار بالای کلسیم موجود در پنیر به قوی و سالم ماندن دندان های شما کمک می کند. خوردن یک تکه پنیر بعد از غذا ایده خوبی است زیرا سطح اسید را در دهان خنثی می کند.

20190708 SM cavitiesandbadbreath sq

شیر

شیر علاوه بر پنیر به دلیل داشتن کلسیم برای دندان ها نیز عالی است. درست مانند آب، اسیدیته خنثی دارد. این بدان معنی است که برای سلامت دندان شما کاملاً بی ضرر است. لذت بردن از یک لیوان شیر بعد از غذا یا میان وعده سال جدید می تواند به سلامت دندان شما کمک کند.

 

بادام

آجیل به خصوص بادام گزینه خوبی برای دندان شماست. این یک میان وعده عالی است زیرا سرشار از پروتئین و کلسیم است و چربی و قند کمی دارد. مطمئن شوید که آجیل طبیعی را انتخاب کنید، نه شیرین شده یا برشته شده.

 

سیب

سیب یک راه عالی برای پایان دادن به یک وعده غذایی است. بافت های آن سطوح دندان را تمیز کرده و لثه ها را تحریک می کند.

به اشتراک بگذارید:

administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.